Vágólapra másolva!
Fernando Alonso a Forma-1 történetének legfiatalabb (és első spanyol) világbajnoka lett a Brazil Nagydíjon, miután a 71 körös futamot a harmadik helyen fejezte be. Nincs több számolgatás, a másodikként leintett Kimi Räikkönen már nem előzheti meg, nyert amúgy Juan Pablo Montoya. A konstruktőri pontverseny még nyitott, a McLaren kettős győzelmével lépéselőnyre tett szert a Renault-val szemben.

Papírforma. Fernando Alonsónak elég volt felállnia a dobogó harmadik fokára a Brazil Nagydíjon, hogy minden idők legfiatalabb és első spanyol világbajnoka legyen, a Renault idei megbízhatósága alapján ez szinte kötelező feladat volt számára. Nem is hibázott, szépen kényelmesen beautókázott a harmadik helyen, s ezzel történelmet írt.

A rajt izgalmas volt, hátul David Coulthard és Antonio Pizzonia csúnyán összeütközött, a pályára került roncsok miatt be is küldték a safety cart. Ekkor már túl voltunk azon, hogy a rajt után a pole-ból indult Alonso simán megőrizte az első helyet Montoyával szemben, míg Räikkönen Fisichellát megkerülve felnyomult a harmadik pozícióba.

A biztonsági autó távozása után Alonso elszámította az első kanyart, Montoya meg köszönte szépen, s az élre állt. Innen már nem is mozdult el a leintésig, magabiztosan autózott a győzelem felé, az első kiállások után immár Räikkönennel a nyakában, aki a boxtaktikának köszönhetően másodpercekkel a spanyol elé került.

A Renault-táborban azonban mindez nem érdekelt senkit, Alonso gyakorlatilag légüres térben közlekedhetett, s gyakorlatilag a verseny közepén biztossá vált, hogy világbajnok-avatás lesz. A mclarenesek is belátták, hogy az egyéni cím elszállt, Montoya így megtarthatta az első helyet, hogy a Kolumbiából átruccant sokezer drukker ünnepelhessen.

A kettős győzelemmel a konstruktőri pontvadászatban viszont helycsere történt, immár a McLaren vezet két egységgel a Renault előtt, s az erőviszonyok alapján nagyon valószínű, hogy Räikkönen a csapatbajnoki címet azért beteheti majd a vitrinbe. Magukhoz képest jól mentek a Ferrarik, Schumacher negyedik, Barrichello hatodik lett, szomorkodhat viszont a jordanes Tiago Monteiro, aki idén először esett ki. Ha a portugál célba ér, beállítja Schumacher zsinórban legtöbb célba érésre vonatkozó rekordját, a Toyota-erőforrás azonban idő előtt felmondta a szolgálatot. A Brazil Nagydíj az első körök pörgését és néhány kósza előzést leszámítva egyébként kifejezetten unalmas volt.