Társoldalunk:
Hírlevél

A Ferrari kimatekozta Schumi újabb győzelmét

Magny-Cours-ban az ég felhőtlen, a hőmérséklet 28 fok, rövid zápor előfordulhat.

Elindult a felvezető kör, egyetlen autó sem ragadt a rajtrácson. Alonso viszont kicsit későn reagált, így az első kanyar előtt meg kellett előznie Schumachert.

Rém sima volt a rajt, Alonsót nem lehetett lestartolni, Schumacher maradt második. Coulthard viszont a harmadikról visszaesett az ötödik helyre, Trulli nyomult fel az utolsó dobogós pozícióba (szépen körbeautózta az előtte lévőket). Egy kör után Alonso, Schumacher, Trulli, Button, Coulthard, Montoya, Räikkönen, Szato volt a sorrend. Panis beragadt, a két Minardi is elment mellette, s noha Zsolt Brunit is megelőzte, az első kör végére helyet cseréltek.

Két kör alatt Alonso 1,2 másodperces előnyre tett szert Schumacherrel szemben, Trulli tartotta az éllovasokkal a lépést. Panis a harmadik kör elejére visszaelőzte a Minardikat, Baumgartner visszaesett az utolsó helyre.

Gené a nyolcadik (rajt)helyről visszaesett a 11.-re, Barrichello pedig megelőzte Szatót, s feljött a nyolcadik pozícióba.

A hatodik körben Alonso már harmadszor ment mindenkinél jobb időt, Schumacher azonban rendületlenül tapadt a spanyolra. Montoya, Räikkönen és Barrichello közben a hatodik-hetedik-nyolcadik helyért csatázott.

A hetedik körben Michael Schumacher volt a leggyorsabb. Trulli (négy másodpercre) leszakadt a némettől, Baumgartner hátul hat tizeddel autózott Bruni mögött. A tizedik körben Schumacher a féktávokon már-már utolérte Alonsót, támadni viszont nem akart.

A 11. körben Schumacher, Gené, da Matta és Räikkönen is tankolt, a német a nyolcadik helyre érkezett vissza. Egy fordulóval később Coulthard, Barrichello és Baumgartner szervizelt, Alonso kint maradt.

A 13. körben Trulli következett (Schumacher mögé érkezett vissza), Alonso tovább száguldott. Még egy körig, aztán (Button társaságában) ő is vételezett üzemanyagot, s visszaért Schumacher elé.

A 15. körben Szato és Webber is kiment a boxba, Alonso visszakerült az élre. 16 kör után Alonso, Schumacher, Trulli, Button, Coulthard, Klien, Montoya, Barrichello volt a sorrend. Szato motorja szokás szerint elfüstölt, a japán megint kiesett.

Alonso előnye 3,7 másodperc volt Schumacher előtt (a német korábban beragadt Szato mögé). A 18. körben a célegyenes előtti sikánt Montoya elszúrta, piruettezett egyet, a hatodik helyről visszaesett a kilencedikre. A hetedik Massa vezetésével valóságos kis vonat alakult ki, amelyet a tizedik Webber zárt.

A huszadik körben Räikkönen megelőzte Massát, a brazilt Montoya is erőteljesen támadni kezdte. Menekülésképp kiment a boxba kereket cserélni. Az élen Schumacher tartotta a három másodperces távolságot Alonsóval szemben.

Montoya autójával gondok vannak, a szerelőknek jelezte, nem jó az egyensúly. 24 kör után Alonso, Schumacher, Trulli, Button, Coulthard, Barrichello, Räikkönen, Montoya volt az első nyolc sorrendje.

Schumacher - a lekörözéseket kihasználva - utolérte Alonsót, Montoya másodszor is elszúrta a sikánt. Tényleg gondja lehetett az egyensúllyal.

"Ez a hiba most más volt, mint az eddigiek, a rajttól fogva szenvedtem, a kerékcserém előtt esett vissza teljesen a motor teljesítménye" - mondta Szato a boxban.

Schumacher a 29. körben másodszor tankolt, ment vele Coulthard is. A hatszoros világbajnok ötödikként folytatta, miközben Alonso csúszkált ide-oda. Trulli, Montoya és Barrichello a 31. körben állt ki, előttük Button is letudta a kötelezőt.

Schumacher "tele tankkal" is leggyorsabb kört ment.

Alonso a 32. körben pit-stopolt, közben Schumacher ment még egy pályacsúcsot, így a spanyol csak a második helyre érkezett vissza. Két csere után Schumacher, Alonso, Trulli, Button, Barrichello, Coulthard, Räikkönen, Klien (1) volt a sorend.

Baumgartner második cseréje után a 34. körben kicsúszott, s befejezte a Francia Nagydíjat.

Alonso az első sokk után megkezdte Schumacher üldözését, s három másodperces hátrányát lefaragta kettőre.

A 38. körben Panis kiszélesítette az egyik kanyart, de folytatni tudta a versenyt. Barrichello utolérte Buttont.

A 42. körben Schumacher harmadszor is kiállt (hat és fél másodpercre) a boxba. Lesz negyedik csere is? A világbajnok (11 másodperccel) Alonso mögé érkezett vissza, aki vadul mutogatott Massának, mert az feltartotta.

45 kör után tíz másodperc volt Alonso előnye, egy fordulóval később kiment a boxba. Nyolc és fél másodpercig kapott üzemanyagot, míg Schumacher hat és felet vesztegelt csak a szerelőknél.

Kiálltak a McLarenek, majd a 49. körben Trulli is, miközben Schumacher rendre jobb köröket ment, mint Alonso.

Volt kint Montoya és Barrichello is, Schumacher 14 másodpercre növelte előnyét. Egy kör alatt hozzátett még másfelet.

Az 52. körben Button tankolt, s ugyan épp visszaért Barrichello elé, a hideg gumikkal nem tudott ellenállni a brazil támadásának, aki feljött a negyedik helyre.

Pantano gyorshajtott a boxutcában, ezért át kellett kocognia rajta.

Schumacher előnye 17,6 másodperc. Az 55. kör végén 19. Eggyel később 20,3.

Közben Trulli, Barrichello és Button a harmadik helyért csatázott. Schumacher előnye 21,7 másodpercre hízott.

Schumacher a 58. körben állt ki negyedszer. Hat másodpercet töltött kint, s simán visszafoglalta az első helyet. Megcsinálta a Ferrari. Schumacher előnyéből hét másodperc még maradt is.

60 kör után Schumacher, Alonso, Trulli, Barrichello, Button, Coulthard, Räikkönen, Montoya volt az első nyolc sorrendje. Hat fordulóval a leintés előtt Barrichello utolérte Trullit, de támadni nem tudott.

Három körrel később minimálisra csökkent köztük a különbség, Button közben szemlélődött hátulról. A brazil az utolsó körben is támadta Trullit, s végül az utolsó előtti kanyarban meg is előzte az olaszt, aki nem hitte el, hogy elmehetnek mellette, valósággal tálcán nyújtotta át a dobogót a ferrarisnak. Nyert Michael Schumacher, második Fernando Alonso, harmadik Rubens Barrichello lett. Trullinak meg kellett elégednie a negyedik hellyel, mögötte Jenson Button, David Coulthard, Kimi Räikkönen, Juan Pablo Montoya volt a sorrend a pontszerző helyeken.

Koncz Dávid

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK