Vágólapra másolva!
A vesztes mindig talál kifogás(oka)t... A vasárnapi Olasz Nagydíjon második helyen befutott Juan Pablo Montoya például a lekörözötteket hibáztatja azért, hogy nem érte utol Michael Schumachert, elsősorban Heinz-Harald Frentzen és Baumgartner Zsolt nevét említette a sajtótájékoztatón. Illetve utóbbiét csak akarta mondani, ugyanis kiderült, a kolumbiainak fogalma sincs róla, ki ült a második számú Jordanben: az újságíróknak kellett kisegítenie. Maranellóban ellenben határtalan az öröm, Schumacher még mindig a fellegekben repked.

Baumgartnerre a jövőben is számít a Jordan

A vasárnapi Olasz Nagydíj nem hozott éppen felejthetetlen versenyt, számunkra ugyanakkor örökké emlékezetes marad Baumgartner Zsolt teljesítménye miatt. A magyar pilóta pályafutása során másodszor indulhatott Forma-1-es versenyen, s amit lehetett, azt kihozta a távolról sem a monzai száguldásra teremtett Jordanből: a 11. helyen ért célba csapattársa, a tapasztalt Giancarlo Fisichella mögött, így a sportág történetében első magyarként teljesített futamot (a Magyar Nagydíjon motorhiba akadályozta meg a nagy tett véghezvitelében).

Ami a mezőny elejét illeti, ott a lelkes tifosik gyönyörűségére végig Michael Schumacher haladt, nyomában Juan Pablo Montoya lihegett. Ám hiába tapadt az ötszörös világbajnokra, a célig nem változott a sorrend közöttük, így Schumacher egypontos előnyét háromra növelte a kolumbiaival szemben a vb-pontversenyben. Hogy a Ferrarinál még nagyobb legyen az öröm, arról Rubens Barrichello gondoskodott, aki harmadik helyével értékes ponttól fosztotta meg a negyedik helyen célba érkezett Kimi Räikkönent. A finn le is szakadt kicsit, hátránya immáron hét egység a hatodik vb-címére hajtó ferraris mögött.

Nem meglepő tehát, hogy a német sajtó ujjongva értékelte az Olasz Nagydíj eseményeit, a Bildben például azt írták, a Forma-1-mennyország ismét vörös színben tündököl, az órák pedig a Ferrari ritmusa szerint járnak. Kicsit túlzó megállapítások, ez kétségtelen, de hát pontosan ezt lehetett várni Schumacher azon (népbutító) kijelentése után, miszerint pályafutása legfontosabb győzelme volt a vasárnapi. Ha nyer Japánban és megszerzi újabb vb-címét, nem is fog már emlékezni az olaszországi diadalra, de ne legyünk ennyire rosszmájúak, ismerjük el inkább, hogy a kerpeni teljesen megérdemelten nyert Monzában, s lett ezzel a futam első négyszeres győztese, emellett a Forma-1 történetének leggyorsabb átlagával szerezte meg az első helyet, s nem mellesleg ötvenedik ferraris futamgyőzelmét aratta.

"Hosszú ideje, egész pontosan a Kanadai Nagydíj óta nem nyertem futamot, így végtelen megkönnyebbüléssel tölt el, hogy végre újra a dobogó tetejére állhattam" - mondta Schumacher. "Mindent beleadtunk a nyári szünet alatt, mindenki százszázalékos erőbedobással dolgozott, ennek eredménye a mostani első hely. A Ferrarira mindig is úgy tekintettem, mint a családomra, ezért mindenkinek szeretnék köszönetet mondani Maranellóban: még a takarítónőknek is. Az első sikánban egyébiránt hibáztam, Juan Pablo ezért bújhatott be mellém, de szerencsére sikerült magam mögött tartanom. Kemény, de sportszerű csatát vívtunk, ezt utóbb ő maga is megerősítette. A második gumikészletem kicsit rosszabb volt, mint az első, Juan Pablo így közelebb férkőzhetett hozzám, ám csak sikerült újból leráznom. Ennek ellenére majdnem frászt kaptam második boxkiállásomnál, Jean Todttól ugyanis azt hallottam a rádióban, egy Williams közeledik. Nem értettem, hogy lehetséges ez, de aztán megnyugodtam, mert láttam, Gené az. A világbajnokság továbbra is nyitott, semmi nem dőlt el, ezért az elkövetkezendő két hétben az a dolgunk, hogy még jobbá tegyük az autót."

Barrichello rögtön egy poénnal nyitotta beszámolóját: "Boldog vagyok, hogy harmadik lettem, ez még mindig jobb, mint a gumifalban befejezni egy versenyt. A Hungaroringen semmi nem jött össze, Monzában ellenben végig hibátlanul működött az autóm. A startnál sem volt gond, Trulli mégis elment mellettem, s kicsit ki is szorított a pályáról, így nagyon kellett figyelnem, hogy Räikkönent magam mögött tartsam. Aztán Trulli autója lerobbant, én meg majdnem belerohantam, ezt leszámítva nem volt különösebben izgalmas a verseny számomra: próbáltam utolérni Montoyát, de mivel a második gumikészlet nálam is rosszabb volt, mint az első, esélyem sem volt erre. Kimit viszont nem hagytam elmenni, így hátrányunkat négy pontra csökkentettük a Williamsszel szemben."

Jean Todt csapatfőnök Schumacherhez hasonlóan köszönetet mondott a legutolsó Ferrari-alkalmazottnak is, s elárulta, keddtől intenzív tesztelésbe kezd csapata. Jerezben, Fioranóban és Monzában köröznek majd a tűzpiros versenygépek, segítve a felkészülést az utolsó két futamra. "Micsoda nap! A fájdalom után itt a kéj" - hangzottak Ross Brawn főmérnök szavai, aki szerint Schumacher és Barrichello is szenzációs teljesítményt nyújtott.