Vágólapra másolva!

Räikkönen már világbajnok akar lenni

A vasárnapi Brazil Nagydíjon aratott szerencsés győzelme meghozta a finn Kimi Räikkönen önbizalmát, a McLaren pilótája a futam után arról beszélt, most már minden esélye megvan a világbajnoki címre. A Ferrarinak két parádés sorozata is megszakadt Interlagosban, Michael Schumacher utoljára a 2001-es Német Nagydíjon esett ki, míg a maranellói istálló történetében 1999-ig kell visszalapoznunk, hogy pont nélkül zárt futamot találjunk.

Játék

Mutasd meg, mit tudsz! Legyen a tiéd a legjobb csapat!

Nem kétséges, hogy az utóbbi évek legkaotikusabb Forma-1-es futamát rendezték vasárnap Interlagosban. Félelmetes volt, ami a Brazil Nagydíjon történt. Kezdődött azzal, hogy vasárnap délelőtt rászakadt az ég a pályára, szinte víz alá került az amúgy is sokat bírált interlagosi aszfaltcsík. (A Brazil Nagydíjnak otthont adó ringet korábban azért bírálták már mind a pilóták, mind a csapatvezetők, mert szerintük a célegyenes aszfaltburkolata olyan hepehupás, hogy egy vidéki földúton végigmenni ahhoz képest megváltás.) A szervezők hosszas hezitálás után úgy döntöttek, megrendezik a futamot, mindösszesen negyed órával tolták el a kezdést, a startot a safety car vezényelte le.

Képgaléria az F1-es brazil roncsderbiről/sport/f-1/20030407kepgaleria.html

Igen ám, de a Bridgestone és Michelin szakemberei alaposan elszámolták magukat, mindkét szállító intermediate abroncsokat adott a csapatoknak. Ismeretes, az új szabályok értelmében egy hétvégén két gumikeveréket szabad csak használni, egy száraz, illetőleg egy vizes aszfaltra való készletet. A mérnökök úgy okoskodtak, nem lesz nagyobb eső Interlagosban, elegendő lesz a vizes és száraz aszfaltra egyaránt alkalmas intermediate abroncsokat a csapatok rendelkezésére bocsátani. Sokan éppen ezen hibás döntés miatt csúsztak ki, köztudomású ugyanis, hogy ezek a gumik nem biztosítanak akkora tapadást, mint a vizes aszfaltra készített papucsok. (Mindenesetre a Nemzetközi Automobil Szövetség már lépett is, a jövőben az intermediate és vizes abroncsok használatát is engedélyezni fogják.)

A Forma-1-es világbajnokság állása/sport/f-1/20030323aforma1es.html

És ha már a kicsúszásoknál tartunk: a Brazil Nagydíjon hozzávetőlegesen tízpercenként történt olyan súlyos baleset, mely indokolttá tette a safety car pályára küldését, a biztonsági autó talán több időt töltött a mezőny élén, mint bármelyik pilóta. A futam aztán az 55. körben véget ért, miután Mark Webber a célegyenes bejáratában előbb ripityára törte autóját, majd roncsaiba beleszállt a végül harmadik helyre behozott spanyol Fernando Alonso (a renault-s egyébként már jól van, elhagyhatta a kórházat). Az élen ekkor Giancarlo Fisichella állt, a győzelem mégsem az övé, hanem Kimi Räikkönenné lett: a szabályok ugyanis kimondják, hogy félbeszakított verseny esetén a két körrel korábbi sorrendet kell figyelembe venni a végeredmény kiszámolásánál.

"Úgy érzem, megérdemeltem volna a sikert, de a szabály az szabály, fejet hajtok az előírások előtt" - mondta a 200. Forma-1-es versenyét teljesítő Jordan-Ford istálló pilótája. "Fantasztikus volt a verseny, legalábbis ha kizárólag a saját teljesítményemet nézem. Kissé elkeserítő, hogy nem egy körrel később történt Alonsóék hatalmas balesete, ez esetben ugye én nyertem volna. Sokáig most is azt hittem, megszereztem életem első futamgyőzelmét, de aztán jött a hidegzuhany, hogy Kimi nyerte a versenyt. Csalódott azonban így sem lehetek, ha valaki a futam előtt közli velem, hogy második leszek, talán ki is nevetem." Hasonlóképpen vélekedett a csapatfőnök Eddie Jordan is: "Szenzációs érzés volt Giancarlót a dobogón látni, nem számítottam ilyen jó eredményre. Ugyan a győzelem nem lett a miénk, így is szépen ünnepeltük 200. versenyünket."

A győzelem tehát a finn Kimi Räikkönen ölébe hullott, a McLaren versenyzője így zsinórban második győzelmét aratta. Mivel az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon is felállhatott a dobogóra, 26 pontjával fölényesen vezeti a világbajnoki pontversenyt, ki is jelentette, hogy most már képesnek érzi magát a világbajnoki cím megszerzésére. "A Forma-1 ilyen sportág, egyszer szerencséd van, egyszer nem" - eresztett el egy közhelyet Räikkönen. "Nekem Brazíliában gyakorlatilag minden összejött, remek versenyt futottam, s végül a győzelem is az enyém lett. A siker értékéből semmit nem von le, hogy milyen körülmények között, véleményem szerint amúgy is mi voltunk a legfelkészültebbek Interlagosban. Meg kell mondanom, ha a dolgok így mennek tovább, akár világbajnok is lehetek, most már feltétel nélkül hiszek ebben."