Vágólapra másolva!
Mindenki elégedetten értékelt az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után, a versenyzők és csapatok egyhangú véleménye szerint a melbourne-i futamnál izgalmasabbat évek óta nem láthattak a nézők.
Forrás: EPA
Coulthard elégedetten nyomhatott egy puszit barátnője, Simone arcára Fotó: EPA

Hiába nyerte David Coulthard az Ausztrál Nagydíjat, hiába esett meg a Ferrarival az a csúfság, hogy 53 futam után egyik pilótája sem tudott felkapaszkodni a dobogóra, a melbourne-i Albert Parkban még a marenellói gárda hívei is felhőtlenül ünnepeltek az idénynyitó leintése után. Joggal tehették, hiszen hosszú idő után végre újra valódi izgalmakat hozott egy Forma-1-es futam, rég volt arra példa, hogy az első helyen autózók között szinte percről percre változzon a sorrend.

Az Ausztrál Nagydíjon márpedig ez történt, bár hogy ebben a rajt előtt szemerkélő esőnek, vagy a Nemzetközi Automobil Szövetség által hozott új szabályoknak volt-e nagyobb szerepe, azt nehéz eldönteni. Valószínűleg mindkét tényező hozzájárult, hogy ezúttal nem dőlt el minden már a rajt pillanatában, igaz, utólag már felesleges is lenne azt elemezgetni, mi lett volna, ha... És ide bármit be lehet helyettesíteni.

Forma-1http://forum.origo.hu/forum?act=show&fid=28437A Forma-1-es világbajnokság állása/sport/f-1/20030309aforma1es.htmlEcclestone beszólt Schuminak/sport/f-1/20030306ecclestone.htmlA pilóták szerint Fisichella volt a legjobb tavaly/sport/f-1/20030305apilotak.html

A rajongókat persze annyira nem érdekli, mitől lesz jó egy futam, nekik csak az számít, hogy tövig rághassák a körmüket. Az FIA új szabályai látszólag ebbe a mederbe terelték a száguldó cirkusz eseményeit, s a legkorrektebben talán Paul Stoddart, a Minardi csapatfőnöke foglalta össze a Forma-1-ben dolgozók, s annak minden rezdülését figyelemmel kísérő szurkolók érzéseit. "Őszintén hiszem, hogy az idei Ausztrál Nagydíj nyertese a Forma-1" - jelentette ki magabiztosan Stoddart. "Nem is mondhatnék mást az utóbbi egynéhány év legizgalmasabb futama után, nem is emlékszem, mikor láttam utoljára ilyen jó versenyt. Oké, az időjárás vasárnap besegített kicsit, de roppant felemelő volt látni a pénteki és szombati időmérők után, hogy az emberek között újra beszédtéma lett a Forma-1, s a sörözőkben azt találgatták, ki milyen taktikát választott a hétvégére. Úgy vélem, az új szabályok is tapsot érdemelnek, jó döntést hoztak Max Mosley-ék."

Az FIA elnöke szerint is jól vizsgáztak az új szabályok, s noha Mosley nem tisztelte meg jelenlétével a melbourne-i szervezőket, a televízióban azért a hétvége minden eseményét figyelemmel kísérte. "Tévén keresztül nézve kicsit más egy verseny, mint élőben, ennek ellenére nagyon élveztem az Ausztrál Nagydíjat" - lelkendezett Mosley. "Azt hiszem, elsősorban a futamok új lebonyolítási rendje felelős az izgalmakért, de természetesen meghatározó szerepet játszott az időjárás is. Leszámítva a Ferrarik egyeduralmát a második időmérő edzésen, olyan rajtsorrend alakult ki, amilyenre senki sem számított, szóval mindenképpen jó munkát végeztünk. Vannak még kiskapuk, amelyek egyikét a Minardi meg is találta (a második időmérőn csak kigurultak a pályára, mért kört nem teljesítettek, így autóikat nem kellett az FIA zárt garázsába vinniük éjszakára), a jövőben az lesz a feladatunk, hogy ezeket betömködjük."

Mosley elárulta, hogy az idény harmadik futama, a Brazil Nagydíj után találkozót szervez a csapatok vezetőivel, amelyen megtárgyalják, hogy vizsgáztak az új szabályok. Az első hírek szerint az élgárdák szeretnék eltörölni az új tankolási szabályt, az elnök azonban nem hajlik erre. "Erről nem is vagyok hajlandó vitázni, hiszen éppen a tankolásra vonatkozó előírások voltak a legradikálisabb változtatások. Szerintem nagyon is jól működött, úgyhogy kénytelenek lesznek megbarátkozni vele a mérnökök."