A Toyota másik pilótája, a francia Olivier Panis egyébként a tavalyi autóval a kilencedik helyen zárt, s az eső miatt szintén csak "könnyített" programot tudott elvégezni. 27 megtett köre alatt elsősorban a gumikat tesztelte, s néhányszor a boxba is kigurult a kerékcsere gyakorlása végett. "Érdekes volt az előző évi modellel körözni, mert most már érzem, az idei fejlesztésekkel milyen sokat is haladtunk előre. Ideálisnak éppenséggel nem voltak mondhatók a barcelonai körülmények, de azért szereztünk néhány hasznos tapasztalatot" - mondta a francia.
Az esővel nem volt gondja a Williams-istállónak, szerdán eleve a legjobb időt autózta Ralf Schumacher és Juan Pablo Montoya, s a csütörtöki visszafogottabb eredmények - hetedik és nyolcadik hely jutott az előző napi győzteseknek - ellenére elégedetten értékelt Tim Newton, a tesztelésekért felelős menedzser. "A nedves pálya miatt délelőtt 11 óráig nem tudtunk belefogni a tervezett programba, onnantól fogva viszont gőzerővel tudtuk tesztelni a Michelin vizes pályára készített abroncsait, valamint hogy új autónk miként viselkedik nedves körülmények között. Igen hasznos adatokat szereztünk, s elégedettek vagyunk az FW25-ös teljesítményével."
Ugyanez nem mondható el a BAR-istállóról, amely annak ellenére, hogy Jenson Button csütörtökön második tudott lenni, csalódásként értékelte a barcelonai kiruccanást. "Összességében nem vált igazán hasznunkra ez a tesztelés, közel sem tettünk meg annyi kört, amennyit szerettünk volna" - morgott Jacques Villeneuve, aki a negyedik helyig vitte. "Az autó megbízhatóságával is akadtak gondok, no meg az időjárás is kicsit ellenünk volt. Versenyszimulációkat akartunk teljesíteni, így azonban nem ment, szóval kicsit feleslegesen jöttünk ide, hiszen nem tudtuk igazán tesztelni a beállításokat." A második helyre befutó Giancarlo Fisichellának azért sikerült végigvinnie egy versenyszimulációt, az első helyet elcsípő Jaguar számára pedig a pénteki tesztnap lesz az utolsó a márciusi Ausztrál Nagydíj előtt.
Időközben kiderült az is, hogy a Ferrari második számú pilótája, Rubens Barrichello miért hagyta félbe kedden, Imolában a megkezdett versenyszimulációt. A brazil erős hátfájdalmakra panaszkodott rádión keresztül csapatának, akik rögvest azt tanácsolták (parancsolták?) neki, hogy hagyja abba a körözést. Szerencsére komoly sérüléseket nem fedeztek fel Barrichellón a doktorok, ezért szerdán már újra autóba ülhetett, s a jövő heti, jerezi tesztekre is elutazhat világbajnok együttesével. Onnan egyébként már egyenesen a melbourne-i Albert Park lesz a Ferrari úticélja.
Barcelona, negyedik nap |
1. | Webber (ausztrál) | Jaguar R4 | | 1:27.463 perc (64 kör) |
2. | Button (brit) | BAR-Honda 005 | | 1:27.522 (76) |
3. | Fisichella (olasz) | Jordan-Ford EJ13 | | 1:28.706 (75) |
4. | Villeneuve (kanadai) | BAR-Honda 005 | | 1:29.328 (21) |
5. | Alonso (spanyol) | Renault R23 | | 1:29.637 (35) |
6. | Pizzonia | Jaguar R4 | | 1:29.998 (48) |
7. | Montoya (kolumbiai) | Williams-BMW FW25 | | 1:30.743 (33) |
8. | R. Schumacher (német) | Williams-BMW FW25 | | 1:31.444 (29) |
9. | Panis (francia) | Toyota TF102B | | 1:31.676 (26) |
10. | McNish (brit) | Renault R202 | | 1:43.580 (4) |
11. | Firman (brit) | Jordan-Ford EJ13 | | 2:04.548 (10) |
12. | da Matta (brazil) | Toyota TF103 | | idő nélkül |