Társoldalunk:

Antonio Pizzonia 2003

Antonio Pizzonia újonc a Forma-1-esek között, korábban azonban már jónéhány sorozatban sikerült elkápráztatnia a világot. Talán a száguldó cirkuszban is sikerül neki mindez. (Nem sikerült, a Brit Nagydíj után kirúgták.)

Antonio Pizzonia (brazil)
Született: 1980. szeptember 11., Manaus
Első futam: 2003 (Melbourne)
Összes futam: 11
Győzelmek: -
Legjobb vb-helyezés: -
Csapata: -

Szerzett pontjai: -
Pole pozíciók: -
Dobogós helyezések: -

Magasság: 173 cm
Súly: 68 kg
Családi állapota: nőtlen

 

2003
1. Ausztrál Nagydíj 13.
2. Malajziai Nagydíj kiesett
3. Brazil Nagydíj kiesett
4. San Marinó-i Nagydíj 14.
5. Spanyol Nagydíj kiesett
6. Osztrák Nagydíj 9.
7. Monacói Nagydíj kiesett
8. Kanadai Nagydíj 10.
9. Európa Nagydíj 10.
10. Francia Nagydíj 10.
11. Brit Nagydíj kiesett
12. Német Nagydíj nem indult
13. Magyar Nagydíj nem indult
14. Olasz Nagydíj nem indult
15. Amerikai Nagydíj nem indult
16. Japán Nagydíj nem indult
 
2002 nem indult
1. Ausztrália -
2. Malajzia -
3. Brazília -
4. San Marino -
5. Spanyolország -
6. Ausztria -
7. Monaco -
8. Kanada -
9. Európa (Nagydíj) -
10. Nagy-Britannia -
11. Franciaország -
12. Németország -
13. Magyarország -
14. Belgium -
15. Olaszország -
16. Egyesült Államok -
17. Japán -

Antonio Pizzonia, mint az autóversenyzők többsége, gokartozással kezdte karrierjét, 11 évesen már egy regionális brazil bajnokságban vitézkedett. Négy bajnoki címet söpört be, mire 16 esztendősen a nemzetközi porondra is kilépett, ahol rögtön felhívta magára a világ figyelmét. 1997-ben és 1998-ban összesen 12 győzelmet aratott a brit Formula Vauxhall Junior-bajnokságban, s második évében első külföldiként, egyben legfiatalabbként nyerte meg a sorozatot. 1999-ben a Formula Renault-sorozatban vert le mindenkit, 15 győzelemmel zárt, ezzel a legendás Alain Prost tizenkettes rekordját is túlszárnyalta. 2000-ben a brit Forma-3-as sorozatban versenyzett, a legutóbbi két évben pedig a Forma-3000-esek között láthattuk. Előbb egy hatodik, majd egy ötödik helyet gyűjtött be, 2002-es teljesítménye pedig már elegendő volt ahhoz, hogy a Williams-BMW is meghívja tesztelni. Később a Jaguarnál is kipróbálhatta magát, s a látogatás olyan jól sikerült, hogy szerződést ajánlottak neki a 2003-as idényre. Célja természetesen mi más lehetne, mint a tapasztalatszerzés, de múltja alapján máris jó lehet egy-két pontszerző helyre.

Ajánlat: