Társoldalunk:
Hírlevél

A Japán Nagydíj

Az év utolsó Forma-1-es futamára Szuzukában kerül sor, ahol megint csak a Ferrari lesz a nagy esélyes.

Egyedüliként a mostani versenynaptárban a Japán Nagydíjat nyolcas alakú aszfaltcsíkon futják. Na persze nem szabályos nyolcasról van szó, a pálya leggyorsabb szakasza átíveli az alatta lévő - technikás kanyarkombinációk között lévő - rövid egyenest. Ezen a helyszínen is minden rekordot Schumacher tart, még szerencse, hogy a leggyorsabb körét (1:36.944 perc) Ralf. A kvalifikációs csúcs (1:32.484, ami 228 km/órás átlagsebességet jelent) és a leggyorsabb győzelem viszont már Michaelé.

Győzelmek tekintetében is az idősebb Schumacher fivér áll az élen, négyszer intette le elsőként a kockés zászló, ugyanez vonatkozik a pole pozíciókra (6) is. Egyik területen sem érheti utól senki a kerpenit a közeljövőben. Más a helyzet a leggyorsabb körök tekintetében: ott Schumi holtversenyben áll az élen, Alain Prosttal. Furcsa aránytalanságot mutat az élen megtett körök statisztikája: Schumacher 164-et, míg a jelenlegi mezőny összes többi tagja együttvéve 36-ot produkált.

A csapatok között a McLaren, Ferrari, Williams trió 5,4, illetve 3 győzelmet gyűjtött össze, ami a pole-okat illeti: Ferrari 5, McLaren és Williams 4-4. Ezzel szemben williamses sofőr hétszer futott leggyorsabb kört, míg ferraris csak kétszer. A pontversenyben a McLaren már 109-nél jár, a Ferrarinak "csak" 85, a Williamsnek 82 egysége van.

A pálya hossza 5821 méter, a verseny 53 kör, a teljes táv 308,317 kilométer.

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKK