Társoldalunk:

Schumi: "Egyre jobban kedvelem Montoyát!"

Bár a sajtótájékoztatón kissé nehezen, mégis előkerült a lényeg. Méghozzá az, hogy míg korábban a Forma-1-ben használt üzemanyagok köszönőviszonyban sem voltak a sarki benzinkút termékeivel, a Nemzetközi Automobil Szövetség újkori szabályzata értelmében ma már olyan fejlesztéseket kell végezni, melyek hasznavehetőek a hétköznapi autózásban is, ami egyebek mellett azzal is jár, hogy a mai "F1-benzin" kevesebb káros anyagot tartalmaz, mint korábban.

Így tehát a road show-ba szállítók olyan kenőanyagokat készítenek, amelyek az Európai Unió 2005-től életbe lépő előírásainak is megfelelnek.

- Mivel az üzemanyag "felhasználóbarát", Michael Schumacher jelenleg a világ leggyorsabb fejlesztőmérnöke - dobták fel a témát tréfásan Tobis Taschénak, a Shell versenymérnökének. A cég ma már mobil laboratóriumot cipel versenyről versenyre, s minden egyes futamon 36 kenőanyagmintát elemeznek.

"Ez egy igen poros pálya, nagyon felforrósodhat. A por a levegővel együtt a motorba is bekerülhet, eldugíthatja a légszűrőket, ami túlmelegedéshez vezethet. Az a különbség a magyar és például a monzai verseny között, hogy a gyorsabb pályához képest itt kevesebb levegő jut a hűtőbe. Éppen az ilyen versenyeken mutathatják meg igazán tudásuk legjavát a Ferrarinak szállított kenőanyagaink" - magyarázta a hungaroringi futamról Tasche.

"A versenyhétvégéken alkalmazott gyors analízis kicsit olyan, mint a vérvétel. Az autókból vett minták jó támpontot nyújtanak a motorban és a váltóban jelentkező kopásról, az alkatrészek károsodásáról; figyelmeztetnek bennünket a potenciális meghibásodásokra. Az elemzést követően az eredményeket megbeszélem a Ferrari mérnökeivel, hogy megállapítsuk, szükség van-e változtatásokra" - fejtegette a fejlesztési vezető.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK