Társoldalunk:
Hírlevél

Izgalmas lesz Japán is

Bár az idei év utolsó versenyén nem lehetünk szemtanúja a világbajnoki címért folyó nagy versengésnek, azért mégsem maradunk izgalmak nélkül. Ezúttal a második hely a tét, amely megszerzéséért mindent megtesz a Ferrari és a McLaren. Azért ne feledkezzünk meg a Williams-istállóról sem, ahol azon lesznek, hogy megkeserítsék e két tradicionálisan nagy ellenfél dolgát.

Szuzuka ravasz kanyarjai
Rubens Barrichellónak nagyobb esélye van arra, hogy ő legyen a verseny győztese. Hogy miért? Bár Michael Schumacher idén rekordokat döntögetett, az utolsó rekordját talán mégsem tudja beállítani. Azaz nem szerez újra kilenc győzelmet egy szezonban (eddig nyolc győzelme van) úgy, mint Nigel Mansell 1992-ben, illetve ő maga 1995-ben és tavaly. Várhatóan ugyanis szolgálatait a Ferrari érdekébe állítja, s csapattársát, Rubens Barrichellót fogja támogatni a világbajnokság második helyéért folyó küzdelemben. Mikor Schumachert arról faggatták, hogy csak a móka kedvéért vesz-e részt a Japán Nagydíjon, azt válaszolta, hogy "Alapjában véve igen."

A West-McLaren-Mercedes esetében más a helyzet. Mika Häkkinen egyéves szünete előtt szeretne szépen, egy győzelemmel, búcsúzni. Így lehet David Coulthard egyedül marad gigászi harcában a két piros versenyautóval szemben. Ámbátor elég ha szerez egy pontot, és máris övé a világbajnokság második helye.

Bár a Williams idén már nem szólhat bele a világbajnoki cím sorsába, azért a múltban sokszor megtette. A legemlékezetesebb az 1994-es nagydíj, ahol Damon Hill legyőzte Michael Schumachert egy olyan versenyen, amelyet a heves esőzés miatt két részben kellett megtartani. Ezután Adelaide-be ugyanannyi ponttal érkezett meg a két pilóta. Ez volt a Williams-istálló három japán győzelméből a második és első Damon Hill számára.

"Szuzuka a versenynaptár utolsó versenye és mint ilyen, az egyik legizgalmasabb pálya, amely Spával van egy kategóriában" - nyilatkozta Sam Michel, a Williams mérnöke. "A japán pályán maximális tapadóerőre van szükség, és a normálnál merevebb beállítás kell, hogy nagy sebességnél is biztosítsuk a stabilitást. Az üzemanyag felhasználás és az abroncskopás miatt itt általában a két bokszbeállásos stratégia a  megfelelő" - tette hozzá.

A pilóták többsége kedveli a japán pályát, de a japán motorral versenyző BAR és Jordan különösen erősen koncentrál arra, hogy lenyűgözze a Honda főnökeit. Amennyiben a Hondának választania kell a két istálló között, akkor a hazai pályán elért eredmény nagyban hozzájárulhat a döntéshez. Állítások szerint jövőre még mind a két istálló Honda-motorral versenyez majd, s csak 2003-ban jöhet el az ideje az egyik csapattal való szakításnak.

"Nagy sebességet lehet itt elérni, s ezt érezzük is verseny közben, mivel közel megyünk a falhoz és mivel a határon vezetünk" - mondta Villeneuve. S bár Jean Alesi szívesen maradt volna a Jordannél, Eddie Jordan csapatfőnök 2002-ben Fisichella mellé Takuma Szatót szerződtette le, hogy ezzel erősítse kapcsolatát a Hondával.

A Williams-BMW német pilótája, a frissen nősült (október 5-én) Ralf Schumacher is nagy odaadással beszélt a Japán pályáról: "Suzuka az egyik kedvenc pályám, amely egyben a legnehezebb is. Nem könnyű gyorsan versenyezni rajta, mivel ismerni kell jól a pályát. A pozitívum, hogy növelték a biztonságát, de még mindig nehéz előzni rajta, csak egy alkalmas
hely van erre."

A versenyszezon végén felgyorsultak az események a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) háza táján is. Amellett, hogy visszaköltözik Franciaországba, már bejelentette a jövő évi változásokat. Így jövőre a csapatoknak meg kell növelni a visszapillantó tükrök méretét, és meg kell erősíteni a kerékrögzítőket, hogy ne szakadhassanak le a kerekek olyan könnyen a balesetek során.

Több pilóta is búcsút int a Forma-1-nek, vagy csapatának Japánban. Így Mika Häkkinen (várhatóan csak egy évre) és valószínűleg Jean Alesi is visszavonul. Giancarlo Fisichella és Jarno Trulli helyet cserélnek a Jordan és Benetton (jövőre Renault) istállónál. Räikkönennek is utoljára ad szárnyakat a Sauber-Petronas. Viszont ez az utolsó verseny, amelyen nem vesz
részt a jövőre debütáló Toyota-istálló.

Ajánlat:

A világbajnokság állása

Korábban:

Suzukai érdekességek