Vágólapra másolva!
A Forma-1-es bizottság elfogadta a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szabálymódosítási javaslatait, így a 2006-os idénytől kieséses rendszerben zajlik az időmérő, valamint ismét lehet kereket cserélni. 2007-től dupla hátsó szárnyak virítanak majd az autókon.

Max Mosley majdnem totális sikerével ért véget a Forma-1-es bizottság a londoni Knightsbridge hotelben tartott ülése, az FIA-elnök a végső szavazáson megkapta a szükséges többséget a korábban bejelentett szabályváltoztatások többségének keresztülviteléhez. A csapatok tizenkét, a versenyszervezők nyolc, a szponzorok, valamint a gumi- és motorgyártók két-két képviselője Mosleyval és Bernie Ecclestone-nal kiegészülve elfogadta, hogy a következő idénytől kezdve megszűnik az egyesek által sokat kritizált, mások által viszont dicsőített egykörös időmérő szisztéma.

Helyét a már sokszor ismertetett kieséses (KO-) rendszer veszi át, amelynek keretében a pilóták akár "üres" tankkal, minden próbálkozás előtt kereket cserélve (összesen hét szett áll rendelkezésükre) tehetnek meg annyi kört, amennyit akarnak. Negyed óra elteltével a leglassabb öt versenyző kiesik (16-20. rajthely), újabb 15 perc után még egy ötös búcsúzik (11-15. rajthely), a pole pozíció sorsáról tízperces után a megmaradt tíz pilóta dönt. A döntő szakaszban nekik már azzal a benzinmennyiséggel kell rajtolniuk, amit a versenyre szánnak (a kvalifikáción elhasznált mennyiség szigorú ellenőrzés után visszatölthető), s kikötés az is, hogy az időmérőn és a futamon használt gumikeveréknek meg kell egyeznie.

A bizottság elfogadta azt is, hogy 2006-tól ismét lehet kereket cserélni a versenyek alatt, ezt éppen idén tiltották be a költségcsökkentés jegyében. A gumigyártók a rövid határidő miatt nem tudtak kellőképpen felkészülni az új követelményekre, akadt néhány baleset a túlzott megterhelés miatt, ezért az FIA szükségesnek érezte visszahozni a régi rendszert. Korábban volt szó néhány megkötésről, ezek "sorsáról" egyelőre nem tudni semmit. E kérdéskörben akadt néhány, a csapatok képviselőitől érkezett ellenszavazat, ám a javaslat végül átment a bizottságon.

Ahogy Mosley egységes, radikális új hátsó szárnyakra vonatkozó elképzelése is, így 2007-től futurisztikus külsejű autókkal találkozhatunk a versenypályákon. Az úgynevezett CDG-szárny (Centreline Downwash Generating Wing - kb. leszorítóerőt középre irányító szárny) hétfőn mutatkozott be a bizottság tagjainak, Mosley az előzések számát szeretné növelni vele.








harmadik autó használatát tiltó ötletetkerékmelegítők betiltásáttartalékautókra vonatkozó szabályok szigorítását