Vágólapra másolva!
A Forma-1-es Olasz Nagydíj után a belgán is a kolumbiai Juan Pablo Montoya szerezte meg az első rajtkockát, ám míg Monzában Kimi Räikkönen motorcseréjének köszönhette a pole-t, ezúttal "önerőből" nyert. Mögüle Räikkönen rajtolhat, a további sorrend pedig Jarno Trulli és Fernando Alonso, a harmadik Giancarlo Fisichellát ugyanis motorcsere miatt tíz hellyel hátrébb sorolták.

A harmadik szabadedzést Kimi Räikkönen, a negyediket Fernando Alonso nyerte, úgyhogy a világbajnok-jelöltek csatáját várta a szakma a Belga Nagydíj időmérő edzésétől.

3. szabadedzés:
1. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 1:48.125
2. Montoya (kolumbiai, McLaren-Mercedes) 1:48.516
3. Fisichella (olasz, Renault) 1:48.883
4. Alonso (spanyol, Renault) 1:49.286
5. M. Schumacher (német, Ferrari) 1:49.520
6. Button (brit, BAR-Honda) 1:49.780

4. szabadedzés:
1. Alonso (spanyol, Renault) 1:46.307
2. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 1:46.641
3. Trulli (olasz, Toyota) 1:46.681
4. Montoya (kolumbiai, McLaren-Mercedes) 1:46.858
5. Fisichella (olasz, Renault) 1:47.049
6. R. Schumacher (német, Toyota) 1:47.054
...9. M. Schumacher (német, Ferrari) 1:47.773

93 százalékra mondták az időjósok, hogy szombaton eső lesz Spában, az időmérőt mindenesetre napos időben rendezték az Ardennekben.

A kvalifikációt Narain Karthikeyan kezdte, minthogy a történelmi eredménnyel zárult Olasz Nagydíjon (minden autó célba ért, ilyen utoljára 1961-ben volt Hollandiában) ő lett az utolsó. Az indiai nem vétett nagyobb hibát, de lassúcska, 1:51.675-ös idővel állította fel az alapot.

Következett az egyik Minardival (a kiscsapatot állítólag fel akarja vásárolni a Red Bull, hogy fiókcsapatot csináljon belőle - Paul Stoddart szerint az egész kacsa) Christijan Albers, aki már az első szektorban öt tizedet vert Karthikeyanra. A második időmérő ponton már egy másodperc volt az előnye, a végén 1,8 másodperc.

Albers csapattársa, Robert Doornbos 86 ezredes hátrányban volt az első szektor után, középen viszont négy tizedes előnybe került. A holland 1:49.779-cel, 63 ezredes fórral vette át az első helyet.

Tiago Monteiro sem tudta megközelíteni a Minardikat az első szektorban, sőt, középen és sehol sem. A portugál Karthikeyant megverte, de kapott 1,7 másodpercet...

Szato Takuma meglepetésre nem tudta megverni Doornbost az első szektorban, három ezreddel lassabb volt a minardisnál. Középen aztán helyreállt a világ rendje, egy másodperces előnybe került, az első helyet 1:48.353-mal vette át.

David Coulthard 93 ezreddel kezdett gyorsabban, mint Szato, középen viszont nem tudta tartani a lépést a japánnal. Három tizedet veszített, s a végén ugyan kicsit javított, de ez csak arra volt elég, hogy 155 ezreddel kapjon ki a BAR-ostól.

Mark Webber a Minardiknál lassabban zúzott át az Eau Rouge-on, ennek ellenére jóval gyorsabb volt Szatónál a pálya első harmadában. A másodikban és a harmadikban is verte a japánt, az ausztrál 1:48.071-gyel állt az élre.

Christian Klien Webbernél valamivel több mint egy tizeddel volt lassabb az első szektorban, a középső, nyolc tizedes hátrány már "elszállását" jelentette. A negyedik helyen ért célba.

Rubens Barrichello sem tudott mit kezdeni Webberrel az első időmérő pontig, középen is elmaradt a williamses idejétől. A következő szezont a BAR-nál kezdő brazil Coulthardtól is kikapott, Klientől vette el a negyedik helyet.

Jacques Villeneuve nagyon megtolta az Eau Rouge-ban, a lendületnek köszönhetően Webber előtt volt az első időmérő ponton. Középen eltűnt az előny, lett belőle közel nyolc tizedes hátrány, a kanadai ötödikként ért célba.

Michael Schumacher nem sokkal, de 76 ezreddel elmaradt Webber idejétől az első szektorban, középen viszont nyolc tizeddel volt gyorsabb az ausztrálnál. Már a szombati szabadedzéseken is látszott, hogy jó eredményre lehet képes, 1:47.476-tal és közel hat tizedes előnnyel (azaz a végén lassult kicsit) állt az élre.

A hétszeres világbajnok után Felipe Massa következett, aki Villeneuve-höz hasonlóan nagyon gyors volt az első szektorban. A szárnybeállítások miatt középen ennek megfelelően vissza is esett, végül viszont csak négy tizeddel volt lassabb Schumachernél, s ezzel megelőzte Webbert.

Jenson Button 110 ezreddel kezdett lassabban, mint Schumacher, a második időmérő ponton azonban már öt és fél tized volt a hátránya. A vége épp 1:48-on belüli idő és harmadik hely lett, azaz kikapott Massától.

A Nick Heidfeldet továbbra is helyettesítő Antonio Pizzonia 41 ezredet kapott Schumachertől a pálya elején, középen meg 1,3 másodpercet. A brazil nem ment igazán jól, csak a kilencedik helyet kaparintotta meg.

Ralf Schumacher mindössze 305-tel jött át az Eau Rouge-on, mégis a leggyorsabb volt az első szektorban. A Toyoták délelőtt mindenkit vertek középen, ezúttal viszont a kis Schumi visszaesett, ám a végén ismét ő nevetett. 1:47.401-es idővel és 75 ezredes előnnyel állt az élre.

Jarno Trulli az első kanyarban kisebb hibát vétett, de így is 69 ezreddel gyorsabb volt csapattársánál az első szektorban. Középen nagyon megverte R. Schumachert, nyolc tizedes előnybe került, s a végéig ezt meg is tartotta. 1:46.596-tal vette át az első helyet.

Jött Kimi Räikkönen, aki 191 ezredes előnnyel kezdett, a pálya közepén viszont lassult, 129 ezredes hátrányba került. A vége szorosnak ígérkezett, de semmi nem lett belőle, a finn 156 ezreddel volt gyorsabb az olasznál.

A motorcserés Giancarlo Fisichella 317,7-tel ment át az Eau Rouge-on, négy tizeddel verte Räikkönent az első mért ponton. A másodikon két tized volt a hátránya, s a végén ugyan majdnem "fordított", ám 57 ezreddel végül kikapott. Fisichella Trullit megelőzte, de tíz hellyel hátrább sorolják majd.

Fernando Alonso csapattársához képest "csak" 195 ezreddel verte Räikkönent az első szektorban, s mivel középen ugyanúgy (jobban) lassult, fél másodperces hátrányba került. A végén csak két tizedet tudott javítani, ami a negyedik helyet jelentette számára.

Juan Pablo Montoya 78 ezreddel volt gyorsabb Räikkönennél az első szektorban, ám középen már csak 38 ezred volt az előnye. A végén néhány ezredet még javított a kolumbiai, 1:46.391-es idővel szerezte meg a pole-t. (Elővigyázatossági okokból az ő autójában is motort cseréltek pénteken, ám mivel ő amúgy is új erőforrással érkezett s az első két szabadedzésen nem járt a pályán, nem büntették meg.)

A Belga Nagydíj rajtsorrendje:
1 J. Montoya McLaren 1:46.391
2 K. Räikkönen McLaren 1:46.440 +0.049
3 J. Trulli Toyota 1:46.596 +0.205
4 F. Alonso Renault 1:46.760 +0.369
5 R. Schumacher Toyota 1:47.401 +1.010
6 M. Schumacher Ferrari 1:47.476 +1.085
7 F. Massa Sauber 1:47.867 +1.476
8 J. Button BAR 1:47.978 +1.587
9 M. Webber Williams 1:48.071 +1.680
10 Szato T. BAR 1:48.353 +1.962
11 D. Coulthard Red Bull 1:48.508 +2.117
12 R. Barrichello Ferrari 1:48.550 +2.159
13 G. Fisichella Renault 1:46.497 +0.106 - motorcsere miatt 10 hellyel hátrébb sorolva
14 J. Villeneuve Sauber 1:48.889 +2.498
15 A. Pizzonia Williams 1:48.898 +2.507
16 C. Klien Red Bull 1:48.994 +2.603
17 R. Doornbos Minardi 1:49.779 +3.388
18 C. Albers Minardi 1:49.842 +3.451
19 T. Monteiro Jordan 1:51.498 +5.107
20 N. Karthikeyan Jordan 1:51.675 +5.284