Vágólapra másolva!
A Formula One Management kedd este sajtóközleményben tudatta, hogy nem eladó a Beyerischen Landesbank, a JP Morgan és a Lehman Brothers pénzintézetek kezében lévő 75 százalékos F1-üzletrész.

Állítólag már júliusban megkísérelte a Hutchinson Whampoa nevű médiakonszern, hogy többségi tulajdont szerezzen a Forma-1-ben, a brit Telegraph című napilap jelentése szerint azonban nemrég újabb befektető kopogtatott a száguldó cirkuszt leányvállalatain keresztül irányító SLEC ajtaján. Az ajánlat 1,2 milliárd euróról szólt, amit az üzletasszony Robin Saunders ajánlott fel.

Saunders egy konzorcium nevében vásárolná meg a Bayerischen Landesbank, a JP Morgan és a Lehman Brothers pénzintézetek kezében lévő, nem Ecclestone-tulajdonú 75 százalékos részesedést. A Formula One Management kedd este a főguru által aláírt sajtóközleményben erősítette meg az érdeklődés tényét, ugyanakkor közölte: "A bankok részesedése nem eladó. Mindhárman hosszú távú befektetői a Forma-1-nek, a sportág érdekeit és stabilitását tartják szemük előtt."

A közlemény több szempontból is meglepő. Egyrészt Ecclestone nem nagyon szokott saját nevével irományokat küldözgetni a sajtónak, tartalmi szempontból pedig nem igaz, hogy a bankok "hosszú távú befektetők" lennének. Részesedésüket nem vásárolták, hanem a Kirch-médiabirodalom összeomlása után került hozzájuk, korábban többször tervezgették (a gyártókkal is tárgyaltak), hogy eladják 75 százalékukat (emellett azért Ecclestone ellen is pert indítottak, amiért többségi tulajdonosként nincs beleszólásuk a sportág lényegi ügyeibe). A száguldó cirkusz ura maga is többször kijelentette, hogy a bankokat nem érdekli a Forma-1.

Szakértők szerint a közleménynek "taktikai okai" lehetnek, ugyanis szerdán találkoznak a csapatok és egyéb érintettek Milánóban, hogy az F1 jövőjéről értekezzenek. Mint köztudott, a gyártók azzal fenyegetnek, hogy 2007 végén elhagyják a sportágat és saját sorozatot indítanak, amennyiben nem kapnak nagyobb szeletet a bevételekből, valamint több beleszólási jogot a sorsdöntő ügyekbe. A 2008-tól érvényes új Concorde-egyezményt eddig csak a Ferrari, a Red Bull és a Jordan-utód Midland írta alá.