Vágólapra másolva!
Flavio Briatore, a Forma-1-es Renault-istálló főnöke cáfolta azokat a pletykákat, amelyek szerint Giancarlo Fisichella versenyeinek tönkretételére szakosodott szabotőr dolgozik a csapatnál.

A Forma-1-ben mindig voltak és valószínűleg lesznek is az átlagosnál pechesebb pilóták, akik csapattársukkal összehasonlítva jóval kevesebb versenyt tudnak befejezni, vagy éppen jóval szerényebb eredményeket érnek el nála. A Ferrarinál például általában Rubens Barrichellót sújtja a balszerencse, a Renault-nál meg újabban Giancarlo Fisichellát. Vannak, akik szerint az ilyen szériák nem véletlenek, szándékosan történnek, az első számú pilóta segítségére.

Van persze ellenpélda is, mondjuk a McLaren: a wokingiaknál Kimi Räikkönen a nem hivatalos number one, az utóbbi két versenyen mégis az ő autójában kellett motort cserélni. A feltételezések már csak azért is értelmetlenek, mert az együttesek minden egyes vb-pont megszerzése után prémiumot kapnak, s az elvesztegetett egységek miatt a konstruktőri vb-cím megszerzése is jóval nehezebb lenne számukra.

Toyota: nem a Williamsnek

A Williams egy motorszállítói szerződéstől már biztosan elesett 2006-ra, a Toyota ugyanis hétfőn közölte, nem tud segíteni a kék-fehéreknek. "Már túl késő az együttműködéshez" - mondta John Howett elnök az AFP-nek. "A nem azonban csak a következő évre szól, a későbbiekről még tárgyalhatunk." Alternatíva maradt még elég, a legvalószínűbb azonban, hogy Sir Frank Williamsnek Cosworth-motorokkal kell majd beérnie.

Flavio Briatore, a Renault első embere is kikérte magának, hogy szabotőr munkájának eredménye lenne, hogy Fisichella autója Magny-Cours-ban és Silverstone-ban is lefulladt. "Sose áldoznánk fel egyik pilótánk versenyét csak azért, hogy a másiknak jobb legyen" - kezdte Briatore. "Az ilyen feltételezések egy olyan embertől származnak, aki gyerekkorunk óta gyűlöl."

Briatore közelebbit nem árult el a titokzatos idegenről, feltette viszont a költői kérdés, amely szerint "miért manipulálnánk Fisico autóját, amikor célunk a konstruktőri pontvadászat megnyerése? Számunkra ez sokkal-sokkal fontosabb, mint az egyéni verseny."

Már tavaly is beszélték, hogy a Renault-nál Fernando Alonso kivételezett bánásmódban részesül, akkor az azóta a Toyotánál versenyző Jarno Trulli volt a szenvedő alany. A pilóta ügyeit sokáig Briatore intézte, ám az olasz azóta más menedzsert választott magának. Hírlik, éppen azért, mert szándékosan babráltak autójával. "Aki ilyet állít, nem normális" - mérgelődött Briatore. "De meg lehet kérdezni Jarnót: nem bontott velem szerződést, az 15 év után egyszerűen lejárt, s nem hosszabbítottuk meg."