"Csak annak örülhetünk, hogy megbízható autóink vannak" - összegzett Jean Todt csapatfőnök. "Sejtettük, hogy csak a pontszerzés lehet a célunk, egyszerűen nem tudjuk felvenni az élmezőny tempóját." Ross Brawn technikai igazgató is tanácstalan: "Azon kívül, hogy Trulli megint feltartotta Michaelt, nem volt konkrét problémánk. Lassúak voltunk és kész" - értékelt Brawn.
Trullival egyébként nemcsak Schumachernek, hanem a végső győztes Juan Pablo Montoyát üldöző Fernando Alonsónak is meggyűlt a baja. A spanyolt hosszú másodpercekig feltartotta az olasz, a vb-éllovas mégsem őt, hanem a pályabírókat okolta az eset miatt. "Nem Jarno hibája volt" - ismerte el sportszerűen Alonso. "Ha az illetékesek nem lengetik a zászlókat, honnan tudja szerencsétlen, hogy én éppen a győzelemért harcolok?"
Montoyának is akadtak gondjai a kék zászlós emberekkel, a kolumbiai borzalmasnak nevezte a pályabírók működését. "Már ordítottam a csapattal a rádión, hogy csináljanak valamit, megígérték, szólnak Charlie Whiting versenyigazgatónak" - emlékezett Montoya. "Mondjuk, ezután sem történt semmi, úgyhogy én is jó pár másodpercet vesztegettem el." A hazai közönség előtt versenyző Jenson Button szerint is "szörnyű" volt a helyzet. "Nem úgy lengettek, mint máshol, ám ebből kár nagy ügyet csinálni: mindenkinek ugyanolyan rosszul integettek" - bölcselkedett a BAR angolja.
Buttonról egyébként sokat beszéltek a hétvégén, az egyik brit bulvárlap szerint ugyanis jövőre a Ferrarinál folytatja a pályafutását. Ő maga ezt határozottan cáfolta, mi több, kijelentette, csakis olyan együtteshez hajlandó igazolni (szeretettel várja a Williams is), amelynek jövőre reális esélye lesz a világbajnoki cím megszerzésére. "Ha a Ferrari jövőre is gyengélkedni fog, semmi értelme odamennem, nem igaz? A legjobb csapathoz szeretnék menni, tökmindegy, mi a neve." Világos beszéd, jövőre ráadásul mehet, amerre lát, hiszen BAR-os szerződése kimondja, csak akkor kell az istállónál maradnia, ha a Magyar Nagydíjat követően rendelkezik a világbajnokság éllovasának pontjainak 75 százalékával. Ez márpedig biztosan nem fog összejönni.
Zajlik az élet a Minardinál is, Paul Stoddart csapatfőnök ultimátumot adott Frank Tamásnak. A Patrick Friesacher ügyeit intéző menedzser egyelőre nem tudta előteremteni a szponzorpénz aktuális részletét, így elképzelhető, hogy a Német Nagydíjon már a holland Robert Doornbos ül Friesacher autójába. "Minden Minardi-sofőrnek ki kell nyitnia a pénztárcáját" - mondta Stoddart az ORF-nek. "Aki nem fizet, nem is vezet." Frank bízik a gyors megoldásban. "Remélem, találunk egy olyan variációt, amellyel Patrick végigversenyezheti az idei szezont" - idézte a menedzsert az APA osztrák hírügynökség.
[origo]