A Jordan másik versenyzője, a szintén motorcserés Tiago Monteiro felvezető köre után visszaállt a boxba, valószínűleg taktikai okokból nem teljesített mért kört.
Mark Webber az első ellenőrző ponton fél másodperccel állt Montoya mögött, ehhez középen hét tizedet tett hozzá. A célban +1,6 másodpercet mutatott az óra, nagyjából egy tizeddel volt gyorsabb Heidfeldnél.
Szato Takuma hátránya négy tized volt az első szektorban, ami középen 582 ezredre nőtt. A japán az utolsó szektorban is lassabb volt Montoyánál, hét tizedes hátránya a második helyhez volt elegendő.
David Coulthard nagyjából ugyanazt a tempót tudta az első szektorban, mint Szato, a második ponton viszont már 1,2 másodperc volt a hátránya. A skót 1.22.108-at teljesített, negyedikként ért célba.
Rubens Barrichello mindössze 18 ezreddel volt lassabb Montoyánál az első szektorban, középen ez 190-re nőtt. A brazil hátránya a végén fél másodperc volt, de Szatótól így is elvette a második helyet.
Jacques Villeneuve rögtön az elején fél másodperces hátrányba került, ami a célig három század híján egy másodpercre hízott. A kanadai Szato mögé, a negyedik helyre érkezett.
Ralf Schumacher sem tudott elbánni Montoyával az első szektorban, 240 ezred volt a hátránya, középen viszont már 565. Végül 809, Villeneuve-öt tolta eggyel hátrébb.
Giancarlo Fisichella 18 ezreddel gyorsabb volt Montoyánál a pálya legelején, a második szektorban viszont - egy kis hibának "köszönhetően" - nagyon lelassult az olasz. Az előnyből közel négytizedes hátrány lett, amihez a célig még kettőt hozzátett. Barrichello mögé, a harmadik helyre csúszott be.
Jarno Trulli három századdal kezdett lassabban, mint Montoya, a második pontig két tizedre nőtt hátránya. Az utolsó szektorban korrigálnia kellett picit, így is gyorsabb volt azonban Montoyánál. Annyival nem, hogy átvegye az első helyet, 77 ezred megmaradt a lemaradásból.
Jenson Button másfél tizedes hátrányban volt az első, 19 ezredes előnyben a második szektor után, amire a végén még alaposan rátett. Összesen 175 ezredet vágott le Montoya idejéből, s átvette az első helyet.
Michael Schumacher egálban volt Buttonnal az első szektor után, eztán azonban kicsit kiszélesítette a pályát. Eredménye fél másodperces hátrány volt a második ponton, meg a harmadik elején egy újabb pici hiba. A hétszeres világbajnok több mint egy másodpercet kapott, csak a nyolcadik helyre érkezett be.
Kimi Räikkönen négy tizedet adott Buttonnak az első szektorban, a második után ugyanennyi volt az előnye. A finn 1:19.932-vel vette át az első helyet, de motorcseréje miatt végső helyezéséhez tízet hozzá kell majd adni.
A magny-cours-i győztes Fernando Alonso egy tizeddel volt lassabb Räikkönennél az első szektorban, a másodikban azonban ebből 17 ezredes fórt csinált. A spanyol a végén is gyorsabb volt Räikkönennél, összesen 27 ezredet faragott le idejéből, csakhogy saját erőből szerezze meg a pole-t.
A Brit Nagydíj rajtsorrendje:
1 F. Alonso Renault 1:19.905
2 J. Button BAR 1:20.207 +0.302
3 J. Montoya McLaren 1:20.382 +0.477
4 J. Trulli Toyota 1:20.459 +0.554
6 R. Barrichello Ferrari 1:20.906 +1.001
6 G. Fisichella Renault 1:21.010 +1.105
7 Szato T. BAR 1:21.114 +1.209
8 R. Schumacher Toyota 1:21.191 +1.286
9 M. Schumacher Ferrari 1:21.275 +1.370
10 J. Villeneuve Sauber 1:21.352 +1.447
11 M. Webber Williams 1:21.997 +2.092
12 K. Räikkönen McLaren 1:19.932 +0.027 - motorcsere miatt 10 hellyel hátrébb sorolva
13 D. Coulthard Red Bull 1:22.108 +2.203
14 N. Heidfeld Williams 1:22.117 +2.212
15 C. Klien Red Bull 1:22.207 +2.302
16 F. Massa Sauber 1:22.495 +2.590
17 N. Karthikeyan Jordan 1:23.583 +3.678
18 C. Albers Minardi 1:24.576 +4.671
19 P. Friesacher Minardi 1:25.566 +5.661
20 T. Monteiro Jordan idő nélkül
A vasárnapi futam előtt egyperces gyászszünetet tartanak a londoni terrortámadás áldozatainak emlékére.