Vágólapra másolva!
Szerdán, még a hét michelines együttes meghallgatása előtt 19 Forma-1-es pilóta aláírt egy dokumentumot, amelyben részletezik, miért lett volna veszélyes, nem pedig ideális megoldás, ha a francia gyár termékeit használó pilóták lelassítanak az indianapolisi oválkanyarban.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szerdán párizsi központjában úgy döntött, hogy a Michelin-abroncsokat használó hét istálló bűnös az indianapolisi botrány kirobbanásában, az esetleges büntetésről azonban csak szeptember 14-én dönt. A csapatok ellen az FIA többször felhozta: amennyiben vállalják, hogy az oválkanyarban önként lelassítanak, megtartható lett volna a viadal, még a meghallgatások kezdete előtt azonban 19 pilóta aláírásával egy dokumentum jutott a szövetség birtokába, amely éppen azt magyarázta el részletesen, miért lett volna ez veszélyes.

A versenyzők szerint face to face harc esetén beláthatatlan következményei lehettek volna, ha egy michelines hirtelen lelassít (még ha ilyen helyzetben ezt nyilván nem is tette volna meg egyikük sem), egyáltalán, a nagy sebességkülönbség önmagában balesetveszélyes. Továbbá - áll a közleményben - kételkednek benne, hogy a versenybíróság megfelelően tudta volna ellenőrizni, hogy mindenki betartja-e a korlátozást.

"Sikánokat a múltban többször is sikerrel alkalmaztak" - írták a pilóták, utalva az FIA által elvetett lassító ötletére. "Úgy gondoljuk, megépítése működő és ideális megoldás lett volna, egyikünk sem emelt ellene kifogást." A dokumentumot Michael Schumacher, Rubens Barrichello (Ferrari), Tiago Monteiro és Narain Karthikeyan (Jordan) kivételével az összes főállású pilóta aláírta, hozzájuk csatlakozott még Pedro de la Rosa, Alexander Wurz, valamint Ricardo Zonta.

Az FIA szerdán egyébként nemcsak a michelinesek, hanem az előzetes 2006-os versenynaptár ügyében is döntött, nem kevesebb, mint húsz hétvégét "foglalt le" a következő esztendőre. Ez persze nem jelenti feltétlenül azt, hogy ténylegesen is ennyi futam lesz, a lehetőség mindenesetre megvan. Az biztos, hogy ezúttal nem az Ausztrál Nagydíj lesz az idénynyitó, a szervezők ugyanis kitérnek a Nemzetközösségi Játékok elől.

A dátumok:
március 12.
március 19.
április 2.
április 16.
április 30.
május 14.
május 28.
június 4.
június 18.
június 25.
július 2.
július 16.
július 30.
augusztus 6.
augusztus 27.
szeptember 10.
szeptember 17.
október 1.
október 15.
október 22.