Vágólapra másolva!
Giancarlo Fisichella győzelemmel ünnepelte élete első renault-s versenyét a 2005-ös Forma-1-es szezon nyitó viadalán, az Ausztrál Nagydíjon. Az olasz pilótának csupán a tankolások során kellett rövid időre megválnia első helyétől, különben megszorítani sem tudta senki. Második Rubens Barrichello, harmadik Fernando Alonso lett, Michael Schumacher ütközött Nick Heidfelddel és kiesett.

Megvolt az első. Új szabályok ide vagy oda, nem sikeredett igazán izgalmasra a 2005-ös szezon első versenye, bár kétségtelen, tanulságosnak roppant tanulságos volt. Mert kiderült, hogy egyelőre valóban a Renault a legerősebb a mezőnyben, még akkor is, ha Giancarlo Fisichella csak hatalmas mázlival szerezte meg a pole pozíciót.

Az olasz ezzel természetesen hatalmas előnybe került a riválisokkal szemben, de hogy szó ne érhesse a ház elejét, hibátlan versenyzéssel aratott rajt-cél győzelmet. Megszorítani sem tudta senki, első helyétől csak a tankolások alatt kellett néhány percre megválnia, az első perctől az utolsóig kontroll alatt tartotta az eseményeket.

Szenzációsat nyújtott csapattársa, Fernando Alonso, aki a 13. helyről küzdötte fel magát a dobogóra, s ugyanígy elismerést érdemel Rubens Barrichello is, aki tizenegyedikből lett második. A világbajnok Michael Schumacher nem tudta beverekedni magát az első nyolcba, erről azonban Nick Heidfelddel történt ütközése tehet, amelyet - ne legyünk igazságtalanok egyik féllel szemben sem - minősítsünk versenybalesetnek.

Ha ez nincs, Schumacher nyolcadik, azaz megállapíthatjuk: a Ferrari tavalyi autójával is az élcsapatok közé tartozik, ha nagyobb szerencséje van az időmérőn, talán még jobb eredményt is elérhetett volna. Mivel Schumacher feladta a futamot, autóját a Malajziai Nagydíjig újjáépíthetik a szerelők, a német számára Sepangban kezdődik majd az idény érdemi része.

Nagy nyertes a Red Bull, David Coulthard csodálatosan rajtolt majd tartotta maga mögött a jobb autóban ülő Mark Webbert, s mivel Christian Klien is beért hetediknek, a Jaguar-utód hét ponttal nyitotta a szezont. Az előd az egész tavalyi évben szerzett tízet, azaz a tulajdonosváltással határozottan javult a teljesítmény is...

Akadtak persze vesztesek is Melbourne-ben, közéjük sorolhatjuk a második helyről rajtolt Trullit, aki csak kilencedikként találkozott a kockás zászlóval. Pedig az olasz sokáig jól tartotta magát, talán a gumik nem bírták az általa diktált iramot. Jacques Villeneuve tíz pozíciót zuhant (negyedikből 14.), de nem büszkélkedhet eredményével a tavalyi sorozatot második helyen záró BAR sem: Jenson Buttonnak és Szato Takumának egyetlen emlékezetes megmozdulása sem volt, előbbi 11., utóbbi 14. lett; ennél csak jobb jöhet a brackleyiek számára.