Vágólapra másolva!
Merész álmokat dédelget a Toyota, a Priusban megismert hibrid technológiát a Forma-1-ben is bevetné. Ezt azonban egyelőre nem engedélyezik a szabályok.

A Toyota volt az első autógyár, amely a Prius "személyében" szériában kezdett hibrid meghajtású járműveket termelni, a lopakodót (és elődjét) hagyományos (1,5-ös) benzin, valamint egy elektromotorral szerelték fel. A két erőforrás használatával a Prius az átlagosnál jóval kevesebb káros anyagot bocsát ki, s (elméletileg) fogyasztása is jobb.

Luca Marmorini, a Toyota Motorsport motorrészlegének technikai igazgatója szerint a cég most azt fontolgatja, hogy a "jövő technológiáját" az autósportok elitkategóriájában is bevesse. "A magunk részéről a Forma-1-ben is nagyon szívesen kipróbálnánk a hibrid koncepciót" - nyilatkozta az olasz szakember, aki 1999-ig a Ferrari erőforrásait fejlesztette, a Focus című magazinnak.

A motorokra vonatkozó jelenlegi előírások nem teszik lehetővé hibrid motor használatát a száguldó cirkuszban; amennyiben a Toyota szándékai komolyak, át kell írni a szabálykönyvet. Marmorini azonban amondó, ennek nem lehet akadálya, hiszen (szerinte) a riválisok nem vétóznák meg a hibrid technológia engedélyeztetésére irányuló módosítási kérelmet.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azonban korántsem biztos, hogy ilyen engedékeny lesz, a '90-es évek végén ugyanis a McLaren hiába próbálta elfogadtatni energiatakarékos újítását. A wokingiak a fékezéskor felszabaduló energiát szerették volna visszavezetni a motorba, az FIA azonban nemet mondott a tervre. Márpedig a Prius meghajtási rendszere szinte ugyanígy működik: lassításkor energia termelődik, ami az elektromotort működtető akkumulátor feltöltésében segédkezik.