Vágólapra másolva!
A Midland F1, amely eredetileg 2006-ban akart bekapcsolódni a száguldó cirkuszba, a Jaguar átvételével már jövőre ott lehet a rajtrácson.

A közelmúltban ketten is jelezték, beszállnának a Forma-1-be, a Midland F1 és a McLarennel szövetkező Team Dubai is 2006-ra tervezte az első fellépést. Alexander Shnaider, a Midland mögött álló félig orosz, félig kanadai üzletember azonban most jelezte, a 2005-ös startot sem tartja elképzelhetetlennek: beállt a Ford kiszállása miatt kilátástalan helyzetbe került Jaguar-istállóért sorban állók közé.

Shnaider az Autosport című magazinnak úgy nyilatkozott, noha korábban úgy tervezte, a Dallara építi a Midland kasztnijait, ha a Ford korrekt árat kér a Jaguarért és az erőforrásokat gyártó Cosworthért, bizony elgondolkodik az ajánlaton. "A Jaguarral együtt megvenném a Coswortht" - mondta Shnaider. "Legfőbb célkitűzésünk továbbra is az, a nulláról építsük fel csapatunkat, de ha adódik egy jó lehetőség, azt bizony ki kell használni."

Shnaider legfőbb problémája, hogy a kasztnikat ugyan megépítené a Dallara (hogy mi lesz a gyár sorsa, ha a Midland megveszi a Jaguart, nem tudni), Trevor Carlin személyében talált már csapatfőnököt is, motorja viszont nincs. Kézenfekvő lenne számára, hogy a Jaguarral együtt motorgyárat is vegyen, de egyelőre nem döntött. "Mérlegelünk néhány lehetőséget, a Brazil Nagydíj után folytatjuk a megbeszéléseket." Shneider hozzátette még, továbbra is érdeklődik a BAR tesztpilótája, Anthony Davidson iránt: "Nagyon szívesen látnám a volán mögött, ő lehetne az egyik pilótánk."

Miközben a Midland és a Jaguar gondjai megoldódni látszanak, a Jordannel éppen a fordítottja történik. Eddie Jordannek jelenleg nincsenek tőkeerős szponzorai, nincs motorja 2005-re, a hírek szerint egyre kilátástalanabb a helyzete. A hétvégén találkoznak a Forma-1-es csapatfőnökök, ezen a hírek szerint az ír arra kéri majd a többieket, hadd iktasson be egy év szünetet. 2006-ban aztán újra visszatérne, tervei szerint nem újoncként: így mentesülne a 48 millió dolláros "beugrási díj" megfizetésétől.

Egy másik pletyka szerint a Francia Nagydíj szervezőinek sikerült végre megállapodniuk Bernie Ecclestone-nal, így a múlt héten kiadott előzetes versenynaptárban még csillaggal szerepelt futam benne lesz a várhatóan decemberben megjelenő hivatalos kalendáriumban.