Vágólapra másolva!
A Ford kiszállása miatt jókora lemaradás fenyegeti a Forma-1-ben szereplő Jordan és Minardi istállókat, amelyek vezetőik szerint köznevetség tárgyává válhatnak a következő idényben.

A Ford, amely a Jaguar révén van jelen a Forma-1-ben és birtokolja a Minardinak és a Jordannek is beszállító Cosworth motorgyárat, szeptemberben közölte, hogy anyagi meggondolásokból jövőre elhagyja az autósport csúcskategóriáját. A Minardi már kérvényezte a többi csapattól (és az FIA-től), hogy jövőre is idei autójával indulhasson, de a legfrissebb hírek szerint csupán hatan támogatják az ötletet.

"A FIA azt szeretné elérni, hogy a kocsik mintegy három másodperccel lelassuljanak. Mi viszont már most ennyivel le vagyunk maradva" - indokolta a javaslatot keserűen Paul Stoddart csapatfőnök, hozzátéve: régi motorjaik miatt a mezőny egy futam alatt akár nyolcszor is lekörözheti majd Baumgartner Zsoltékat. (Hatvan körös futam esetén ez azt jelentené, Baumgartner hiába érne célba, eredményét nem értékelnék.) Az üzletember mindenesetre fel van készülve mindenre, a hétvégén sokadszor is elmondta, együttese életben marad, mi több, ha kell, előveszi 2001-es saját fejlesztésű motorját, amely már a maga idejében sem volt éppen korszerű. "Úgy tűnik, 2004-es autónkkal biztos nem indulunk jövőre, ketten nem hajlandóak erre rábólintani. Senkit nem akarok besározni, így neveket nem mondok" - idézte Stoddartot az F1Racing.

Eddie Jordan, a másik veszélyeztetett istálló tulajdonosa is pesszimistán nyilatkozott a kilátásokról. "Hihetetlen, amit a Ford megenged magának. Több éves együttműködés után hét perc alatt közölték velünk, hogy kiszállnak, úgyhogy 2005-ben valószínűleg mindenki rajtunk fog röhögni." Szóba került, hogy esetleg a Toyota beugrik a távozó angolok helyére, de Tomita Cutomu csapatvezető Szuzukában cáfolta a segítségnyújtást. "A hátralévő két hónap alatt nem tudunk elkészülni az új modellel, úgyhogy sajnos túl késő. A riválisok már mind tesztelik a jövő évi fejlesztéseket."

Eme kijelentést azért ne vegyük biztosra, a Forma-1-ben bármi megtörténhet, s jól értesült források nagyon régóta duruzsolják, hogy a Toyota végül kihúzza a bajból a Jordant. Paul Stoddartnak sem kell még - a Japán Nagydíj apropóján - harakirire készülnie, a faenzaikat Flavio Briatore révén a Renault mentheti meg.

[origo]/MTI