Vágólapra másolva!
Bernie Ecclestone-nak mégis szüksége van a kiscsapatokra, a Forma-1 első számú ura állítólag a Jordan és a Minardi megmentésén fáradozik. Előbbinek a Toyota, utóbbinak a Renault nyújtana segítő kezet.

Alig két héttel ezelőtt történt, hogy Bernie Ecclestone leszólta a kiscsapatokat, mondván, azok nélkül is jól ellesz a Forma-1. Látszatra azóta sem változott semmi, Ecclestone nyilvánosan nem foglalkozik a Jordan és a Minardi gondjaival, a háttérban azonban a két istálló megmentésén ügyködik. Mint ismeretes, a Ford száguldó cirkuszból történt kiszállásával Eddie Jordan és Paul Stoddart alakulata is motor nélkül maradt, amennyiben bedobják a törÜlközőt, a nagycsapatoknak három autót kell indítaniuk jövőre.

Ecclestone fejében a Kínai Nagydíjon fogant meg a gondolat, hogy mégiscsak a Forma-1-ben kéne tartani a két anyagi gondokkal küszködő együttest. Üzletemberként nem a jó szándék, pusztán taktikai megfontolások vezénylik, szüksége van a privát csapatokra az autógyártók elleni harcban; a kölni Express című lap értesülése szerint rábeszélte Flavio Briatorét, hogy 2005-től lássa el motorokkal a Minardit (a Renault csapatfőnöke állítólag ígéretet is tett erre), a Jordannek a Toyotával "nyújtatna" segítő kezet.

A Toyota-Jordan kapcsolat nem új keletű, Eddie Jordan már augusztusban tárgyalt John Howett elnökkel egy esetleges szerződésről, még az árban is sikerült megállapodni: a japánok kilencmillió dollárért szállítottak volna erőforrásokat. A Toyotát elsőre a motorok méretének csökkentését előirányzó FIA-szabályváltoztatási javaslat sem rendítette meg, Max Mosley hajthatatlanságát látva azonban a gyár mégis visszavonta szavát. "A magam részéről nem zárom ki, hogy a Toyota mégis összeáll a Jordannel" - nyilatkozta a napokban Mosley, amiből egy háttéralkura következtethetünk.

Hogy Briatore milyen motorokkal látná el a Minardit (amelyben Ecclestone-nak négymillió dolláros részesedése van), egyelőre nem világos, a menedzser mindenesetre a sanghaji futam után Európába utazott, hogy tárgyaljon a Forddal a Cosworth átvételéről. Valószínűleg Mécachrome nevű vállalatán keresztül bonyolítaná le az üzletet, amely korántsem ismeretlen a Forma-1-ben: a Renault 1998-as kiszállása után a Williamsnek és a Benettonnak is szállított erőforrásokat. Az Autosport magazin értesülései szerint Briatore közel áll a megegyzéshez a Forddal, akkor sem esik azonban kétségbe, ha zátonyra futnak a tárgyalások: akkor az előző évi Renault-motorok kerülhetnek a Minardikba. "Egy csapat, három autó, nem jó megoldás. Abszolút ellene vagyok" - fogalmazott félreérthetetlenül Briatore a Sport Bild hasábjain.