Mika Häkkinen visszatér a versenysportba

Vágólapra másolva!
Három évet pihent családi körben Mika Häkkinen, 36 évesen azonban beleunt a nyugdíjaséletbe. Sajtóhírek szerint jövőre a német túraautó-bajnokságban (DTM) láthatjuk viszont.
Vágólapra másolva!

Mika Häkkinen visszatér. Na nem a Forma-1-be, egyelőre csak a DTM-be, de legalább újra volánt fog a kezébe. A hír, úgymond, a "levegőben lógott", hiszen a finn nemrégiben tesztelte a Mercedes legújabb C osztályos modelljét.

A német sid sporthírügynökség értesülése szerint Häkkinen már kapott is egy szerződéstervezetet, csupán az anyagi kérdésekben nem sikerült még megállapodni. "Mika természetesen nem számíthat F1-es fizetésre, de nem kell aggódni a jövőjét illetően" - jelentette ki határozottan Norbert Haug, a Mercedes sportfőnöke, akiről mostanában pletykálták, távozik posztjáról. (Ő maga tagadta ezt.) Häkkinen utolsó, 2001-es idényében tízmillió euró körüli éves fizetést vehetett fel a McLarennél, a DTM-ben kénytelen lesz kétmillióval beérni. Ám ezzel az összeggel is magasan a legjobban fizetett pilóta lenne, a másik, a száguldó cirkuszból érkezett sztár, Heinz-Harald Frentzen állítólag 750 ezret kap az Opeltől.

Häkkinen a hetedik, aki az elitkategóriából a DTM-be vándorol (Jean Alesi is itt nyomja), a legnagyobb sikert Bernd Schneider érte el: négy bajnoki címet szerzett. A kétszeres világbajnok leigazolása hosszú idő óta a legjobb hír a sorozat rajongói számára, akiknek nemrégiben kellett megemészteniük, hogy az Opel 2005-től elbúcsúzik a küzdelmektől.

A Mercedes ugyan szerda délután közleményben elhatárolódott Haug nyilatkozatától ("Mika valóban tesztelt, másban azonban egyelőre nem állapodtunk meg"), a DTM-főnök Hans Werner szavai mégis azt sejtetik, a "száguldó finn" is ott lesz a 2005-ös idény rajtjánál. "Egy olyan közönségkedvenc, mint Mika, egyértelműen erősítést jelentene a bajnokság számára, korábban így volt Alesivel és Frentzennel is. Régi hagyomány, hogy a Forma-1-esek kipróbálják a DTM-et is, a magam részéről örülök a fejleményeknek" - fogalmazott Werner.

"Kizárt, hogy 2005-ben újra Forma-1-es autóba ülök" - mondta korábban Häkkinen, brit sajtópletykák szerint mégis elképzelhető, számítana rá a Williams-BMW. A lapok Patrick Head (rész)tulajdonosra hivatkozva írták, a "csapat elismeri a finn tudását, s az elveszített Button-ügy után az elárvult cockpit egyik lehetséges várományosaként kezeli Antonio Pizzonia, David Coulthard, Anthony Davidson és Nick Heidfeld mellett".