Nagy váltás jön az MVM-nél nyáron, erre készülhetnek az ügyfelek

Vágólapra másolva!
Szolgáltatóváltozásra számíthatnak az E.ON Áramszolgáltató Kft. egyes ügyfelei, ahogy a cég nyáron beolvad az MVM Next Zrt.-be. A vállalat részletes tájékoztatást adott ki arról, mire számíthatnak az ügyfelek a változás kapcsán.
Vágólapra másolva!

Az ügyfélkiszolgálás egységesítése érdekében az MVM Csoport tulajdonában álló E.ON Áramszolgáltató Kft. beolvad az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt.-be.

Ezzel 2024. július 1-jétől az MVM Next az országban egyedülálló módon, egységes márka alatt szavatolja mind a földgáz-, mind a villamos energia egyetemes szolgáltatást

– adott tájékoztatást a vállalat.

Az Origóhoz eljuttatott közlemény szerint ezzel a változással az ügyintézési lehetőségek minden ügyfél számára immáron egy helyről lesznek elérhetők. A szolgáltatóváltozásról minden ügyfél részletes tájékoztató levelet kap.

Kiket érint a változás az ügyfelek közül?

Az egyetemes szolgáltatóváltozás a Dunántúlon élők mellett az Opus TITÁSZ szolgáltatási területén élő tiszántúli ügyfeleket érinti. 

Ezzel egységesen az MVM Next válik az ország teljes területének egyetemes áramszolgáltatójává. 

A villamos energia ára nem változik, az áramellátás zavartalanul biztosított. 

A szolgáltatóváltozás jelentős informatikai átállással jár, emiatt az áramügyintézés 2024. június 28-ától előreláthatólag két hétig nem lesz elérhető, az előrefizetős mérőkhöz feltöltőkód vásárlására nem lesz lehetőség. A változás kizárólag az egyetemes szolgáltatásra vonatkozik. Az áramhálózat üzemeltetését a Dunántúlon változatlanul az E.ON, a Tiszántúl három megyéjében az Opus TITÁSZ biztosítja.

Készül végszámla az érintett ügyfeleknek?

A változás kapcsán a korábban megkötött egyetemes szolgáltatói szerződés nem változik, rendkívüli elszámolás nem történik, nem készül végszámla. A szolgáltatóváltozással az elszámolás módja nem változik meg.

A diktáláson alapuló elszámolást választó ügyfeleknek a jövőben is diktálniuk szükséges, míg az átalányelszámolást választó felhasználóknak az MVM Next a jövőben is egyenletes részszámlákat küld majd.

Az átalányelszámolást választó ügyfelek a szolgáltatóváltozáshoz kapcsolódó átállási folyamatok egyszerűsítése érdekében májusban még az E.ON-tól kivételesen két részszámlát is kaphatnak, eltérő fizetési határidővel. A szolgáltatóváltozást követően az MVM Next első számlája az átállások miatt várhatóan a megszokott időpontnál később érkezik, és a számlák fizetési határideje megváltozik.

Hogyan kell a változást követően fizetni a számlákat?

A számláikat csoportos beszedési megbízással rendező ügyfeleknek nincs teendőjük, bankjuknak adott megbízásuk érvényben marad. 

Az MVM Next más bankszámlaszámokat használ, mint az E.ON, ezért az átutalással fizető ügyfeleknek az új villanyszámlákon feltüntetett bankszámlaszámokat kell használniuk.

– hívja fel a figyelmet a vállalat.

 Az online bankkártyás fizetés a jövőben a CIB Bank biztonságos felületén lesz elérhető.

A szolgáltatóváltozást követően az ügyeiket elektronikusan intéző ügyfeleknek az MVM online ügyfélszolgálata és mobilapplikációja áll rendelkezésre, ezzel a földgázszolgáltatást is igénybe vevő ügyfelek egy helyen intézhetik egyetemes szolgáltatáshoz kapcsolódó energiaügyeiket. Az e-számlát választó ügyfelek a jövőben is elektronikus úton kapják számláikat.

Júliustól egységesíti ügyfélkiszolgálását az MVM Next, az ügyfeleknek nincs teendőjük - a képen a vállalat oldalának nyitóképernyője
Fotó: MVM Next weboldala

Hogyan lehet személyesen ügyet intézni a szolgáltatónál?

A szolgáltatóváltozást követően az érintett ügyfelek részére a személyes ügyintézés lehetősége jelentősen kibővül, hiszen az MVM országszerte több mint 200 helyen elérhető személyes ügyfélszolgálati pontjain egy helyen lehet elintézni az egyetemes áram- és akár a földgázszolgáltatáshoz kapcsolódó ügyeket. 

Az ügyintézési helyszínek azonban részben változni fognak,

a korábbi E.ON ügyfélszolgálati irodák helyett új helyszíneken biztosít személyes ügyintézést az MVM Next.

Az MVM Next emellett felhívja az előrefizetős mérővel rendelkező ügyfelek figyelmét, hogy gondoskodjanak időben mérőjük előzetes feltöltéséről, mert 2024. június 28. 16:00 órát követően a szolgáltatóváltozáshoz kapcsolódó informatikai fejlesztések miatt 

feltöltőkód vásárlására előreláthatólag két hétig nem lesz lehetőség.

2024. június 30-áig áramügyintézés kapcsán, az eddig megszokott módon, az E.ON-t kell keresniük az érintett ügyfeleknek, a társaság elérhetőségei változatlanok. A szolgáltatóváltozással teljesen elválik az egyetemes szolgáltatáshoz kapcsolódó, illetve a műszaki ügyekkel, hálózattal kapcsolatos ügyintézés. 

Ez utóbbival kapcsolatban, például ha teljesítménybővítést kér az ügyfél, új bekapcsolási igény merül fel, vagy a mérőórákkal kapcsolatban merül fel intézni való, 2024. július 1-jét követően mindenképp a területileg illetékes áramhálózati elosztói engedélyeshez kell fordulni. A mérőórák éves személyes leolvasását továbbra is az E.ON leolvasói végzik majd a Dunántúlon.

Az MVM és az E.ON munkatársai is megfeszített erővel dolgoznak annak érdekében, hogy a szolgáltatóváltozás zavartalan legyen. 

Egy ekkora léptékű változásnál a kisebb, átmeneti kellemetlenségek előfordulása nem zárható ki teljesen, ezért ügyfeleink türelmét és megértését kérjük, egyúttal javasoljuk, hogy halaszthatatlan ügyeiket még a szolgáltatóváltozást megelőzően indítsák el, mert az informatikai átállás időszakában erre nem lesz lehetőség.

– jelzi a vállalat.

Az E.ON Áramszolgáltató Kft. értékesítését követően az E.ON Hungária Csoport áram- és gázhálózatainak üzemeltetésére és fejlesztésére fókuszál. Továbbra is a cégcsoport üzemelteti a Dunántúl és a központi régió jelentős részének áram-, valamint a Dunántúl hat vármegyéjének gázhálózatát, több millió ügyfele számára garantálva a biztonságos energiaellátást. 

Az egyetemes szolgáltató változással kapcsolatban minden, az ügyfelek számára fontos információ megtalálható a MVM Next és az E.ON weboldalain.