Vágólapra másolva!
Az amerikai Andretti Racing továbbra sem adja fel Forma-1-re vonatkozó terveit. Azt követően, hogy szinte biztossá vált, hogy nem kapnak licencet a 2026-os nagy átalakítás során, a visszavonulás helyett inkább befektetnek, és mennek tovább előre. Mert mi van, ha mégis megkapják...

Az FIA ugyan jelezte, hogy a 2026-os nagy átalakítás - hibrid versenyautók, új csapatok és új szabályok - során az Andretti nem számíthat rá, hogy licencet kap, ugyanis az F1 irányítói szerint az amerikai istálló nem tud megfelelni a szigorú feltételeknek.

Más egy ilyen visszautasítás után köszönné szépen a lehetőséget és odébb állna, de az Andrettit, illetve a csapat tulajdonosát, Michael Andrettit nem ilyen fából faragták. Az amerikaiak ugyanis továbbra sem tettek le a tervükről, és ennek szellemében mennek tovább. Mint a Racingnews365 cikkéből kiderül, befektetnek a szélcsatornába, ahol aerodinamikai teszteket tudnak végezni.

A Toyota szélcsatornáját használja a gyári GAZOO Racing is:

A Köln mellett lévő szélcsatorna a Toyota tulajdonában van, ők építették és használták, mígnem 2009-ben óriási veszteségeket termelve ki nem szállt az F1-ből a japán autógyártó. A világ egyik legjobbjának tartott szélcsatornát azonban megtartották, hiszen a bérbeadásával jó pénzt tudtak keresni. Egyik állandó bérlőjük például a McLaren csapat volt, amelyik 12 éven keresztül járt Kölnbe tesztelni.

Az angolok azonban saját szélcsatornát építettek, így felszabadult a hely a Toyota üzemében, amire rögtön lecsapott az Andretti, amelyik továbbra is bízik benne, hogy a Cadillac támogatásával a háta mögött mégis kaphat licencet 2026-ra. Vagy bármikor későbbre.