Vettel a DRS zónák mielőbbi eltüntetését szorgalmazza

Sebastian Vettel
Aston Martin driver Sebastian Vettel of Germany (R) talks to a crew member at the Albert Park Circuit in Melbourne on April 7, 2022, ahead of the 2022 Formula One Australian Grand Prix. (Photo by William WEST / AFP) / -- IMAGE RESTRICTED TO EDITORIAL USE - STRICTLY NO COMMERCIAL USE --
Vágólapra másolva!
Sebastian Vettel úgy véli, hogy a Forma-1 túlzottan rá van utalva a DRS használatára, mint az előzés megkönnyítésére, és nagyobb lépéseket szeretne látni az eszköz eltávolításában. A négyszeres világbajnok azt javasolja, hogy a Forma-1-nek meg kellene próbálnia megtalálni a módját, hogy eltávolodjon attól, hogy a DRS-re (ellenállás-csökkentő rendszerre) támaszkodik az előzési lehetőségek kapcsán.

A rendszert 2011-ben vezették be, azzal a szándékkal, hogy segítse az üldözőt azáltal, hogy egy kicsit nagyobb végsebességet biztosít a meghatározott egyenesekben, így elősegítve a pozíciócserét a versenygépek között.
A közbenső évtized során azonban a DRS használata odáig fajult, hogy a múlt havi Ausztrál Nagydíj példátlanul négy DRS-zónát kapott, mielőtt a versenyigazgató ezt háromra csökkentette volna a pénteki edzés után.
Az F1 2022-es nagy szabályváltoztatásai már eleve közelebb hozták egymáshoz a mezőny tagjait, azáltal, hogy növelték a versenygépek leszorítóerejét. Így a DRS szerepe, illet annak a mértéke méginkább kérdéseket vet fel, hogy mennyire szükséges az alkalmazása a jövőben.

Sebastian Vettel szerint az F1 jobban támaszkodik a DRS-re, mint valaha
Ennek eredményeként Vettel alig várja, hogy a sport megpróbálja megfordítani ezt a trendet, és kiutat találjon a rendszertől való függéséből.

Vettel nem támogatja a Jeddah-stílusú versenyzést
A múlt havi Szaúd-Arábia Nagydíj tökéletes példája volt annak, hogy a DRS milyen hatást gyakorol a versenyzésre: Max Verstappen és Charles Leclerc az utolsó kanyar előtt lefékezve próbálta kijátszani egymást, hogy megszerezze a DRS előnyét a következő egyenes szakaszra.
Vettel „más típusú versenynek" nevezte ezt, és azt mondta, hogy az F1-nek nem ebbe az irányba kellene haladnia.

– mondta.

"A DRS-re 70 éve nem volt szükség, amikor az F1 elindult. 10 éve hozták be, hogy segítse a versenyzőket, mintegy kísérletként. Szerintem az előzésnek mindig erőfeszítésbe kellene kerülnie, nem pedig attól tenni függővé, hogy adott zónában megkapod-e a DRS használatát vagy sem."

- fogalmazta meg határozott véleményét az Aston Martin pilótája.
Forrás