JEDDAH STREET CIRCUIT, SAUDI ARABIA - MARCH 27: Kevin Magnussen, Haas VF-22, leads Sir Lewis Hamilton, Mercedes W13, and Fernando Alonso, Alpine A522 during the Saudi Arabian GP at Jeddah Street Circuit on Sunday March 27, 2022 in Jeddah, Saudi Arabia. (Photo by Zak Mauger / LAT Images)
Vágólapra másolva!
Bajba kerül a Haas, ha valamelyik pilótája összetöri az autót az Ausztrál Nagydíjon, mert Mick Schumacher balesete és az új váz elkészítése után nincs több bevethető kasztnijuk. Ettől függetlenül a csapatfőnök nem kéri a versenyzőket arra, hogy tojáshéjon lépkedjenek.
Mick Schumacher tavaly többször alaposan megrongálta az autóját, és idén már a második versenyhétvégén folytatta ezt a kedvezőtlen szokását, aminek következtében rajthoz sem állhatott. A csapat teljesen felélte a szűkös alkatrész-készletét, hogy Kevin Magnussen és Mick Schumacher vezethessen az Ausztrál Nagydíjon, ezért egy újabb nagy balesettel azt kockáztatják, hogy csak egy autójuk marad harcképes.
„Elég kemény feladata volt a srácoknak. Tegnap éjjel az engedélyezettnél tovább dolgoztunk, hogy mára elkészüljünk a munkával, és ne ma este kelljen befejezni" – nyilatkozta Günther Steiner csapatfőnök. Ehhez kihasználták az egyik lehetőséget a munkaidő-keret túllépésére, erre összesen nyolc alkalma van egy csapatnak a szezonban.
„Elhoztunk annyi alkatrészt, amennyit tudtunk, nincs több raktáron. Mindet elhoztuk, ami van."
Nincs tartalék váz, nincs védőhálónk, szóval óvatosnak kell lennünk, különben megint csak egy autónk rajtol el!
Melbourne-ben ugyanúgy közutakon fut a pálya, mint Dzsiddában, de a szalagkorlátok távolabb vannak a nyomvonaltól, és a tempó is alacsonyabb. Ettől függetlenül nem nyugodhatnak meg a pilóták, hiszen itt is láttunk már jónéhány nagy bukást. Steiner nem várja el, hogy a körülmények ismeretében tojáshéjon lépkedjen Magnussen és Schumacher.
„Úgy gondolom, nem változtathatunk a hozzáállásunkon. A pilóták tisztában vannak a helyzettel, hogy nincs tartalék kasztni, de ilyen előfordul néha" – jelentette ki.
Nem mondhatjuk nekik, hogy vezessenek lassan, ennek nincs értelme. Csak ne vállaljanak extra kockázatot, ha nem muszáj.
„Nem pánikolok, és ha valami zűr történik, megbirkózunk vele."
A Ferrari vizsgálatai szerint az erőforrás nem sérült meg Schumacher balesetekor, ugyanazt szerelik vissza az autóba. A tervek szerint a megrongálódott vázat is újra használni fogják a szezon későbbi részében.
A tavalyi évet tökutolsóként záró Haas remekül kezdte az új idényt, mindkét versenyen pontokat gyűjtöttek és az Alpine mögött az 5. helyet foglalják el a konstruktőri tabellán.