Combo of portraits of German driver Michael Schumacher taken on the podiums of his first victory in Belgium's Formula One Grand Prix (R), 30 August 1992 in Spa, and of his 51st success in the Hungarian Grand Prix, 19 August 2001 in Budapest. Whit this last victory Michael Schumacher joins French driver Alain Prost on top of the hit parade of the Grand Prix's winners. AFP PHOTO PIERRE VERDY (Photo by PIERRE VERDY and JEAN-LOUP GAUTREAU / AFP)
Vágólapra másolva!
A 308 versenyén 155 dobogó, 91 futamgyőzelem, és összesen 7 világbajnoki cím. Ahhoz, hogy Michael Schumacher ezt a lenyűgöző pályafutást véghez vihesse, neki is kellett egy első siker: erre egy évvel az F1-es bemutatkozása után, 1992. augusztus 30-án került sor. Az évforduló apropóján összegyűjtöttük a hétszeres világbajnok első, majd az azt követő kilencven győzelmének történetét.
Schumacher Forma-1-es karrierjében egyértelműen fontos szerepet játszott Spa-Francorchamps, nem véletlenül tartotta ezt az egyik kedvenc helyszínének. 1991-ben ezen a pályán mutatkozott be a sportágban a Jordannel Bertrand Gachot helyén, és noha a versenyen kuplungproblémák miatt nem tudott elindulni,
az időmérős hetedik helye megmutatta, hogy milyen tehetség van a 22 éves németben.
A következő futamon ezt megerősítette azzal, hogy a Benettonnal pontot szerzett, a következő egy évben pedig öt dobogós helyezése is volt. Az első győzelemig azonban vissza kellett térnie Belgiumba augusztus végén.
1. 1992-es Belga Nagydíj A harmadik helyről induló Schumacher mindenkinek bebizonyította, hogy esőben is kiválóan vezet, hiszen a verseny elején megérkező csapadékkal ő birkózott meg a legjobban. Ayrton Sennát és a teljes szezonban óriási fölénnyel rendelkező Williamseket, köztük a vb-címét korábban bebiztosító Nigel Mansellt is nagy különbséggel megelőzve szerezte meg az első győzelmét.
2. 1993-as Portugál Nagydíj Több mint egy évet kellett várni az újabb sikerig, ekkor szintén a Williams volt az év kimagasló csapata. Ezért is volt óriási bravúr, hogy Schumacher az egykiállásos taktikájának is köszönhetően a hatodik rajtkockából a táv felénél már az élre került, majd óriási csata után sikerült maga mögött tartania Alain Prostot, aki a második hellyel is bebiztosította a vb-címét.
3. 1994-es Brazil Nagydíj Az 1994-es szezonnyitón komoly jelzést adott Schumacher, hogy a Benettonnal számolni kell az idény során. A némettel egyedül Senna tudta tartani a lépést a futamon, ám a brazil a hajrában kiesett, így Schumacher
a második helyezett Damon Hill-lel szemben is körelőnyben fejezte be a versenyt,
teljes pályafutása legnagyobb különbségű győzelmét szerezve.
4. 1994-es Csendes-óceáni Nagydíj Brazília után Japánt is meghódította a német, hasonlóan nagy – 75 másodperces – különbséggel, miután az első kanyartól kezdve folyamatosan vezette a futamot.
5. 1994-es San Marinó-i Nagydíj Az első imolai győzelmére emlékeznek talán a legkevesebben, hiszen a hétvégét beárnyékolta Roland Ratzenberger és Ayrton Senna halála.
A brazil tragikus balesete utáni újraindítástól kezdve Schumacher lényegében végig az élen haladt,
a győzelmének azonban senki, még ő maga sem tudott őszintén örülni.
6. 1994-es Monacói Nagydíj 1951 óta először fordult elő, hogy egy F1-es futamon nem volt a rajtrácson korábbi világbajnok. Schumachernek azonban ez sem volt plusz teher, és élete első pole pozícióját rajt-cél győzelemmel tudta futamelsőségre váltani a hercegségben, az év negyedik futamát is megnyerve.
7. 1994-es Kanadai Nagydíj A spanyolországi második helyet követően visszatért a siker útjára a német, akit a verseny közepén megérkező eső sem hátráltatott, így Monacóhoz hasonlóan Montréalban is az első métertől az utolsóig vezetett.
8. 1994-es Francia Nagydíj Hiába erősített a nagy rivális Williams a visszatérő Nigel Mansell-lel, és szerezte meg a csapat az első sort a rajtrácson, ez sem akadályozta meg Schumachert abban, hogy már az első körben átvegye a vezetést, és a hatodik sikerét érje el az év hetedik futamán.
9. 1994-es Magyar Nagydíj A Brit Nagydíjon elkövetett súlyos szabálytalansága (nem töltötte le időben a stop&go büntetést, majd figyelmen kívül hagyta a fekete zászlót is) komoly következményekkel járt, hiszen
a silverstone-i kizárás mellett két futamról is eltiltották a németet.
Így aztán minden pontra szüksége volt Hill-lel szemben az összetettben, a brit előtt aratott gondtalan hungaroringi győzelme pedig nagyban hozzájárult ahhoz, hogy ő ünnepeljen az év végén.
10. 1994-es Európai Nagydíj A szezonban az utolsó sikerét Jerezben szerezte meg Schumacher, ahová az eltiltásának letöltése után egy pont előnnyel érkezett. Ismét Hill-lel csatázott az elsőségért: a gyorsabb bokszkiállásoknak is köszönhetően a brit elé tudott kerülni, majd ott is maradt, így növelte az előnyét az összetettben. Japánban ugyan visszazárkózott rá Hill,
a szezonzáró Ausztrál Nagydíjon történt ütközésük után mégis Schumacher ünnepelhette az első világbajnoki címét.
11. 1995-ös Brazil Nagydíj Ha brazíliai szezonnyitó, akkor Schumacher-győzelem. Ugyanis miután a műszaki hibát szenvedő Hill kiesett az élről, csak a másik williamses, David Coulthard tudott veszélyt jelenteni a németre, de végül őt is maga mögött tudta tartani, így a negyedik São Pauló-i futamán is a dobogóra tudott állni, ráadásul ezúttal is annak a tetejére.
12. 1995-ös Spanyol Nagydíj Schumacher Spanyolországban is megőrizte a százszázalékos mérlegét, ami a dobogókat illeti, ám 1995-ben először tudott nyerni Katalóniában. Ráadásul rajt-cél győzelemmel tette mindezt, és közel egy perccel előzte meg csapattársát, Johnny Herbertet.
13. 1995-ös Monacói Nagydíj A következő futamon azt is megmutatta, hogy Monte-Carlóban lehet úgy is nyerni, hogy nem az első rajtkockából indul valaki, és nem is a pályán előzi meg élen haladót. A nagy rivális Damon Hill és a Williams boksztaktikájánál ugyanis a Benetton jobbat tudott mutatni, így ezúttal a jó stratégiával került az élre Schumacher, és a verseny végéig ott is maradt.
14. 1995-ös Francia Nagydíj Szinte lemásolták az élcsapatok a Monacóban történteket, ugyanis Hill azzal bukta el az első helyét, hogy a bokszutcában jobban dolgoztak a Benetton emberei, így Schumacher ismét a brit elé tudott kerülni, majd senkitől sem veszélyeztetve megszerezte szezonbeli negyedik sikerét.
15. 1995-ös Német Nagydíj Hiába az újabb Hill-féle pole pozíció, a brittel ezúttal a törött kardántengelye babrált ki, és amiatt kellett feladnia a futamot az élről. A német így az egy évvel korábbi kiesése után végre a hazai közönségnek is bizonyíthatott, és a Williams hiába próbált visszavágni a Benettonnak Coulthard másféle boksztaktikájával, végül Schumacher maradt az élen a szurkolói nagy örömére.
16. 1995-ös Belga Nagydíj Az elmúlt másfél év, és talán a teljes karrierje legnehezebb győzelmét szerezte meg a kedvenc helyszínén a német. Az elrontott időmérő után
a 16. helyről kellett rajtolnia, ám a többiek hibáinak is köszönhetően féltávnál – néhány perccel az eső megjelenése után – már az élen haladt.
Míg a többiek siettek be a bokszba esőgumikért, addig a Benetton kint tartotta Schumachert a slickeken, és ugyan csúszkált a német – amivel az őt előzni próbáló Hill szerint szabálytalanul őrizte a pozícióját –, hamar elállt az eső és száradt a pálya, így a taktika ismét az enstone-i alakulatnál volt kifizetődő.
17. 1995-ös Európai Nagydíj A legendás nürburgringi pályán először állt rajthoz Schumacher, és egyből sikerrel is zárta a hazai hétvégét. Ezúttal nem egy Williamsre kellett a legjobban vigyáznia, hanem arra a Jean Alesire, akivel a következő szezontól helyet cserélt. A Ferrari franciája ugyanis a kezdetben vizes aszfalthoz jobban alkalmazkodott, és két körrel a vége előtt még az élen haladt, ekkor azonban Schumacher utolérte, majd könnyedén megelőzte őt a gyorsabb Benettonnal.
18. 1995-ös Csendes-óceáni Nagydíj Három pont is elég volt Schumachernek az újabb vb-címe bebiztosításához, ám – ismét a gyors szerelőinek is köszönhetően – Coulthardot megelőzve az élre állt, így a dobogó tetején ünnepelhette meg a sikerét Mimaszakában.
19. 1995-ös Japán Nagydíj A mezőny Japánban maradt – igaz, Szuzukába költözött –, Schumacher pedig ismét nyerni tudott a szigetországban, amivel a Benettonnak a konstruktőri címet is bebiztosította. A német első helyét az sem veszélyeztette, hogy húsz körrel a vége előtt elkezdett esni az eső, sőt az őt üldöző két Williams járt pórul a körülmények változása miatt, így még nagyobb fölénnyel szerezte meg utolsó benettonos futamgyőzelmét.
20. 1996-os Spanyol Nagydíj 1996-ban a Williamsnek végre minden összejött, és mindkét vb-címet meg tudták szerezni. A visszafogottabb Ferrarival azonban így is eljutott három sikerig Michael Schumacher. Közülük az elsőt a szakadó esőben megrendezett Spanyol Nagydíjon szerezte meg, amelyen bárki másnál sokkal jobban alkalmazkodott az időjárási viszonyokhoz:
körönként két-három másodpercet vert a teljes mezőnyre. így több mint egy év után nyert futamot a Ferrarinak.
21. 1996-os Belga Nagydíj Schumacher újabb belgiumi elsőségét az sem akadályozta meg, hogy a szabadedzésen súlyos balesetet szenvedett. A Ferrari is megmutatta, hogy egy jó bokszstratégiával le tudják győzni a Williamset, és egy biztonsági autós fázisból jól jött ki a német, így a hajrában könnyedén tartotta maga mögött Jacques Villeneuve-öt.
22. 1996-os Olasz Nagydíj Rögtön a következő versenyhétvége is a hétszeres világbajnok sikerét hozta, a monzai pályán a száraz idő ellenére sokan kicsúsztak a pályáról, és a Rettifilo-sikán is többeken kifogott. Schumacher is egyszer a gumifalnak ütközött, ám nem sérült meg a Ferrarija, így pedig megőrizte előnyét a rá a futam nagy részén egyedüliként veszélyes Alesivel szemben.
23. 1997-es Monacói Nagydíj A monte-carlói pályán is megmutatta a német, hogy miért gondolták a mezőny legjobb esőmenőjének, ugyanis fölényes rajt-cél győzelmet aratott a hercegségben. A mezőny több mint fele balesettel zárta a futamát, és maga Schumacher is belehibázott egyszer a versenyébe, ám ő jó helyen tette, így tízmásodperces veszteséggel megúszta az incidenst, és így is magabiztos előnnyel rendelkezett a két óra után leintett nagydíj végére.
24. 1997-es Kanadai Nagydíj Miután a hazaiak kedvence, Villeneuve a Bajnokok falának csapódott a futam elején, Coulthard pedig az élről történő bokszkiállása után kuplungproblémákkal szenvedett, Schumacher nevető harmadikként szerezte meg a második montréali győzelmét.
25. 1997-es Francia Nagydíj Magny-Cours-ban a honfitárs Heinz-Harald Frentzen volt a legnagyobb ellenfele Schumachernek. Azonban a futam hajrájában megérkező eső idejére annyira magabiztos volt az előnye, hogy egyrészt a száraz pályás gumikon a pályán maradt, másrészt
öccsének, Ralfnak engedte, hogy visszavegye a körét, aki ezáltal az utolsó körben balesetező Coulthard miatt pontot is tudott szerezni.
26. 1997-es Belga Nagydíj Az eső Belgiumban is szerepet játszott, a német pedig ismét bizonyította klasszisát. Miután kiment a biztonsági autó a negyedik körben, Schumacher egy percen belül az élre tudott állni a harmadik helyről, majd a verseny végéig ott is maradt, közel fél perccel megelőzve a teljes mezőnyt a fokozatosan száradó pályán.
27. 1997-es Japán Nagydíj Szuzukába már Villeneuve érkezett vb-éllovasként, miután a 100. F1-es hétvégéjére készülő Schumacher a legutóbbi három futamon mindössze két pontot szerzett. A kanadai azonban figyelmen kívül hagyta a japán szabadedzésen a sárga zászlókat, így a mezőny hátuljáról kellett volna rajtolnia a pole helyett – a Williams fellebbezése miatt mégis az élről indulhatott, ám a verseny után visszamenőleges hatállyal kizárták Villeneuve-öt a nagydíjról. A Frentzen elleni csatából győztesen kikerülő, így a futamot egyébként is megnyerő Schumacher pedig a szezonzáró előtt így egy ponttal visszavette a vezetést az összetettben – a jerezi zárófutamon aztán szándékosan ütközött Villeneuve-vel, így utólag a teljes pontversenyből kizárták, a kanadai pedig világbajnok lett.
28. 1998-as Argentin Nagydíj A Williamset 1998-ra felváltotta a McLaren, mint a Ferrari legnagyobb kihívója. A két kettős győzelem után az év harmadik, egyben a történelem máig utolsó argentínai versenyén azonban már sikerült is a Schumacher-bravúr annak ellenére, hogy Coultharddal összeért, Mika Häkkinennel pedig nagyot csatázott a futam során.
29. 1998-as Kanadai Nagydíj Az első montréali rajt remekül alakult a németnek, egy baleset okozta újraindításnál viszont visszaesett a hétszeres világbajnok, és onnan kellett felkapaszkodnia. Mindkét McLaren műszaki hibát szenvedett, így a táv második felében Giancarlo Fisichella volt a legnagyobb ellenfele, és végül győztesen tudott kikerülni a párharcból.
30. 1998-as Francia Nagydíj Az év során először Magny-Cours-ban volt erőből egyértelműen jobb a Ferrari a McLarennél, így Schumacher mögött a csapattársa, Eddie Irvine zárt – aki a teljes futamon egyfajta védelmet nyújtott a németnek –, így nyolc év után először szerzett kettős győzelmet a Scuderia.
31. 1998-as Brit Nagydíj A silverstone-i esőben hiába vezetett már a futam felénél nagy különbséggel Häkkinen, a hajrában hibázott a finn, így Schumacher a sorozatban a harmadik győzelmével két pontra felzárkózott rá az összetett élén. A német elsőségéhez a Ferrari okos taktikája is kellett, miszerint a stop&go büntetést – amit egy biztonsági autós fázis alatt történő előzés miatt kapott, és amit utólag visszavontak a versenybírók – az utolsó körben töltették le vele, így
már áthaladt a célvonalon, amikor megállt a bokszutcában.
32. 1998-as Magyar Nagydíj Michael Schumacher újabb sikerét a Hungaroringen a Ferrari csapatfőnökének, Ross Brawnnak, és az ő zseniális háromkiállásos taktikájának köszönhette, elsősorban ennek köszönhetően múlta felül a McLareneket – igaz, Häkkinen lengéscsillapítójával is voltak problémák, ami a rosszabb bokszstratégia mellett szintén hátráltatta a riválist.
33. 1998-as Olasz Nagydíj Azután, hogy a lendületben lévő Schumacher Coulthard hibája miatt Belgiumban kiesett az élről, a német extra motiváltan érkezett Monzába, ahol egy győzelemmel vágott vissza a mclareneseknek. A Ferrari történetének 600. futamán ismét műszaki gondokkal küzdöttek a wokingiak, a Scuderia kettős győzelméért azonban addig így is meg kellett harcolnia Schumachernek (és Irvine-nak), aki
először ünnepelhetett öccsével együtt a dobogón,
ráadásul az összetettben is utolérte Häkkinent két futammal a vége előtt.
34. 1999-es San Marinó-i Nagydíj Miután a finnek sikerült jobban az előző szezon hajrája, 1999-ben is Mika Häkkinen kezdte jobban a versenyeket. Azonban a szezonnyitó után Imolában is fel kellett adnia a futamot a címvédőnek, így Schumacher a győzelmével – amit a Coulthard elleni harcot sikeresen megvívva szerzett meg – átvette a vezetést az összetettben is.
35. 1999-es Monacói Nagydíj A következő futamon az előnyét növelni is tudta, miután Monacóban az első kanyarban megelőzte Häkkinent, és a különbséget fokozatosan növelve magabiztosan nyert ismét a hercegségben – ezúttal száraz pályán. A szezonban ez volt az utolsó győzelme, ami a McLaren javulása mellett elsősorban annak köszönhető, hogy a silverstone-i hétvégén egy balesetben eltörte a lábát, így hét versenyt is ki kellett hagynia.
36. 2000-es Ausztrál Nagydíj Schumacher az addigi kilenc ausztráliai versenyből mindössze kétszer szerzett pontot, Melbourne azonban nagyobb sikert hozott, mint Adelaide. Az első itteni győzelmében megint segítségére voltak a meghibásodott McLarenek, valamint az élről kieső Frentzen is, így azonban az új csapattársával, Rubens Barrichellóval együtt ünnepelhették a dobogón a szezonkezdetet.
37. 2000-es Brazil Nagydíj A második futamon ismét Häkkinen műszaki hibát szenvedő autója miatt került az élre Schumacher, amit megint kihasznált, hogy aztán Pelé adja át neki a győzelemért járó trófeát.
38. 2000-es San Marinó-i Nagydíj Imolában is a finn volt a fő ellenfél, aki ezúttal sem lehetett teljesen megelégedve az autójával, ám az év harmadik futamán nem ezen múlt a győzelme, hiszen a bokszkiállások után cserélt helyet Schumacherrel. A verseny után az alábbi volt a vb-pontverseny élmezőnye: 1. Schumacher 30 pont, 2. Barrichello 9 pont, 3. Fisichella 8 pont. Már ekkor valószínűsíthető volt, hogy ez az év a németé lesz.
39. 2000-es Európai Nagydíj Ezt a vélekedést kissé elbizonytalanította, hogy a következő két futamon a McLaren kettős győzelmet szerzett. A Nürburgringen azonban ismét jött az eső, így pedig jött Schumacher, aki a fölényes győzelmével újabb érvet szerzett amellett, hogy ő a mezőny legjobb esőmenője.
40. 2000-es Kanadai Nagydíj A Monacói Nagydíjon az élről tört el a német felfüggesztése, így Kanadában ismét bizonyítani akart. Ez sikerült is, az esőben a Ferrari uralta a versenyt, a hajrában pedig noha Barrichello majdnem meg is lepte Schumachert, végül
pályafutása legszorosabb (174 ezredmásodperces különbségű) sikerét aratva megszerezte a negyvenedik győzelmét.
41. 2000-es Olasz Nagydíj Monzában ismét visszatért a Schumacher-Häkkinen csata, és a hajrában hiába volt frissebb gumikon a finn, nem tudta megakadályozni a német sikerét, aki ezzel egy ötfutamos nyeretlenségi sorozatot állított meg. A példaképet, Ayrton Sennát így utolérte a győzelmek számában, amit érzelemdúsan fogadott a verseny után.
42. 2000-es Amerikai Nagydíj Az első észak-amerikai futamának elején visszaelőzte a rajt után őt feltartó Coulthardot, így nem volt esélye ellene a McLarennek a folytatásban. A fantasztikus hangulatban a Ferrari ráadásul kettős győzelmet ünnepelhetett, Häkkinen kiesése miatt pedig visszavette a vezetést az összetettben.
43. 2000-es Japán Nagydíj Az utolsó előtti hétvégére, Japánba úgy érkezett a mezőny, hogy Schumacher
egy győzelem esetén bebiztosítja a harmadik vb-címét, egyben a Ferrarinak az elsőt 1979 óta.
Ezt pedig teljesítette is: hiába volt Häkkinen folyamatosan közel hozzá, a német bírta a nyomást, és az ötödik Japánban aratott sikerének így duplán örülhetett.
44. 2000-es Maláj Nagydíj A konstruktőri címért azonban még meg kellett küzdeni a szezonzárón a McLarennel, de ezt is sikerrel hajtotta végre Schumacher (és Barrichello): az utolsó körökben hibátlanul védekezett Coultharddal szemben, Barrichello pedig harmadik lett, így boldogan pezsgőzhettek a dobogó tetején Ross Brawnnal és a piros parókájukkal.
45. 2001-es Ausztrál Nagydíj Ugyanaz a hármas, ugyanolyan sorrendben állhatott fel a dobogóra az évszázad első futama után, mint ahogy lezáródott a 2000-es szezon. Melbourne-ben is Coulthard jelentette az egyetlen veszélyt Schumacher győzelmére, ám a német Kimi Räikkönen és Fernando Alonso F1-es debütálásán is sikerrel védekezett a skót ellen.
46. 2001-es Maláj Nagydíj Őszről tavaszra került át a sepangi futam, de Schumacher ugyanúgy legyőzhetetlen volt Malajziában, amivel sorozatban a hatodik győzelmét szerezte meg. Voltak azonban kellemetlen pillanatok számára is a verseny során, hiszen a Ferrari szerelői a megszokottnál lassabban dolgoztak az autóján a kerékcserénél, és a fokozatosan felszáradó aszfalt is megtréfálta egyszer-kétszer, ám minden kicsúszásából sértetlenül visszatért, és így is fölényesen nyerte meg a nagydíjat.
47. 2001-es Spanyol Nagydíj Talán a leginkább ajándékba kapott győzelem a 2001-es spanyolországi futamon érte Schumachert, hiszen Häkkinen újabb balszerencséje kellett a 47. sikerhez. A McLaren finnje a teljes versenyt uralta, a bokszkiállások után átvette a vezetést, majd az utolsó kört 40 másodperces előnnyel kezdte. A Mercedes-motor azonban ismét megadta magát, Häkkinen kénytelen volt félrehúzódni, a németnek pedig az ölébe pottyant az elsőség.
48. 2001-es Monacói Nagydíj Ismét egy olyan monte-carlói verseny, ahol az első kanyarban került az élre Schumacher, majd ott is maradt. Ezúttal nem volt eső a futamon, Ferrari-fölény viszont igen, Barrichello viszont csak tapadni tudott a németre, megelőzni őt nem.
49. 2001-es Európai Nagydíj Az utóbbi futamok eredményeiből alkotott sorminta (1., 2., 1., 2.) alapján első helynek kellett következnie Schumachertől, a Nürburgringen pedig ezt meg is valósította.
A hazai versenyén sokáig az öccse volt rá a legveszélyesebb,
akivel az előző, Kanadai Nagydíjon először szereztek kettős győzelmet. Egy kiállása után azonban Ralf áthajtott a bokszkijáratnál a fehér vonalon, így megbüntették, és csapattársa, Juan Pablo Montoya üldözte tovább a testvérét – mindhiába.
50. 2001-es Francia Nagydíj A gyorsasága mellett az újabb remek Ferrari-boksztaktika is kellett ahhoz, hogy Magny-Cours-ban Ralf előtt végezzen, végül Michael örülhetett jobban a kettős Schumacher-győzelemnek.
51. 2001-es Magyar Nagydíj Hiába esett ki az előző, hazai versenyén, az összetettben akkora előnye volt, hogy a mogyoródi győzelemmel már négy futammal a vége előtt bebiztosította újabb vb-címét. Maga a verseny a korábbi Magyar Nagydíjakhoz képest kevesebb izgalmat hozott, ám látni Schumacher óriási fölényét és megélni azt, hogy már Magyarországon világbajnokot avatnak, örök emlékeket adtak a szurkolóknak.
52. 2001-es Belga Nagydíj Ami miatt szintén emlékezetes volt a hungaroringi futam, hogy azzal a sikerrel érte utol a Alain Prostot a győzelmek számában, a következő alkalommal pedig
túl is szárnyalta a francia megdönthetetlennek hitt rekordját
– tette mindezt a kedvenc pályáján, rajt-cél győzelmet aratva a Luciano Burti balesete miatt lerövidített futamon.
53. 2001-es Japán Nagydíj Bár úgy tűnt, a szezon hajrájára elveszítette a lendületét Michael Schumacher, a szezonzáró szuzukai futamon ismét hozta a szokásos japán formáját. Montoya ugyan komoly fenyegetés volt rá a teljes versenyen, az elsőség a németé lett, aki így 2000-hez hasonlóan 9 sikerrel zárta az évet, ráadásul a 123 szerzett pontja és az 58 pontos előny a második helyezett Coulthardhoz képest egyaránt új rekordot jelentett.
54. 2002-es Ausztrál Nagydíj Az új szezon elején is a kolumbiai volt a legközelebb Schumacherhez, azonban egy hibája után a német átvette a vezetést, és a verseny végéig megtartotta azt. A Häkkinen helyére érkező Räikkönen karrierje első dobogóját szerezte a két rivális mögött.
55. 2002-es Brazil Nagydíj Az év harmadik futamán ki-ki párharc volt a Schumacher fivérek között, amit Pelé annyira csodált, hogy elfelejtette időben leinteni a versenyt, amit végül alig fél másodperces előnnyel Michael nyert meg Ralf előtt.
56. 2002-es San Marinó-i Nagydíj Imolában a viharfelhők nem eredményeztek esőzést, így a Ferrari nagyobb probléma nélkül szerezte meg az első kettős győzelmét az évben, a harmadik helyen ráadásul Ralf Schumacher végzett, teljessé téve bátyja boldogságát.
57. 2002-es Spanyol Nagydíj Spanyolországban megmutatta, hogy hátvéd nélkül is képes a könnyed győzelemre, hiszen Barrichello váltóprobléma miatt el sem tudott indulni, Schumacher mégis roppant magabiztos sikert aratott, végig az élen haladva.
58. 2002-es Osztrák Nagydíj Öt sikertelen próbálkozás után
Spielberget is meghódította a német, ehhez viszont kellett a Ferrari csapatutasítása is,
miszerint a teljes futamon az élen autózó Barrichello az utolsó kanyarban engedje el a világbajnoki pontversenyben egyébként is hatalmas fölénnyel vezető németet – csakúgy, mint egy évvel korábban, akkor a második helyért kellett megtennie. A dobogón így senki nem volt boldog, a német himnusznál pedig a pódium tetején a Schumacher által odatessékelt brazil is állt.
59. 2002-es Kanadai Nagydíj Monacóban nem talált fogást Coulthardon, ám nem tartott sokáig Schumacher nyeretlenségi sorozata, hiszen Montréalban visszavágott a skótnak. Ehhez szüksége volt a saját remek taktikája mellett a csapattársa elrontott bokszstratégiájára, majd Montoya műszaki hibájára, hiszen ezek után állt csak az élre – amit győzelemre is váltott.
60. 2002-es Brit Nagydíj A silverstone-i versenykörülményekhez jobban alkalmazkodott a Bridgestone a Michelinnél, így hiába tűnt úgy, hogy Montoya és a Williams jöhet ki sikerrel a hétvégéből, mégis újabb Ferrari-féle kettős győzelmet láthatott a közönség.
Schumacher a 60. elsősége mellett a 107. dobogóját is ünnepelhette, amivel ebben a mutatóban is átvette a vezetést az örökranglistán Prosttól.
61. 2002-es Francia Nagydíj Räikkönen jó úton járt a pályafutása első F1-es sikere felé, az utolsó körökben hibázott, így Schumacher elment mellette, a német pedig a győzelmével hat futammal a vége előtt megszerezte a rekordbeállítást jelentő ötödik világbajnoki címét.
62. 2002-es Német Nagydíj Egy héttel később a hazai pályájára tehát már tét nélkül érkezhetett Schumacher, ám ő így is tovább folytatta páratlan szezonját, és mindkét Williams-BMW-t magabiztos előnnyel múlta felül, amivel a dobogó tetején ünnepeltethette meg magát a szurkolóival a nyári szünet előtt.
63. 2002-es Belga Nagydíj Franciaországhoz hasonlóan Belgiumban is már hatodszorra nyert a német 2002-ben, miután az ismételten óriási Ferrari-fölényből ő jött ki győztesen, Barrichellónak sem adott sok esélyt a futamon.
64. 2002-es Japán Nagydíj Stílusosan, egy Japánban aratott futamgyőzelemmel zárta le Schumacher azt a szezont, amelynek mindegyik versenyén dobogóra állhatott. Az újabb rajt-cél győzelmet megint csak a csapattárs tudta volna megakadályozni, ám fél másodperc maradt az előnyéből a brazillal szemben.
65. 2003-as San Marinó-i Nagydíj Nem kezdte jól Schumacher a 2003-as idényt: három futam után nyolc ponttal állt, az élen Räikkönen háromszor annyival. Ráadásul
az imolai verseny hetében halt meg a Schumacher testvérek édesanyja, Elisabeth – Michael és Ralf mégis rajthoz állt, nem is akárhogyan!
Megszerezték az első két rajtkockát az időmérőn, majd a futamon is sokáig úgy tűnt, mindketten dobogóra állhatnak, végül aztán csak Michaelnek sikerült. A pezsgőzés azonban elmaradt, ahogy a sajtótájékoztatón sem vett részt a német, aki a himnuszok után azonnal elhagyta a pályát öccsével együtt.
66. 2003-as Spanyol Nagydíj Rögtön a következő futamra azonban motiváltan tért vissza a tragédia után, így Spanyolországban sorozatban harmadszor is megnyerte a versenyt. Először volt Schumacher legnagyobb ellenfele egy nagydíjon a hazai pályán küzdő Fernando Alonso, a Renault fiatalja azonban ekkor még hiába üldözte az újjáépített Ferrarival induló németet, csak a második hely jutott neki.
67. 2003-as Osztrák Nagydíj Spielbergben még az sem akadályozta meg Schumacher sorozatban harmadik sikerét, hogy az első bokszkiállásánál a szerelők a Barrichello autójához tartozó üzemanyag-betöltő csövet használták a tankoláshoz, így pedig
a melléömlő benzin lángra kapott a Ferrarin.
A tüzet sikerült hamar eloltani, a verseny folytatásában pedig a német visszakapaszkodott az élre, és magabiztosan nyerte meg a futamot.
68. 2003-as Kanadai Nagydíj Talán ennél is nehezebb dolga volt Schumachernek Montréalban, ahol a harmadik helyről indulva átverekedte magát a két Williamsen, majd a bokszkiállások után sikeresen maga mögött tartotta a testvérét, Montoyát és Alonsót is, akik a táv második felében folyamatosan a német nyomában autóztak.
69. 2003-as Olasz Nagydíj Az ő szintjén rengeteget, hat futamot kellett várni a következő győzelemre. A Hungaroring után az utolsó három hétvégét úgy kezdte meg a mezőny Monzában, hogy Schumacher előnye egy pont volt Montoya, és két pont Räikkönen előtt. A Ferrari hazai pályáján azonban nem lehetett legyőzni a németet, hiába üldözte őt a kolumbiai, így
minden idők leggyorsabb (247,586 km/h) átlagsebességű futamának megnyerésével növelte az előnyét az összetettben.
70. 2003-as Amerikai Nagydíj A következő helyszín Indianapolis volt, ahol az ott szokatlan esőben kellett teljesíteni a mezőnynek a verseny nagy részét, ilyen körülmények között pedig Schumacher bebizonyította, hogy 2003-ban is ő a legjobb. A michelines pilóták, elsősorban a csapadék megérkezése után a vezetést elveszítő Räikkönen szerint a nedves pályán sokkal hatékonyabb Bridgestone-gumiknak is komoly szerepe volt, Schumacher örömünnepét azonban ez a tény sem vetette vissza. Montoya egy büntetés után csak hatodikként zárt, így a német előnye kilenc pont volt a szezonzáró előtt, az ott szerzett 8. hellyel pedig a hatodik vb-címét is megnyerte.
71. 2004-es Ausztrál Nagydíj A Schumacher által leginkább dominált szezon egy melbourne-i diadallal kezdődött. A Ferrari egyeduralkodását előrejelezte, ahogy az időmérős fölényét rajt-cél győzelemre váltotta Barrichellóval együtt.
72. 2004-es Maláj Nagydíj A tempókülönbséget Sepangban is megmutatta. Noha itt Montoya közelebb tudott hozzá kerülni, mint két héttel korábban, a győzelme egy pillanatig sem forgott veszélyben.
73. 2004-es Bahreini Nagydíj A Forma-1 történetének első közel-keleti futamán Barrichello fenyegette a német hibátlan mérlegét, az azonos boksztaktikával rendelkező csapattárs végül másfél másodperces lemaradással haladt át a célvonalon Schumacher mögött.
74. 2004-es San Marinó-i Nagydíj Noha a 2004-ben megtáltosodó és
az első pole-ját szerző Jenson Button a szezon során először elvette az első rajtkockát Schumachertől,
és a rajt után Montoya is fenyegette a jó pozícióját, végül ezt a futamot is könnyen nyerte meg a hétszeres világbajnok, aki hat éven belül már az ötödik imolai győzelmét szerezte.
75. 2004-es Spanyol Nagydíj Ha már sorozatos siker, az év ötödik futama, egyben egyhuzamban a negyedik spanyolországi verseny is Michael Schumacher elsőségével zárult. A remekül rajtoló Jarno Trulli az első körökben ugyan meglepte őt, végül újabb könnyed kettős győzelmet ünnepelhetett a Ferrari.
76. 2004-es Európai Nagydíj Trulli a Monacói Nagydíjon karrierje egyetlen F1-es sikerével vigasztalódhatott, miután a biztonsági autó mögött nem értette meg egymást az élen Schumacher és Montoya, így a német kénytelen volt feladni a futamot. A Nürburgringre azonban Schumacher túllépett az incidensen, és a teljes hétvégén óriási fölényt mutatva visszatért a győztesek útjára.
77. 2004-es Kanadai Nagydíj Az időmérőn csak a hatodik helyet szerezte meg Kanadában, a bokszkiállások után már az élen haladt a versenyen. A táv második felében az (utólag szabálytalan fékrendszer miatt kizárt) öccsével harcolt a győzelemért, ám megőrizte az első helyet, így hetedszerre nyert Montréalban.
78. 2004-es Amerikai Nagydíj Az év közepére áthelyezett indianapolisi versenyen még rosszabbul járt Ralf Schumacher, hiszen egy súlyos balesetet szenvedett a veszélyes pályán. Az öccse falnak csapódásakor Michael már átvette a vezetést Barrichellótól, majd a futam végéig kéz a kézben haladt az élen a csapattársával.
79. 2004-es Francia Nagydíj Ahhoz, hogy Schumachernek Montréal után Magny-Cours-ban is meglegyen a hetedik sikere, óriásit kellett harcolnia Fernando Alonsóval. A spanyol Barrichellón kívül az első volt, aki 2004-ben tempóban is felvette a versenyt a némettel, ám
a Ferrari négykiállásos taktikájával végül Schumacher felülkerekedett Alonsón.
80. 2004-es Brit Nagydíj A szezon során először Silverstone-ban adott életjelet magáról a McLaren, Kimi Räikkönennek azonban a pole pozíciója ellenére sem volt esélye a negyedik helyről rajtoló Michael Schumacher ellen a hosszú futamon.
81. 2004-es Német Nagydíj Az időmérő figyelembevételével váratlan kihívója akadt Schumachernek a hazai nagydíján, a 13. helyről rajtoló Button ugyanis már a 12. körben az élre került, majd sokáig úgy tűnt, hogy megszerezheti az első győzelmét. Schumacher azonban a hajrát jobban bírta, így július közepére beállította a 2002-es rekordját az egy szezonon belüli tizenegy futamgyőzelemmel.
82. 2004-es Magyar Nagydíj A rekordbeállításból pedig zsinórban a hetedik elsőségével rekorddöntés lett a Hungaroringen:
az év 13. futamán a 12. sikerét szerezte a német.
A rajt-cél győzelmével és Barrichello második helyével pedig öt versennyel a vége előtt a Ferrari bebiztosította a konstruktőri világbajnoki címét. Az augusztus végi, belgiumi nagydíjon pedig Schumacher egy második hellyel az egyéni vb-címet is megszerezte, pályafutása során hetedik alkalommal.
83. 2004-es Japán Nagydíj A vb-győzelmek biztos tudatában a kisebb tét miatt kisebb motiváció hajthatta a hétszeres világbajnokot, hiszen sorozatban három versenyhétvégén maradt győzelem nélkül. Ám a szigetországba szinte hazajárt nyerni, így ezt nyolcadszor is megtette, méghozzá egy év elejét idéző könnyed futamgyőzelemmel, amit az öccsével együtt ünnepelhetett a dobogón.
A szezonbeli tizenhárom siker pedig mindmáig rekord, egyedül Sebastian Vettel volt képes hasonlóra 2013-ban, eggyel több versenyhétvége alatt.
84. 2005-ös Amerikai Nagydíj A 2005-ös szezonban óriási visszaesést kellett átélniük a Ferrari-szurkolóknak. A Renault és a McLaren jelentősen feljavult, Alonso és Räikkönen kimagaslott a mezőnyből, így a Scuderiánál egy-egy dobogós helyezésnek is már örülni kellett. Győzelemből egyetlen darab jutott a csapatnak:
a michelinesek által emlékezetes módon bojkottált indianapolisi futamon a rajt után az volt a legnagyobb kérdés, hogy hány kört ad Schumacher és Barrichello a harmadik helyezettnek.
Tiago Monteiro végül megúszta egykörös hátránnyal, a két ferraris pedig egymás között nagy csatában döntötte el az első hely sorsát.
85. 2006-os San Marinó-i Nagydíj A sikerévek után megélt hanyatlás ellenére 37 évesen még maradt motiváció Schumacherben, és 2006-ban ő, illetve az új csapattárssal, Felipe Massával kiegészülve a Ferrari vált Alonso és a Renault legnagyobb kihívójává. Az első sikerre így is a negyedik futamig kellett várni, Imolában azonban magabiztosan versenyzett a német, noha a hajrában az egyre jelentősebbé váló gumikopás miatt Alonso közel járt ahhoz, hogy utolérje őt.
86. 2006-os Európai Nagydíj Két héttel később hazatért a Nürburgringre, ahol a jobb bokszkiállásoknak köszönhetően került a spanyol elé, az utolsó körökben pedig sikeresen maga mögött tartotta Alonsót, így tovább zárkózott rá az összetett élén.
87. 2006-os Amerikai Nagydíj A következő négy verseny egyaránt Fernando Alonso sikerével zárult, így szinte kötelező volt a vb-címért zajló csata fenntartásában Schumachernek, hogy sorozatban negyedszer is nyerjen Indianapolisban. Ezt meg is tette: a rajtnál ugyan megelőzte őt Massa, ám a táv második felére visszakerült az első helyre, és ebben a sorrendben szerezték meg az év első kettős Ferrari-győzelmét.
88. 2006-os Francia Nagydíj Alonsónak két héttel később, Franciaországban sem volt esélye Schumacher ellen, ahol a német rekordot jelentő nyolcadik alkalommal tudott nyerni. Ráadásul a (karrierje során utolsó) pole pozíció és a leggyorsabb kör is a hétszeres világbajnok nevéhez fűződött, amivel
pályafutása során 22. alkalommal szerzett mesterhármast.
89. 2006-os Német Nagydíj A Renault a Hockenheimen sem találta a formáját, a Ferrarik azonban remekeltek a futamon, és az első helyről induló Räikkönent Schumacher, majd Massa is megelőzte. A hazájában kilencedik alkalommal nyerő Michael Schumacher az összetettben tizenegy pontra csökkentette a hátrányát Alonsóval szemben.
90. 2006-os Olasz Nagydíj Räikkönen Monzában is a pole-ból rajtolhatott, a versenyen azonban ismét nem tudta tartani a lépést Schumacherrel. A német a motorprobléma miatt kieső Alonsót két pontra megközelítette a pontversenyben, a Ferrari pedig átvette a vezetést a konstruktőrök között. Az igazi dráma viszont a futamot követő sajtótájékoztatón jött, ahol
Schumacher bejelentette, hogy év végén visszavonul a sportágból.
91. 2006-os Kínai Nagydíj Schumacher pályafutásának utolsó győzelmét 2006. október 1-jén, Sanghajban láthatták a nézők. Az esős időmérőt a michelinesek uralták, a német egy nagyszerű körrel mégis odafért a hatodik helyre. Vasárnap a lassan száradó pályán sorra előzte a riválisait, mikor pedig Giancarlo Fisichella egy vitatott csapattaktika után a nála lassabb Alonso elé került, Schumacher sem kegyelmezett a spanyolnak.
A hajrában pedig ugyanolyan vakmerően, a vizes füvön ment el Fisichella mellett, így megszerezte a 91. győzelmét.
Egy héttel később az élen haladt, amikor elfüstölt alatta a Ferrari motorja a szuzukai pályán, Alonso pedig kihasználta a helyzetet, megnyerte a Japán Nagydíjat, majd Interlagosban már nem adott esélyt arra, hogy Schumacherből nyolcszoros világbajnok legyen.
A 15 év alatt szerzett 91 futamgyőzelem helyszínek szempontjából is elképesztően sokszínű volt, hiszen
23 különböző pályán aratott sikert. Egy olyan város van, ahol egynél több versenyen állt rajthoz a sikeréveiben (1992 és 2006 között), mégsem tudott nyerni: Isztambul – de itt is csak kétszer versenyzett ferrarisként.
Mikor már a legnagyobb rajongók is kezdték feladni a reményt, hogy Schumacher valaha visszatér a Forma-1-be,
2009 végén bejelentette a Mercedes, hogy 2010-től ő lesz Nico Rosberg csapattársa.
A nála tizenhat évvel fiatalabb honfitárssal együtt három éven át küzdöttek a minél jobb helyezésekért, ám 2010-ben csak Rosberg tudott – háromszor – dobogóra állni, 2011-ben pedig egy kanadai negyedik pozíció volt a csapat legjobbja.
2012-ben aztán felcsillant az esély, hogy meglehet a 92. siker is. Rosberg Kínában a pole pozícióból tudott a futamon is győzni,
Schumacher pedig Monte-Carlóban nyerte meg az időmérőt – az egy versennyel korábbi balesetokozásért azonban csak a hatodik helyről rajtolhatott, így nem lehettek vérmes reményei.
A dobogó azonban a Mercedes színeiben is megadatott Schumachernek:
a valenciai Európai Nagydíjon a 12. helyről zárkózott fel a harmadik helyre, ahol régi ismerősökkel – Alonsóval, Räikkönennel és Andrea Stellával – együtt ünnepelhetett.
Ennél szebb Forma-1-es búcsú pedig talán nem is lett volna elképzelhető attól a pilótától, aki másfél évtizeden keresztül volt meghatározó szereplője a sportágnak, és szinte minden rekordot megdöntve vastag betűkkel írta át az F1 történelemkönyvét.