Favoritként számolt a közvélemény a Mercedesszel az előszezoni F1-es tesztelésen, de a világbajnoki címvédő a vártnál több problémával szembesült, a korábbiaknál jóval kevesebb kört tett meg és egyelőre nem mutatott versenyképes tempót sem. A legnagyobb riválisnak a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjat megnyerő Red Bull tűnik, ezt Lewis Hamilton is megerősítette.
„Erősnek tűnnek – összegzett. – Volt néhány nagyon jó etapjuk, mindkét pilótájuk erősnek látszik. [A Red Bull] idén másféle gépezet vagy állatfaj lesz, szerintem nagyon jó a pilótapárosuk és az autójuk is. Megnyerték az utolsó versenyt, ez alapján csak azt lehet feltételezni, hogy az első versenyen idén is [az élmezőny közelében] lesznek, ha nem az élen.
Egész évben csatázni fogunk velük.”
Hamilton egy másik nyilatkozatában elmondta, nem aggódik, mert az csak hátráltatná a problémák megoldásában, de csapatfőnöke, Toto Wolff nem tagadta, hogy őt nyomasztja a helyzet. „Én mindig aggódok, néha helyesen, néha helytelenül, de az előszezoni tesztelés mindig izgalmas, mert folyton hajszálat találunk a levesben, a dolgok nem mindig alakulnak jól és most eléggé küszködtünk.”
A Mercedes idén szakított a hagyományával és a mezőnyben egyedüli csapatként nem tartott bejáratást, Silverstone-ban és a tesztelés helyszínén, Bahreinben sem. Ezzel elkerülhették volna, hogy az első fél napot elveszítsék a sebességváltó pénteki meghibásodása miatt, az eset kárvallottja, Valtteri Bottas viszont nem bírálta a csapatot.
„Utólag már könnyű beszélni. Most persze már mondhatjuk, hogy jó lett volna korábban is menni, de az elmúlt években minden eléggé golyóálló volt, bizonyos dolgokat már a tesztpadon lefuttattunk. Hát igen, utólag már okosabbak vagyunk. Biztos vagyok abban, hogy ezt jövőre átgondoljuk” – nyilatkozta a finn pilóta.
Wolff szerint nem azért döntöttek a bejáratás elhagyása mellett, mert zsinórban hét világbajnoki cím után elkényelmesedtek volna.
A Mercedes a vasárnap véget ért tesztelés és a jövő pénteken kezdődő Bahreini Nagydíj előtt tervez filmforgatást, a 100 kilométeres távot várhatóan a végleges specifikáció kipróbálására használják majd fel.
„Van oka annak, hogy nem sok csapat nyert világbajnoki címeket vagy nem zsinórban tették ezt. Ez egy olyan szervezet, aminek mindig energiával telinek és motiváltnak kell lennie, és ez nem triviális – magyarázta. – A bejáratás segíthet, hogy kicsit jobban kiismerjük az autót, ha a megfelelő körülmények közepette zajlik. A problémáink viszont nem azért alakultak ki, mert nem csináltunk bejáratást.”