SCARPERIA, ITALY - SEPTEMBER 11: Valtteri Bottas of Finland driving the (77) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W11 on track during practice ahead of the F1 Grand Prix of Tuscany at Mugello Circuit on September 11, 2020 in Scarperia, Italy. (Photo by Miguel Medina - Pool/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Lewis Hamilton elárulta, Valtteri Bottas teljesítménye hatalmas nyomást helyezett rá, és csak az aprólékos munkának köszönheti, hogy végül megszerezte a pole pozícióját a Toszkán Nagydíj időmérőjén. A finn pilóta úgy érezte, tudott volna javítani a Q3-ban, de a sárga zászló miatt erre nem volt lehetősége.
A Mercedes pilótái zsinórban hetedik alkalommal bérelték ki az első sort a Toszkán Nagydíj időmérőjén. A kvalifikáció előtt úgy nézett ki, hogy Valtteri Bottas ezúttal sokkal esélyesebb Lewis Hamiltonnál, de a hatszoros világbajnok végül felül tudott kerekedni csapattársán. A brit versenyző elárulta, ezúttal nem tudott olyan könnyedén alkalmazkodni az új aszfaltcsík jelentette kihívásokhoz.
Galéria: A Toszkán Nagydíj szombati napja - Galéria
55/72
Mercedes' British driver Lewis Hamilton drives during the third practice session at the Mugello circuit ahead of the Tuscany Formula One Grand Prix in Scarperia e San Piero on September 12, 2020. (Photo by JENNIFER LORENZINI / POOL / AFP)
„Korábban mindig úgy éreztem, hogy az új pályákat gyorsan megtanulom – nyilatkozta az első három helyezett számára tartott sajtótájékoztatón. – Most viszont szimulátoron kellett, amit eddig soha nem csináltam, és nem hiszem, hogy különösebben hasznomra vált volna. Miután megérkeztünk, rengeteg volt a teendőnk, a nyomás pedig hatalmasra nőtt, mivel bizonyos szektorokban nem találtam a határt, Valtteri pedig néhány területen mérföldekkel előrébb járt.
Úgy éreztem, hogy minden korábbinál nagyobb a nyomás, és ha nem dolgoztam volna annyit, akkor nem érem el ezt az eredményt.”
A 35 esztendős pilóta elárult néhány részletet arról, hogy milyen munka zajlott pénteki második szabadedzés után. „Előző este minden egyes szektor minden részletét ízekre szedtük, és próbáltunk finomhangolni a beállításokon. Versenyzőként nagyon vékony választóvonal húzódik az alul- vagy túlkormányzottság, illetve a határon történő autózás között, mivel kanyaronként változhat a helyzet” – magyarázta Hamilton, majd hozzátette, a mérnökök rengeteg segítséget adnak, hogy a beállítások terén megtalálják az autó egyensúlyát, de a pályán neki kellett bizonyítania.
Bottas mindhárom szabadedzésen, valamint a Q1-ben is az élen végzett, de a Q2-ben és a Q3-ban csapattársa mögött maradt. Igaz, mindkét szakaszban csak egy kört autózott, de másodszor nem önszántából, hanem azért, mert az előtte lévő Esteban Ocon megpördült, és a sárga zászló miatt lassítania kellett. Ráadásul Hamilton nem tudott javítani, így a rajtelsőség kérdése már csak rajta múlt volna.
Jól kezdtem a hétvégét, beleértve a mai szabadedzést is. A harmadik gyakorlás után megvizsgáltam, hogy az időmérőre hol tudnék javulni, a Q1-ben és a Q2-ben pedig minden simán ment.
A Q3-as köröm nem volt elég jó, úgy éreztem, lehet még időt találni, és magabiztos voltam azt illetően, hogy képes vagyok rá. A dupla sárga zászló miatt erre nyilván nem volt lehetőségem, úgyhogy végső soron az első próbálkozásnál kellett volna jobb munkát végeznem. Lewisnak sikerült extra tempót találnia, és az első köre jobb volt, mint az enyém, szóval ez van.”
A finn versenyző ugyanakkor bízik benne, hogy a futamon az idei év során harmadszor is le tudja győzni Hamiltont. Ebben a rajt, illetve az időjárási körülmények lehetnek a segítségére. „Nyilván jobb lenne pole-ból indulni, de itt tesszük meg az egyik leghosszabb utat az első kanyarig. Ha marad a szembeszél, akkor a szélárnyék igencsak erős lesz. Mindenesetre próbálom a versenyre terelni a gondolataimat.”