Egy üveg borban fogadna Franz Tost, az Alpha Tauri csapatfőnöke arra, hogy megrendezik a 2020. július 5-én esedékes Osztrák Nagydíjat, nyilatkozta a Suddeutsche Zeitungnak, a Red Bullt képviselő Helmut Marko pedig a Sport1-nek megerősítette, az előkészületek „tökéletesen” zajlanak Spielbergben.
Nem ilyen egyszerű a helyzet a soron következő fordulót vagy fordulókat rendező Egyesült Királyságban, ahol a kormányzat úgy döntött, a külföldről beutazóknak kéthetes karanténba kell vonulniuk, de meghagyták a lehetőséget, hogy ez alól különleges esetben kivételt tegyenek.
A BBC szerint a Forma-1 vezetői tárgyalásba is kezdtek a kormánnyal, ezt a sportág szóvivője „konstruktívnak” nevezte, de megjegyezte, hogy folyamatban lévő ügyről van szó. A beutazási korlátozás annak ellenére is komoly nehézség, hogy tízből hét F1-es csapat angliai központtal működik, de mindenki foglalkoztat külföldieket, nem is beszélve a beszállítókról.
Tovább nehezíti a helyzetet, hogy anyagi természetű vita alakult ki a Brit Nagydíjat rendező Silverstone és az F1 menedzsmentje között.
Szintén a brit közmédia portálja számolt be arról, hogy az F1 vezetése szerint Silverstone túl sok pénzt kér két egymásutáni nagydíj megrendezéséért 2020. július 19-én és 26-án. A pálya állítólag 15 millió fontot vár, ami megegyezik a rendezés jogdíjával, de az F1 azt idén elengedi, és azt is vállalták, állják a költségeket, valamint bizonyos fokú kártérítést a jegy- és egyéb bevételek elmaradása miatt.
A portál névtelen forrásai szerint Silverstone az elmúlt napok során engedett az elvárásokból, de még így is „jelentős az eltérés” a két fél nézőpontja között. Amennyiben nem sikerül megállapodásra jutni, a Német Nagydíj korábbi rendezője, a Hockenheimring lehet az alternatíva, de felmerült az olaszországi Imola is, ahol 2006-ig a San Marinói Nagydíjat tartották.
A Brit Nagydíj után, az eredeti időpont szerint augusztus elején zajlana a Magyar Nagydíj is.
A Hungaroring kapcsán több opció is felmerült már a sajtóban, egy- és két futam rendezéséről is pletykáltak már. A pálya hivatalos álláspontja, hogy a kormány rendelkezéseivel összhangban csak zárt kapuk mögött lehet megtartani a 35. Magyar Nagydíjat, minden további részlet azonban a körülményektől függ.