Utóbbi azonban nem jött össze, mivel a munkában segédkező Bruce ezzel a kocsival akart megtanulni vezetni, illetve versenyezni. Mivel túl fiatal volt, eleinte Les ült a volánnál, de amikor ő 1952-ben epekővel kórházba került, a mindössze 15 éves McLaren elindult egy hegyiversenyen, amit meg is nyert.
M7C – 1969
Az 1968 és 1970 között használt M7-es sorozat, illetve a V8-as Ford-Cosworth-motor hozta meg az első futamgyőzelmet, amit ezzel a típussal még három követett. A sorozat harmadik verziója az M7C volt, amellyel Bruce McLaren versenyzett az 1969-es idény nagy részében, és bár győzni nem tudott vele, a pontversenyben így is a 3. helyen végzett. A következő két idényben John Surtees, majd Jo Bonnier is megvásárolta saját istállója számára, de a McLaren többé már nem használta.
M19C – 1972-73
Az M19-es mindössze egy futamgyőzelmet aratott, de külseje miatt mégis emlékezetes maradt. A monocoque jellegzetes kinézete annak volt köszönhető,
hogy a három, egyenként 68 literes benzintartályból kettőt a versenyző mellett helyeztek el.
Az M19C a felfüggesztés kialakításában különbözött az M19A-tól, és Denny Hulme az 1972-es Dél-afrikai Nagydíjon ezzel az autóval szerezte meg a csapat első futamgyőzelmét az alapító halála óta. Még a következő évben is bevetették, de csak az első három futamon.
M23 – 1973-1978
Gordon Coppuck főtervező az M16-osból, a háromszoros Indy 500-győztes autóból fejlesztette ki az M23-ast, ami később két világbajnoki címet hozott. Hulme, illetve Peter Revson révén már 1973-ban is három futamot nyertek vele, de az igazi áttöréshez Emerson Fittipaldi érkezése kellett.
A brazil pilóta két évvel korábban a Lotus 72-essel lett világbajnok, így jól ismerte egykori autóját.
Segítségével hatékonyan fejlesztették a kocsit, így 1974-ben a McLaren megszerezte története első egyéni és konstruktőri címét is. Előbbit két évvel később James Huntnak sikerült megismételnie.
MP4-1 – 1981
Ron Dennis 1981-ben vette át a csapat irányítását, a Project 4 nevű, általa birtokolt Forma-2-es csapat pedig összeolvadt a McLarennel. Így lett az új autó neve McLaren Marlboro Project 4 (a cigarettamárka már 1974 óta az istálló szponzora volt), és az elnevezés egészen 2016-ig, Dennis távozásáig kitartott.