BAHRAIN, BAHRAIN - DECEMBER 04: Sebastian Vettel of Germany driving the (5) Scuderia Ferrari SF1000 runs wide into the gravel during practice ahead of the F1 Grand Prix of Sakhir at Bahrain International Circuit on December 04, 2020 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Hamad I Mohammed - Pool/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Ferrari mindkét pilótája úgy érzi, jól indult számukra a Szahíri Nagydíj hétvégéje, de a második szabadedzésen Sebastian Vettel rossz irányba indult a beállításokkal, Charles Leclerc autója pedig lerobbant. Zűrzavaros időmérőtől tartanak.
Viszontagságosan alakultak a pénteki szabadedzések a Ferrari pilótái számára, az eredmények már az első tréningen sem alakultak jól, este pedig Sebastian Vettel csak a mezőny két újoncát, Pietro Fittipaldit és Jack Aitkent, valamint a műszaki problémákkal küzdő Lando Norrist és a váltóhiba miatt veszteglő Charles Leclerc-t tudta megelőzni.
Galéria: A Szahíri Nagydíj pénteki eseményei - Galéria
42/62
BAHRAIN, BAHRAIN - DECEMBER 04: Sebastian Vettel of Germany driving the (5) Scuderia Ferrari SF1000 runs wide into the gravel during practice ahead of the F1 Grand Prix of Sakhir at Bahrain International Circuit on December 04, 2020 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Hamad I Mohammed - Pool/Getty Images)
Az olasz istálló versenyzői ennek ellenére nem voltak teljesen elégedetlenek, de szebb holnapot reméltek.
Felemásan alakult a napunk: az első edzés rendben volt, a második borzalmas
– összegzett Vettel. – Megváltoztattunk néhány beállítást, ennek nagyon agresszívan viselkedő autó lett az eredménye, de nem erre volt szükségünk. Remélem, holnap csökkenthetünk a hátrányunkon, és ismét rátalálunk az utunkra.”
Leclerc úgy érezte, a vártnál jobban alakult a napja, „a dolgok jól mentek addig, amíg a második szabadedzés legelején műszaki problémánk lett.” Max Verstappen és Carlos Sainz véleményével ellentétben ő élveztem a pályának ezt a rövid változatát, néhány kanyarja a régi gokartos napjaimra emlékeztette. Jó pálya ez, mókás verseny lesz” – ígérte. – A hosszú egyenesek miatt bárki is lesz hátul, nagy előnybe kerül.”
„A legnagyobb aggodalmam az, hogy az időmérőn találjunk helyet magunknak, különösen a Q1-ben és a Q2-ben, ami elég zűrzavaros lehet. Az autó jónak tűnt a második szabadedzés elején, úgyhogy magabiztos vagyok azzal kapcsolatban, hogy jól állunk, de ezt a köridőkkel is meg kell erősíteni.”
Ettől Vettel is tart, azt mondta, trükkös része a pályának a buckás 7-es és 8-as kanyar, de szerinte ez nem baj, a 20 autóval zajló Q1-ben viszont szoros helyezkedésre és nagy forgalomra számít, főleg a hűtőkörökön lévő autók miatt. „Remélem, minden pilóta tud majd tiszta kört futni anélkül, hogy feltartanák vagy túl sok gondunk lenne a forgalommal. Néhány század lehet a döntő.”