Az elmúlt években rengeteg kritika érte Sebastian Vettel teljesítményét, a pályán kívül azonban még mindig az egyik legszórakoztatóbb versenyző, és most kiderült, hogy az üzleti érzéke is a helyén van. A két évvel ezelőtti Francia Nagydíjon ugyanis kétszer is inkább a saját életét nehezítette meg, minthogy hagyta volna, hogy irreálisan sok pénzt fizettessenek ki vele.
A 2018-as szezon során a Forma-1 történetében először, és úgy néz ki, egyelőre utoljára rendeztek versenyt három egymás utáni hétvégén. A csapatoknak előbb Le Castellet-ben, majd Spielbergben, végül pedig Silverstone-ban kellett bizonyítniuk, hogy az addig példátlan terhelést is bírják.
A német Auto Motor und Sport visszatekintett, hogyan birkóztak meg a különböző csapattagok a nehéz helyzettel. A stáb többek között Christian Hornert, a Red Bull csapatfőnökét, Andrew Shovlint, a Mercedes mérnökét, valamint az Alfa Romeo szerelőit kísérte el a három futamra.
A versenyzők közül pedig azt a Vettelt választották, aki korábban úgy vélekedett, hogy a sűrű menetrend a pilótákat érinti legkevésbé.
A Ferrari versenyzőjének nem is ez jelentett problémát. A négyszeres világbajnok a Francia Nagydíj előtti szerdán utazott Le Castellet-be. Hogy elkerülje a hatalmas forgalmat, mindezt egy bérelt repülőgépen tette meg, ami közvetlenül a pálya mellett szállt le. Ezután csupán át el kellett volna sétálnia a Hotel du Castellet-hez, hogy bejelentkezzen.
A német pilóta viszont valamiről megfeledkezett: a jelenleg éjszakánként – naptól függően – 208 vagy 230 euróba kerülő szobák árát a hétvégére 2500 euróra, azaz több mint 800 ezer forintra emelték. Vettel persze ezt is könnyedén kifizethette volna, de elvből nem tette meg. Helyette lakókocsiban szállt meg, amit egy barátja hozott el neki.
A négyszeres világbajnok azonban nem úszta meg ennyivel, ugyanis a szervezők szintén jókora összeget készültek bezsebelni. A német pilóta a pálya területén akart parkolni, viszont ehhez 15 ezer eurót kellett volna fizetnie.
Vettel ebből sem kért, és inkább a helyszíntől 8 kilométerre tette le a kocsit. A távolságot pedig minden nap saját motorjával hidalta át.
Nem valószínű, hogy a történtek bármekkora szerepet is játszottak a hétvége későbbi alakulásában, de az tény, hogy a Ferrari versenyzőjének nem alakult jól a Francia Nagydíj. A futam elején ütközött Valtteri Bottasszal, így csak az 5. helyen zárt, a pontversenyben pedig elvesztette vezető helyét. A következő két helyszínen már minden rendben ment a szállással kapcsolatban, és a versenyek is jobban sikerültek.