German four time World Champions Sebastian Vettel of Italian team Scuderia Ferrari Mission Winnow speak in press conference during the 90th edition of the Monaco GP, 6th stage of the Formula 1 world championship, in Monaco-Ville, Monaco (Photo by Andrea Diodato/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
Noha a vártnál jobb eredménnyel zárta a Monacói Nagydíjat, Sebastian Vettel nem tapasztalt jelentős változást a korábbi futamokhoz képest, a Ferrari továbbra sem elég gyors, nincs tapadása, ő pedig nem érzi kényelmesen magát benne. Gyors megoldás helyett aprólékos és kemény munka vár a csapatra.
A Ferrari nem lehet igazán büszke a monacói versenyhétvégéjére, az időmérőn óriásit hibáztak, amivel egy autójukat gyakorlatilag elveszítették a versenyre – Charles Leclerc kockáztatva próbált felzárkózni, ami a kieséséhez vezetett – és bár a másikkal Sebastian Vettel végül másodikként zárt, nem örülhettek túlságosan ennek az eredménynek sem. Azok után nem rossz eredmény a második hely, hogy a négyszeres világbajnok a harmadik szabadedzésen összetörte az autóját, majd egy koccanásokkal tarkított időmérőn csak a negyedik rajtkockát szerezte meg, viszont ez a helyezés csalóka, hiszen kellett hozzá Max Verstappen és Valtteri Bottas bokszutcai ütközése, Az autója teljesítményével Vettel továbbra sem elégedett.
Galéria: Hamilton nagy védekezése képekben
2/80
Formula One drivers wearing red caps in tribute late Formula One legend Niki Lauda, FIA president Jean Todt (C-R) and Formula One Group Chairman Chase Carey (C-L) gather ahead of the Monaco Formula 1 Grand Prix at the Monaco street circuit on May 26, 2019 in Monaco. (Photo by ANDREJ ISAKOVIC / AFP)
A négyszeres világbajnok igen eseménytelen versenyt futott, a rajtnál megőrizte a negyedik rajthelyet, amelyet végül két pozícióval javított meg, Bottas év Verstappen csörtéje után a defektet kapó finn kiállt előle, a hollandot pedig a célbaérés után sorolták mögé az 5 másodperces büntetése miatt.
Vettel ezzel megtörte a Mercedes sorozatát a kettős győzelmek terén, és a Ferrari tempója alapján előzetesen várt eredménynél jobbat ért el, mégsem volt elégedett.
„Jó eredményt értünk el, de nem volt jó hétvégénk, még nem tartunk ott, ahol akarunk, nincs meg a tempónk – nyilatkozta a verseny után. – Odakeveredtünk a második helyre, megtettük, amit tudtunk, de nem volt meg a tempónk ahhoz, hogy nyomást gyakoroljunk az előttünk haladókra és kicsit többre törekedjünk."
A Spanyol Nagydíjon és az azt követő teszten a Ferrari megállapította, hogy egyszerűen hiányzik a leszorítóerő az autójukról, Monacóban pedig annak ellenére, hogy többféle beállítást is kipróbáltak ennek ellensúlyozására, nem értek el jelentős javulást.
Galéria: Hamilton nagy védekezése képekben
2/80
Formula One drivers wearing red caps in tribute late Formula One legend Niki Lauda, FIA president Jean Todt (C-R) and Formula One Group Chairman Chase Carey (C-L) gather ahead of the Monaco Formula 1 Grand Prix at the Monaco street circuit on May 26, 2019 in Monaco. (Photo by ANDREJ ISAKOVIC / AFP)
„Ugyanaz volt a helyzet, mint az utóbbi versenyeken. Egyetlen futam volt, amikor kiemelkedett a teljesítményünk és elég erősek voltunk. Láttam, hogy Valtteri [Bottas] gyorsabb volt nálam, de esélye sem volt megelőzni, mivel az egyenesben nagyon gyorsak vagyunk.
Egyszerűen hiányzik a leszorítóerő, ezzel a gyengeséggel tisztában vagyunk, de nem hinném, hogy olyan rossz az autónk, mint amilyennek kinéz.
Itt-ott lehetnének jobbak az eredményeink, azonban nagyon nehéz abba a tartományba hoznunk az autót, ahol jól érzi magát. Amikor ez sikerül, akkor versenyképesebbek vagyunk, de akkor sem tartunk ott, ahol szeretnénk. Rövid távon a legfontosabb, hogy az autót a megfelelő működési tartományba helyezzük."
Vettel elmondta, hogy nem fognak gyors megoldást találni a gondjaikra,
és bár „jó lenne feldobni egy érmét, ami azonnal változtat a dolgokon", mindez nem fog megtörténni.
„Lesznek jóval szorosabb versenyek is, jelenleg azonban
túl messze vagyunk a Mercedes mögött, valószínűleg a Red Bull-lal egy szinten. Nem itt szeretnénk lenni.
Előretekintve a következő három, négy, öt versenyre, fejlesztenünk kell, növelnünk kell a tapadást, hogy gyorsabbak legyünk, ennyire egyszerű. A tapadásos fickó elég jól rejtőzködik, nem tudom, hogy jelenleg hol van, úgyhogy szóljanak, ha megtalálják, vagy megvan valakinek a száma, mert egy ideje már keressük. Nem hiszem, hogy lesz bármilyen titok, amit felfedhetünk. Mint általában, a részletekre irányuló figyelem és rengeteg kemény munka az út a siker felé."
A hétvégén elkövetett apróbb, valamint egy nagy hibája Vettel szerint arra vezethetőek vissza, hogy továbbra sem érzi magát kényelmesen az autóban, ami Monacóban még látványosabban megmutatkozik, mint más helyszíneken. „Volt pár nehéz pillanatom az idén, amikor küzdöttem az autóval.
Még nem értem el arra a szintre, amelyen jóval kényelmesebben érzem magam és úgy érzem, hogy ki tudok sajtolni még több teljesítményt az autóból. Szerintem ennek ahhoz van köze, hogy nem tudjuk a megfelelő működési tartományba vinni a kocsit.
Amint oda kerül, jobban érzem magam benne, ez azonban nem történik meg gyakran. Hiányzik az összteljesítmény, ami segítene a gumikat gyakrabban a megfelelő működési tartományba hozni."