A Ferrari hetek óta bajban van, és a helyzete csak romlott, miután Sebastian Vettel Monzában és Szingapúrban temérdek pontot vesztett Lewis Hamiltonnal szemben. Egy pénteki napra építve nem szabad esélyeket temetni vagy győzelmet előre odaajándékozni, de egyelőre semmi sem utal arra, hogy a maranellóiak újra a jó irányba indultak volna el.
A szocsi pályának nincsenek olyan sajátosságai, amelyek alapján egyértelműen a Ferrarit vagy a Mercedest lehetne favoritnak tekinteni rajta, de eddig utóbbi viszi a prímet: Hamilton több mint 4 tizedet vert legközelebbi csapaton kívüli üldözőjére, Max Verstappenre, Vettelre konkrétan több mint fél másodpercet, s mint nemsokára látni fogjuk, a versenyszimulációkon sem volt rózsás az olaszok helyzete.
Egyelőre rejtély, mitől volt így. Talán még nem találták meg a helyes beállításokat az újításokhoz?
A Ferrari az autó elejét, első és az orrkúp alatti szárnyakat alakította át a hétvégére,
de a Mercedes konyhájában sem lazsáltak, ők elsősorban a hátsó légterelőn módosítottak (például riválisukat követve egyről kettőről növelték a tartópillérek számát).
"Úgy tűnt, elég messze járunk az élmezőny többi tagjától – jelentette ki Vettel.
Egy mért körön és a hosszú etapokon is küszködünk, ráadásul szerintem a gumikkal is keményebben bánunk náluk.
Az elmúlt időszakban a Mercedesre rámosolygott a szerencse, amikor lemaradásban volt. Ezúttal a Ferrari könyöröghet hasonlóért Fortunához, mivel egy újabb zakó – vagy hogy a helyszínhez igazodva stílszerűek legyünk, egy pufajka – végzetes lenne a világbajnoki reményeik szempontjából. És ha ez nem jön be, a mérnökök még mindig kihúzhatják őket a csávából.
A versenyszimulációkból az alábbi tanulságokat lehet levonni:
Bottas átlaga 2(!) mp-cel jobb volt Räikkönenénél, és a nyitánya 0,6-tal jobb volt Vettel egyetlen körénél is.
néhány kör után visszaestek a köridőik, ám ahogy vélhetően leradírozták a szemcséket a gumik felületéről, felgyorsultak,
és az etap végén könnyebb tankkal hasonló eredményeket jegyeztek, mint az elején több benzinnel.
A lila típuson kevésbé jelentkezett a kopás, de kérdés, milyen hosszúra lehet növelni az élettartamukat, elég szufla van-e bennük az egykiállásos stratégia megvalósításához.
Érdemes megemlíteni, hogy az élbolyból egyedül Räikkönen tesztelte a lágyakat délután, ebből előnyt kovácsolhat a futamon, ha úgy alakul, hogy az ultralágyak alkalmatlannak bizonyulnak a feladatra.