Ismét kérdezősködnek az ellenfelek az FIA-nál a Ferrari erőforrásával kapcsolatban, mert úgy tűnik, a Scuderiánál valami olyan trükköt találtak ki, amit még a többi gyártó sem igazán ért. Bár a Hockenheimringre a Ferrari-motoros autók új MGU-K egységet kaptak, bennfentesek úgy vélik, hogy a Ferrari az MGU-H egységgel ért el áttörést.
„Valami zajlik ott, ez nem normális – mondta Nico Hülkenberg, a Renault versenyzője. – Az elmúlt néhány hétvége, elsősorban Franciaország óta az összes Ferrari-motoros autó hirtelen nagyon erős lett. Nehéz a dolgunk a Haas ellen, mert a kanyarokban fej-fej mellett haladunk, talán jobbak is vagyunk, de az egyenesekben nagyon sokat veszítünk” – mondta.
A rivális gyártók, elsősorban a Mercedes már korábban is puhatolózott az FIA-nál azzal kapcsolatban, hogy szabályos-e a Ferrari erőforrása és úgy tudni, a Német Nagydíjon ismét egyeztetések zajlottak a testület és a csapat között a Mercedes motorhome-jában. Charlie Whiting, az FIA F1-es versenyigazgatója azonban azt mondta, nincs gond a Ferrarikkal.
Ahogy már Monacóban is elmondtuk, teljesen elégedettek vagyunk e téren
– szögezte le Whiting. – Néhány csapat további kérdéseket tett fel, mi pedig örömmel próbáljuk megnyugtatni őket, hogy úgy mondjam.” Amikor Whitingnál rákérdeztek, hogy a Mercedes érdeklődött-e a szabályok határairól, azt felelte, hogy ezek magánbeszélgetések és ez ügyben a csapatot kell megkérdezni.
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke azt mondta, csak rutinszerű érdeklődés zajlott, ahogy ezt a többi gyártó is teszi, csupán feltűnőbb volt az esemény a Német Nagydíj paddockjában. Cyril Abiteboul, a Renault csapatfőnöke elárulta, az adataik alapján a Ferrari valami „furcsa” dolgot csinál, de ezt az Autosport szerint nem feltétlenül tartja szabálytalannak.
Úgy látjuk, hogy a Ferrari átvette a vezetést, úgyhogy gratulálunk nekik ebben a csatában. Ez egy technikai küzdelem, kevésbé látványos, de csodálatos lépést tettek előre”
– mondta a francia szakember, aki megerősítette, hogy nem biztos, hogy hardveres fejlesztésről van szó. – Az biztos, hogy vakarjuk a fejünket, különösen a GPS adatokat figyeljük, és nagyon furcsának találjuk, amit csinálnak. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ez szabálytalan. El kell ismernünk, amit elértek és kemény munkával a mi oldalunkon is ezt kell tennünk.”
Wolff egy Stuttgarthoz közeli AMG rendezvényen úgy vélte, hogy ha egy gyártó meg meri kockáztatni a csalást, azt nagyon nehéz tetten érni, olyan összetett technológia dolgozik az erőforrásokban, azt viszont hozzátette, hogy ezt senkiről sem feltételezi.
Számítani kell az emberek és a szervezetek becsületességére és mi is ezt tesszük.”
„Végül is, a Forma-1-ben létező szkepticizmus és paranoia ellenére is megbízunk az FIA pártatlanságában, az ellenfeleink becsületességében, mert csak így lehet vasárnaponként versenyezni – szögezte le. – Felmerülhet, hogy vajon mit csinálnak [a Ferrarinál], de azon kell gondolkodnunk, hogy mit tehetünk a saját fejlesztési programunk felgyorsításáért.”
„Azt mondhatom Önöknek, hogy szerintem mindenki tisztességes, mert csak így lehet versenyezni. Ha az ember ebben kételkedik, akkor az egész sporttal baj van. Én nem teszem.”