Elérkeztünk a világbajnokság azon szakaszához, amikor már lehet matekozni, hogy a lehetséges eredmények kombinációi kinek kedveznek a világbajnoki tabellán. Lassan azonban egyúttal ott is tartunk, hogy Sebastian Vettel szempontjából ennek már nincs sok értelme, mert már nincs a saját kezében a sorsa: a hátralévő öt versenyen öt győzelem sem feltétlenül garancia a vb-címre neki, Lewis Hamiltonnak ugyanis egy 2. és négy 3. hely is elég az üdvösséghez.
A német hátránya az ősz kezdete óta egyre csak hízik, és könnyen lehet, hogy a folyamat már megállíthatatlan, mert
a Mercedes magára talált, amit a Japán Nagydíj pénteki eredményei is alátámasztanak.
"Nem nagy lépésekben fejlesztettünk, csak apróságokat készítettünk – állítja Hamilton.
Az autónk megértésében viszont nagyokat léptünk előre.
"Minden szempontból kiválónak érzem a kocsit. A motor javul, az [aerodinamikai] hatékonysága javul, a stabilitása javul. Idén most a legjobb."
A brit egy mért körön több mint fél másodpercet vert Vettelre, és a hosszú etapokon is hasonlóan festett a kép. Úgy néz ki, a Ferrari számára vége a dalnak.
A versenyszimulációkból az alábbi tanulságokat lehet levonni:
A legjobb köre 0,4 másodperccel, a szuperlágy gumis körátlaga a hosszú etapon még többel volt lassabb Hamiltonénál.
A lágy keveréken ismét 0,4 másodpercre csökkentette a differenciát.
Úgy tűnik, a maranellóiak inkább a Red Bull-lal, mint a Mercedesszel lesznek harcban,
Max Verstappen reménykedik is ebben. "Szerintem a Ferrarihoz közel kerülhetünk, és a kihívóik lehetünk a versenye" – mondta. Nem alaptalanul gondolja így, hiszen ő 2, Daniel Ricciardo 1 tizeddel erősebb körátlagot jegyzett a németnél a piros abroncsokon; igaz, a lágyakon mindketten elmaradtak tőle.
Ez kihatott a tapadásra, illetve növelte a gumik elhasználódását