Vágólapra másolva!
A Ferrari versenyzője ausztriai 2. helye révén is 20 pontra növelte az előnyét legfőbb világbajnoki ellenfelével, Hamiltonnal szemben, de nem tagadta, hogy csalódott, mert győzni szeretett volna. Úgy érzi, a Ferrari és a Mercedes tempója megint egyforma volt.

Bár Sebastian Vettel még jobban elhúzott az összetettben Lewis Hamiltontól az Osztrák Nagydíjon szerzett 2. helyével, nem volt teljesen elégedett, mert úgy érezte, egy karnyújtásnyira volt a győzelemtől is. Szinte szó szerint: mindössze 0,658 másodperccel az élen végző Valtteri Bottas után szelte át a célvonalat, és az utolsó 2-3 körben közvetlen közelről üldözte mercedeses vetélytársát, aki lelassult a bal hátsó gumiján keletkező hólyagosodás miatt.

Vettelnek tetszett az osztrák trófea, de a győzelmit még jobban szerette volna Forrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

„Hát mégis hogy érezné magát az ember, amikor csak fél másodperccel csúszik le a győzelemről? Nagyon szoros volt. Igen, szóltak nekem, hogy Valtteri bajban van, de egyébként is keményen nyomtam a gázt" – mondta Vettel a dobogón, amelyre az idén kilenc versenyből nyolcadszor állhatott fel.

Borzasztóan szerettem volna nyerni, de ez is szép eredmény."

A futam első felében, az ultralágy gumikon Vettel nem tudta tartani a lépést Bottasszal. A hátránya egy ponton 8 másodperc is volt, a kerékcsere után viszont fordult a kocka, és lassan, de biztosan visszatornázta magát a Mercedes mögé.

„A második etapban eleve sokkal jobban találtam a helyem a pályán. Az elsőben kicsit nehezen éreztem rá az autóra, de ahogy átváltottunk a szuperlágy gumikra, életre kelt, és nagyon gyors lettem – magyarázta Vettel. – Körről körre közeledtem Valtterihez, és amikor a végén szenvedni kezdett, teljesen utol is értem. Azt hiszem, (Sergio) Pérez lekörözésével vesztettem elég sok időt."

Räikkönen is a szuperlágyakat szerette

Kimi Räikkönen a 3. helyről rajtolt, mégis csak az 5.-en ért célba. A rajtnál Romain Grosjean és Daniel Ricciardo is megelőzte, s bár az előbbitől vissza tudta szerezni a pozícióját, a Red Bull versenyzője ellen esélye sem volt. Sőt, még a 8. helyről induló Hamilton is eléje került, amikor pont egy körrel Räikkönen tervezett kerékcseréje előtt állt ki a bokszba új Pirellikért.

Räikkönennek ugyanaz volt a tapasztalata a gumikkal, mint Vettelnek.

„A rajtnál és az első körben vesztettem pár helyet, amiből egyet sikerült visszaszereznem, de egy kicsit küszködtem a balansszal a verseny elején, az ultralágyakkal – mondta az Origo GPhírek-nek.

„Aztán egyre jobban kezdtem boldogulni velük. A kerékcserét követően, a szuperlágyakon az autóm kifejezetten kellemesen viselkedett, gyors is voltam, csak addigra túl nagyra nőtt a hátrányom."

A második etap elején Räikkönen az egy fokozattal keményebb gumikon is jobb tempót diktált Hamiltonnál, végül mégis 13 másodperccel utána – és 20 másodperccel saját csapattársa után – intették le.

– mondta a finn. – Egy ideig közeledtem Hamiltonhoz, aki azonban utána felgyorsított. Nem arról volt szó, hogy én lelassultam, csak megváltozott a helyzet."

Räikkönen hátránya az Osztrák Nagydíj után 87 pontra nőtt Vetellel szemben, a Ferrari pedig már 33 ponttal van a Mercedes mögött a konstruktőri tabellán.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!