Vágólapra másolva!
Csak három másik versenyző rendelt annyi ultralágy gumit, mint ők. Megint több kerékcserére készülnek, mint a Mercedes?

Gumikezelés szempontjából az egyik legérdekesebb futam következik az F1-es versenynaptárban: a Szingapúri Nagydíjon általában magas hőmérséklet és páratartalom fogadja a mezőnyt, azonban a villanyfényes edzések és a futam is gyakran megkeveri a taktikát, nem is beszélve a kanyargós vonalvezetésről, a nehéz előzésekről és a gyakori Safety Car-fázisokról.

Sűrű kerékcserékre számíthat a Ferrari is, mert csak az ő versenyzőik, a Haas pilótái és Marcus Ericsson rendelt fejenként 9 szettet a gyorsan elkopó, de gyors körök teljesítésére alkalmas ultralágy gumiból. A Mercedes és a Red Bull ennél konzervatívabb volt, ők 7-7 szett ultralágy abroncsot kértek, és inkább a kevésbé puha keverékekre koncentrálnak.

Visszatérnek az ultralágy gumik Forrás: © FOTO STUDIO COLOMBO PER PIRELLI MEDIA (© COPYRIGHT FREE)/© Foto Studio Colombo

Főleg a Mercedes: Nico Rosberg 4 szett lágy abroncsra szavazott, ennyit rajta kívül csak a Force India két versenyzője kért, pedig 9 ellenfele csak 1-1 ilyen garnitúrát rendelt ebből. Nem meglepő, hogy elsősorban a lágyabb keverékek felé húztak a versenyzők, az ultralágy a legnépszerűbb, de a szuperlágy is kelendőbb volt a lágyaknál.

Az idei versenyhétvége új tapasztalatokat is hoz majd a mezőnynek, mert az ultralágy gumit ezen a pályán korábban nem használhatták, az idén is csupán néhány alkalommal vetik be olyan helyszíneken, ahol néhány szélsőségesen rövid etappal a versenyzők felboríthatják a sorrendet és agresszív boksztaktikát követhetnek.

Így választottak gumikat a versenyzők Forrás: Pirelli

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!