Vágólapra másolva!
Az olaszok technikai igazgatója szerint az SF16-H minden téren fejlődött elődjéhez képest, de a fotók alapján úgy tűnik, 8 kiemelt részletre koncentráltak. Az elnökük szerint bizakodóbbak, mint tavaly voltak.

Nagy feladat vár a Ferrari új, SF16-H névre keresztelt idei F1-es autójára, hiszen – bár nem mondták ki, de – Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen feladata nem lehet más, mint elorozni a világbajnoki címeket az elmúlt két szezont uraló Mercedestől. James Allison, a Scuderia technikai igazgatója kijelentette, az „abszolút legjobb” munkát végezték az előrelépés érdekében, és magabiztosan állította, hogy lenyűgözte az autóba fektetett tudás és szakmai felkészültség.

Allison 2013-ban tért vissza a Ferrarihoz a mai Renault csapattól, és elismerte, az olaszok akkor „nem voltak a világbajnok szintjén a nagyon gyors kerékcserék kivételével.” Úgy véli,

az erőforrás teljesítménye, a leszorítóerő és a futómű kinematikája sem volt ideális,

és az autó elrendezése is hagyott kívánnivalót maga után. A brit szakember viszont úgy véli, a kemény munka azóta kezd kifizetődni.

Nem csak a festés újszerű az SF16-H-n Forrás: Ferrari

„Tavaly nagyot léptünk előre, és reméljük, hogy az idei autó esetében is így lesz, hogy valóban versenyképesek lehessünk. Nem igaz, hogy az egyik területre jobban figyeltünk a többinél,

Minden reményünk ebben az autóban van, nagyon büszkék vagyunk az elvégzett munkára, és alig várjuk, hogy a pályán is kipróbáljuk.”

Az új Ferrari bemutatójának idején az olasz gyártó elnöke, Sergio Marchionne Torinóban tárgyalt iparági kollégáival. A beszámolók szerint

Marchionne „nagyszerűnek” nevezte az új autót,

és elmondta, hogy a csapat „több, mint egy éve dolgozott már rajta, és sokkal optimistábbak, mint tavaly voltak.” A Motorsport.com a fotók alapján 8 pontot emelt ki, ahol az új Ferrari láthatóan különbözik elődjétől.

  1. Rövid, „hüvelykujj” orr
  2. Nyomórudas első felfüggesztés újbóli alkalmazása
  3. Újratervezett oldaldobozok, amelyekben újszerű hűtési elrendezés kapott helyet
  4. Függőleges légterelő elem az oldaldobozoknál
  5. Megnövelt méretű hűtőnyílások a pilótafülke mellett
  6. A versenyző feje fölötti légbeömlő nyílás a korábbi trapéz helyett U alakú, és így hátrébb tolódott a boruláskor védő merevítés is
  7. Még szűkebb lett az autó hátsó traktusa, de megnövekedtek a szellőzőnyílások, így több levegő juthat a „kólásüveg” szűkülő nyakához
  8. Két mellékes kivezetés a fő kipufogócső két oldalán, az idei szabályoknak megfelelően

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!