Vágólapra másolva!
A Mercedes ezúttal is konzervatív volt, de a jövő hétvégi versenyre nem a Ferrari rendelte a legtöbb szuperlágy gumit, hanem a Toro Rosso.

A hétvégén zajló USA Nagydíj után a mezőny rögtön megy is tovább a szomszédos Mexikóba, ahol a tavalyi visszatérés után ismét pályára lépnek a pilóták. A fővárosban fekvő aszfaltcsík a különleges jellege és a tengerszint feletti magassága mellett a gumik kezelése terén is kihívással kecsegtet. A Pirelli ezúttal a közepes, a lágy és a szuperlágy abroncsokat kínálta a csapatoknak.

Illeszkedik az idei trendekhez, hogy a Mercedes ezúttal is visszafogottan rendelt a gumikból. Lewis Hamilton 3-5-5, Nico Rosberg 4-4-5 arányban választott, így várhatóan ismét csak az edzésprogramjuk tér el kissé egymástól. A Ferrarinál sincs teljes egység a csapaton belül, de látható, hogy ők beáldoztak egy közepes szettet egy szuperlágy érdekében.

Az idén is emlékezetes lesz a mexikói aréna Forrás: © FERRARI MEDIA/© Foto Studio Colombo

Sebastian Vettel gumiválasztása megegyezik a McLarenével és a két Red Bulléval, noha ők mostanában alternatív taktikákat szoktak kidolgozni a Mercedesek megszorítása érdekében. Még merészebb volt a Williams és a Force India, ők 3-3-7 arányban vásároltak, ahogy a Sauber is. A Haasnál a hazai versenyére készülő Esteban Gutiérrez mindössze egy közepes szettet kért.

Érdekes megfigyelni, hogy a Toro Rossónál 8 szuperlágy garnitúrát rendeltek: a hosszú egyenes és a motorokat fojtogató magasság miatt az olasz istállónak a szokásosnál is nehezebb lesz kijutnia a Q1-ből, ezért valószínűleg agresszív programmal készülnek, és már az időmérő elején a lehető legjobb körökre készülhetnek a szuperlágy abroncsok segítségével.

Így rendeltek gumit a Mexikói Nagydíjra Forrás: Pirelli

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!