Vágólapra másolva!
Továbbra is hisz benne, hogy a McLaren „logikus megoldásokkal” több mint 2 másodperccel gyorsulhat 2016-ban. Boullier nem bánta meg, hogy a hajtásláncot rendkívül szűken építették be az autóba.

A McLaren fennállása egyik legrosszabb idényén van túl, a konstruktőri bajnokságban a Manort megelőzve végeztek a 9. helyen. A csapat tagjai azonban továbbra is rendkívül optimistán nyilatkoznak a jövőről, és biztosak benne, hogy néhány éven belül a világbajnoki címért harcolhatnak a Honda motorral.

Fernando Alonso szerint a javulás már 2016-ban is látványos lesz, hiszen tudják, milyen változtatásokat kell végrehajtaniuk a téli szünetben. Októberben azt mondta, a McLaren akár körönként 2 másodpercet is gyorsulhat a következő szezonban, és a véleménye azóta sem változott – sőt, szerinte ennél nagyobb javulásra is képesek lesznek, mert „minden területen" fejlődni fognak.

„Most kicsit tisztábban látjuk, melyek az autónk erősségei, ezeket a jövőben jobban ki kell használnunk" – mondta. „Tudjuk, hogy elsősorban a hajtásláncunk akadályozott minket, ezért az autónkat hasonló tervezési elvek alapján fejlesztjük."

Alonso szerint a McLaren azért van jó helyzetben, mert tudják, hogyan lehet kijavítani a legnagyobb problémáikat. „Tisztában vagyunk vele, mekkora hátrányunk van az egyenesekben a többi autóhoz képest. Ha a megoldásaink a várakozásainknak megfelelően működnek, nagyon sokat javíthatunk a köridőinken" – magyarázta. „Logikus megoldásokat dolgoztunk ki, ami fenntartja a motivációnkat is. Szerintem 2016-ban teljesen más formát mutatunk majd."

Alonso motiváltan várja az új idényt Forrás: AFP

A spanyol úgy véli, a 2015-ös idényből csak a rossz eredményeket lehet negatívumként elkönyvelni. „Nehéz időszakon vagyunk túl, de szerintem tanultunk belőle" – mondta. „Egységesek maradtunk, és harmonikusan dolgoztunk együtt, ez egyértelműen pozitív."

Noha Alonso tisztában van vele, hogy nemcsak a McLaren, hanem az egész mezőny javulni fog 2016-ban, szerinte nekik van a legnagyobb esélyük a látványos fejlődésre. „A többiek 0,5-1 másodpercet fognak javulni" – mondta. „Mi 2 másodperccel elmaradtunk tőlük, ezért ennél sokkal nagyobb előrelépésre van szükségünk. A hajtásláncunknak kulcsszerep jut majd ebben."

Továbbra is bíznak a motorelrendezésben

A McLaren idei autójának egyik legjellegzetesebb ismertetőjegye a hajtáslánc rendkívül szűk beépítése volt. Sokak szerint túl radikális volt ez a megoldás, de Eric Boullier úgy véli, még nem lehet azt mondani, hogy kudarcot vallottak. „Meglátjuk. Ne felejtsék el, hogy a szezon közben nem végezhettünk el minden változtatást" – utalt a korlátozott motorfejlesztésre. „Az egyik alapvető területen, az energia visszanyerésében nem voltunk olyan hatékonyak, mint szerettük volna. Emiatt sokat szenvedtünk, körönként több másodpercet veszítettünk a versenyeken."

„Ha azonban a Mercedes legyőzése a célunk, valamit jobban kell csinálnunk, mint ők. Úgy döntöttünk, mi egy másik utat választunk a tervezésnél. Talán túl ambiciózusak voltunk? Szerintem ezt még korai lenne eldönteni."

Boullier szerint ráadásul a szűk elrendezés nem befolyásolta a hajtásláncon végzett munkát. „A motorra nem volt semmilyen hatása" – mondta. „Megmondtuk a Hondának, hogy a lehető legszűkebb autót akarjuk megépíteni, de egyáltalán nem tettünk kikötéseket a motor méretére vonatkozóan."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!