Vágólapra másolva!
A grove-i istálló tovább dolgozik a kanyartempójuk és az esős teljesítményük javításán, e két téren még idén szeretnének előrelépést elérni. Rob Smedley elismerte, szembe kell nézniük a problémáikkal.

A várakozásoktól elmaradt a Williams teljesítménye a szezon első fele során, sőt a Mercedeshez viszonyított lemaradásuk is nőtt a 2015-ös szezon után. Bár a Ferrarit alkalomszerűen ki tudták szorítani a dobogóról, általában meggyűlik a bajuk a maranellói istállóval is, különösen esőben. Rob Smedley, a csapat vezető versenymérnöke szerint „a problémák megoldásának egyik kulcsa, hogy elismerjük a létezésüket, és csapatot formálva próbáljuk megérteni őket.”

„Folyamatosan próbálunk rájönni arra, hogy a lassú, és közepesen gyors kanyarok csúcspontját miért nem tudjuk akkora tempóval elérni, mint a legfőbb ellenfeleink. Amint sikerül jobban megértenünk ezt, beépítjük a tervekbe, nem csak a 2016-os autóhoz, hanem már az ideinél is” – jelentette ki a brit mérnök, aki kijelentette, hogy a monacói küszködés után komolyan vizsgálni kezdték a problémáik okát ahelyett, hogy egyszeri kisiklásnak minősítették volna.

Silverstone-ban vezetett a két Williams, de az eső miatt még a dobogóról is lecsúsztak Forrás: AFP/Ben Stansall

„Nemrég ugyanezt tettük az esős teljesítményünk miatt. Megállapítottuk, hogy valós nehézségeink vannak e téren, és még ha szeretnénk is, nem úgy kellene megközelítenünk a helyzetet, hogy minden tökéletesnek tűnik mechanikai, aerodinamikai vagy gumikezelési szempontból” – jelentette ki. „Noha Silverstone igen fájdalmasan alakult számunkra az esőben, rengeteget tanított nekünk a jármű menedzsmentjéről nedves és esős körülmények között. Akadt néhány részlet, amit ki tudunk emelni, és ezekre koncentrálva válaszokhoz juthatunk.”

Smedley szerint a monacói és a silverstone-i nehézségeik máshol gyökereznek, mert a Hercegségben alapvetően „sivár volt az összkép” a teljesítményüket illetően. Silverstone-ban viszont „volt néhány beszédes jel, amit az elemzőink áttekinthetnek” ezért „ebből a szempontból igen jó volt számunkra, és rengeteget tanultunk. Amikor megérkezünk Spába, abban bízunk majd, hogy a Silverstone-ban elsajátított ismereteket a gyakorlatban is át tudjuk ültetni. Nem mondom, hogy ledolgozzuk a hátrányunkat, de előnyünkre kellene válniuk.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!