A Pirelli kemény bírálatokat kapott a Belga Nagydíj után, miután a pénteki második szabadedzésen Nico Rosberg, a vasárnapi futamon pedig Sebastian Vettel gumija robbant fel látszólag minden előjel nélkül. A gumigyártó szerint egyik incidenst sem szerkezeti hiba okozta: Rosberg abroncsát kivágta egy külső tárgy, Vettel pedig a Ferrari kockázatos, egykiállásos stratégiájának áldozata lett.
Vettel a verseny után dühösen támadta a Pirellit - szerinte elfogadhatatlan, hogy a versenynaptár egyik leggyorsabb pályáján hirtelen felrobbannak a gumik, hiszen a veszélyes kanyarokkal teli Spában ez óriási balesetekhez vezethetett volna. Rosberg is azonnali változásokat követelt, hiszen a következő nagydíjat egy még gyorsabb helyszínen, Monzában rendezik.
A spái eseteket a versenyzők érdekvédelmi szervezete, a GPDA sem hagyta szó nélkül. Az elnök Alex Wurz úgy véli, mindenképpen alapos vizsgálatokra és mielőbbi módosításokra van szükség.
„Versenyzőként szilárdan hiszünk abban, hogy nem egy robbanás formájában kellene értesülnünk arról, ha egy abroncs már nem képes a megfelelő teljesítményt nyújtani, és elhasználódott" – nyilatkozta Wurz a BBC-nek. „Szerintem léteznek olyan technológiák, amelyek segítségével megakadályozhatjuk, hogy ennyire hirtelen essenek szét a gumik."
Noha Wurz szerint a Spában kialakult helyzet elfogadhatatlan, fontosnak tartja, hogy a Pirellit ne csak támadják, hanem segítsenek nekik a megoldás megtalálásában. „Rövidtávon meg kell adnunk a Pirellinek a szükséges szabadságot és támogatást, hogy biztonságos és megfelelő intézkedéseket hozhassanak" – mondta. „Azt kérjük, hogy a legnagyobb figyelemmel vizsgálják meg a Spában történt defekteket. Együtt kell működnünk, hogy többé ne kelljen hasonló biztonsági hiányosságoktól tartanunk."
Wurz szerint figyelembe kell venni, hogy a gumigyártóknak nagyon nehéz dolguk van, hiszen folyamatosan alkalmazkodniuk kell a változó köridőkhöz és erőhatásokhoz. „Az a lényeg, hogy kezelni tudják a kialakult helyzetet, és megfelelően reagáljanak a meghibásodásokra. Jobb, gyorsabb és biztonságosabb gumikra van szükség, és ezt a Forma-1-nek pozitívan kell fogadnia, sőt követelnie is kell" – magyarázta. „Ez nemcsak a versenyzők biztonsága miatt fontos, hiszen a biztonságosabb technológia később az utcai autókban is megjelenhet."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!