Vágólapra másolva!
Mivel jövőre úgyis több zseton áll majd a rendelkezésükre, és szabad marad a szezon közbeni fejlesztés, nem érdemes kockáztatniuk.

Az Orosz Nagydíj után elterjedt a hír, hogy a Ferrari Austinban 2016-ra készülve új fejlesztésű motort szerelhet Kimi Räikkönen autójába. A módosítás részeként áthelyezték volna az olajtartályt és az MGU-K-t, hogy az egység keskenyebb legyen, ami aerodinamikai előnyökkel jár, mert szűkebbre lehet szabni körülötte a kasztnit.

Mivel azonban a csapat versenyzői már a negyediket használják a hajtáslánc-elemek többségéből, csak úgy kaphatnák meg az új specifikációt, ha bevállalják miatta a hátrasorolást a rajtrácson. Sebastian Vettellel ezt a Ferrari nem akarta megtenni, hiszen ő matematikailag még harcban áll a vb-címért, Räikkönennek viszont nincs vesztenivalója.

Räikkönen mégsem kap új motort Austinban Forrás: AFP/Andrej Isakovic

„Még maradt négy fejlesztési zsetonunk, és a felhasználásukra rengeteg ötletünk van, mind a teljesítmény idei növelésére, mind a 2016-os felkészülésre vonatkozóan" – mondta Lorenzo Sassi, a Ferrari motorprogramjának főnöke.

A legfrissebb értesülések szerint azonban a Ferrari valószínűleg mégsem veti be az új motort a hétvégén, bár arról, hogy miért nem, eltérő információk vannak. Az olasz sajtó úgy tudja, a fejlesztések a próbapadon nem hozták meg a várt előrelépést, a Motorsport.com viszont azt írja, a csapat azért állt el a szándékától, mert a gyártók megszavazták, hogy jövőre is maradjon a 32 fejlesztési zseton, és ne kelljen február végén homologizálni a hajtásláncokat. Emiatt kevésbé sürgős kipróbálni a 2016-os motorhoz való fejlesztéseket.