Vágólapra másolva!
A németet csak saját kisebb hibái foszthatták volna meg a győzelemtől Kanadában, de végig az irányítása alatt tartotta a versenyt. Webber örül, hogy végre jól sikerülnek a rajtjai.

Sebastian Vettel idei harmadik futamgyőzelmét aratta, a Kanadai Nagydíjat pedig pályafutása során először sikerült megnyernie. A német győzelmét senki nem veszélyeztette: a rajt után megtartotta az első helyét, és egyre nagyobb előnyt épített ki, akár egy extra bokszkiállás is belefért volna az idejébe.

A sima győzelem ellenére Vettel néhányszor megijesztette rajongóit a kisebb hibáival. A futam elején például olyan közel került a pályát övező falhoz a 3-as kanyarban, hogy a kerekével súrolta is azt. A futam után elmondta, kulcsfontosságúnak érezte, hogy minél nagyobb előnyt építsen ki az első etapban. „Nagyon keményen hajtottam a verseny elején, hogy elhúzzak a többiektől. Kanadában persze mindig közel kerülünk a falakhoz, néha egy kicsit közelebb is, mint szeretnénk – de szerencsére nem törtem össze az autómat” – nyilatkozta.

„Úgy éreztem, a verseny elején kell gyorsabbnak lennem, hiszen nehéz volt megjósolni, mi fog történni később: mikor fogunk kereket cserélni, és meddig bírják majd a különböző keverékek. Abban sem voltunk biztosak, hogy egyszer vagy kétszer álljunk-e ki a bokszba” – magyarázta. Vettel az utolsó etapban is elkövetett egy hibát, az első sikánnál kicsúszott, és csak a füvön keresztül tudott visszatérni a pályára. „Szerintem meg tudtam volna fogni az autómat, de nem akartam kockáztatni egy megpördülést” – mondta. „Úgy döntöttem, inkább levágom a kanyart.”

Vettelnek ez volt az első győzelme Kanadában Forrás: AFP

A Red Bullnak Montrealban nem okoztak különösebb problémát a gyorsan kopó abroncsok, ami Vettel szerint azt bizonyítja, hogy az istálló valóban csak biztonsági okokból kéri a gumik megváltoztatását a Pirellitől. „Ez elég egyszerű. Nem azért kritizáltam a gumikat, mert rossz volt a teljesítményük – csak a biztonsági szempontokat vettem figyelembe” – mondta. „Minden alkalommal, amikor a balanszra vagy a gumik viselkedésére panaszkodtam, elismertem, hogy a többiek jobb munkát végeztek. De az újságírók csak annyit tesznek közzé a nyilatkozatunkból, amennyit akarnak – nem írnak le mindent, amit mondunk.”

A magabiztos győzelem és a 36 pontra nőtt bajnoki előnye ellenére Vettel még nem gondol arra, hogy idén a negyedik világbajnoki címét is bezsebelheti. „Még hosszú a bajnokság. Tavaly pont fordított helyzetben voltam, mégis sikerült felzárkóznom a szezon végén” – mutatott rá. „Annyi minden történhet még. A bajnokságnak ebben a szakaszában csak a futamgyőzelmekre koncentrálok.”

Mark Webber a rajthelyéhez képest előrelépett egy pozíciót, a 4. helyen végzett. Egy ideig úgy tűnt, felállhat a dobogóra, de Fernando Alonso az utolsó etapban megelőzte őt, ahhoz pedig nem volt elég gyors, hogy utolérje Lewis Hamiltont. Az ausztrál leginkább annak örült, hogy az első futamok gyengébb rajtjai után végre az indulásnál sem került hátrányba. „Szenzációsan rajtoltam, bár túl sok helyet nem tudtam előrelépni. Középre húzódtam, de (Valtteri) Bottas és Nico (Rosberg) is ott volt, ezért másik ívet kellett választanom” – magyarázta. „Egyértelműen javultunk a rajtoknál, csak eddig nem volt lehetőségem arra, hogy ezt meg is mutassam.”

A futam második felében az is nehezítette Webber dolgát, hogy egy lekörözés közben összeütközött Giedo van der Gardéval, és megsérült az első szárnya. „Az egész felső rész eltűnt a szárnyról, ez nem igazán segített. Sok kék zászlót lengettek, amikor a hajtűhöz értünk, ezért bebújtam a belső ívre – elég helyet hagytam neki, tehát tudhatta, hogy ott vagyok. Mégis megcélozta a kanyar csúcspontját, igazából nem tudom, miért.”

Az eset miatt a holland újonc tíz másodperces stop & go büntetés kapott.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!