Vágólapra másolva!
A keményebb gumikon is a 4. helyről vághat neki az Indiai Nagydíjnak, szerinte megérte kísérletezni a stratégiával. Az ellenkező utat választó Vettel viszont úgy véli, nem az fogja eldönteni a küzdelmet.

A Red Bull a Ferrarihoz hasonlóan megosztotta a stratégiát a versenyzői között az Indiai Nagydíj időmérő edzésén: míg Sebastian Vettel a lágy gumikon tetemes előnnyel megszerezte idei hetedik pole pozícióját, Mark Webber a közepes Pirelliken a 4. helyre kvalifikálta magát. Utána boldogan mosolyogva szállt ki az autójából, mert úgy érezte, ezzel kedvező helyzetbe hozta magát a futamon.

„Azt gondoltuk, érdemes kipróbálni valami mást, de az igazat megvallva nem igazán hittük, hogy sikerült a második rajtsorba kerülnünk" – ismerte el az ausztrál. „Ha a Q3-ban megnéztük a közepes gumikat, nem volt egyszerű boldogulni velük, de végül nem hagytunk sok tartalékot a körben. Így holnap jó helyzetben leszünk ahhoz, hogy kihasználjuk ennek a többiekétől eltérő útnak az előnyeit, mert mindannyian tudjuk, hogy a lágy gumi nem igazán nagyszerű termék."

Webber, aki a Mercedes lágy Pirelliken rajtoló párosa mögül fog indulni, tisztában van vele, hogy az első métereken hátrányban lesz. „Tudjuk, hogy az első körben nem számíthatunk olyan tapadásra, mint a többiek, de remélhetőleg sikerül kimaradnunk a balhéból, aztán belerázódunk a ritmusba" – remélte. „A lágy gumikat már 3-4. körtől kezdve nagyon kímélni kell majd."

Webber gyors kört futott a közepes gumikon Forrás: Origo

Bár sokak szerint Webbernek még a győzelemre is jó esélye nyílik majd, Vettel úgy véli, végül nem a gumikkal való sakkozás fogja eldönteni a küzdelmet. „Mi így döntöttünk, Mark pedig az ellenkező utat választotta. Majd holnap kiderül, hogy melyik stratégia bizonyul jobbnak" – mondta a német, akinek egy 5. hely is elég lesz negyedik vb-címének bebiztosításához. „A verseny azonban hosszú, rengeteg időnk lesz ledolgozni az esetleges hátrányt. Nem hiszem, hogy a stratégia túlságosan befolyásolni fogja az eredményt."

Vettelnek a Q3-ban egyetlen próbálkozás is elég volt hozzá, hogy 0,752 másodperces előnnyel elhódítsa az első rajtkockát. Ráadásul megdöntötte saját korábbi pályacsúcsát, mégpedig egy optimális körrel: mindhárom szektorban egyszerre futotta meg az abszolút legjobb részidőt.

„Az autóm egész hétvégén fantasztikusan ment, és csak egyre jobb lett, ahogy javult az aszfalt állapota" – mondta. „Ez nagyszerű pálya, imádom a ritmusát, különösen a középső szektorban, ahol a gyors kanyarok vannak. Ha egy autó ott az ember ízlésének megfelelően viselkedik, mint ma, az borzasztóan élvezetes."

„Egész hétvégén rengeteg kérdést kapunk a világbajnokságról, de csak ugyanazt fogjuk tenni, amit eddig: mindig a következő lépésre koncentrálunk. Ezen nem változtatunk sem holnap, sem a következő versenyeken. Keményen dolgoztunk, hogy eljussunk idáig, és hosszú futam vár ránk."

Hacsak nem veszít 19 pontot a Ferrarival, vagy 29-et a Mercedesszel szemben, amire kevés az esély, Indiában a Red Bull is megszerzi zsinórban negyedik konstruktőri vb-címét.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!