Vágólapra másolva!
Reakciók a Koreai Nagydíjról. A megjelenések sorrendjében folyamatosan bővítjük a cikket az összes nyilatkozattal.

Red Bull

Sebastian Vettel(1.): "Ez fantasztikus: gyönyörű nap volt a mai, és nagyon különleges a csapat számára. A konstruktőri bajnokság megnyerése sokat jelent. Fenomenális verseny van a hátunk mögött, annyira jó tempót diktáltunk, és nagyon szórakoztató volt a vezetés. Tudtam, hogy nehéz lesz Lewis (Hamiltont) megelőzni a rajt után, és a féktávon majdnem kicsúsztam, ő azonban nagyon korrekt módon viselkedett, és fontos volt, hogy pozíciót szerezzünk a pályán. Hogy őszinte legyek, ezután nem éreztem magam túl kényelmesen, erős szembeszél fújt, és nehezen tudtam elszakadni. Láttam, hogy a mögöttem lévő autó egyre nő visszapillantó tükörben, és nem volt könnyű megakadályozni, hogy szélárnyékba kerüljön, de végül is sikerült. Jó érzés egy leggyorsabb körrel megnyerni a bajnokságot - ezért nem járnak pontok, de azért az ember örül neki. Mindenkinek nehéz elképzelni, hogy a bajnokság megnyerése mit is jelent a gyár számára. Ez hatalmas lökés, nem csak azoknak, akik itt vannak a pályán - sokkal többet jelent ennél. Annyi minden történik a színfalak mögött, az év minden egyes napján. Az egész csapaton múlik két versenyképes autó megépítése, mi pedig egészen a határig nyomjuk a gázt a pályán. Hatalmas nyomás került le a vállamról ma, amikor átszeltem a célvonalat. Az emberek arra számítanak, hogy most már lazán vesszük a dolgot, de azért vagyunk itt, hogy nyerjünk, és a lehető legjobbat hozzuk ki magunkból. Ma megvolt az esélyünk a győzelemre, és ezt ki is használtuk."

Mark Webber (3.): "A Lewisszal való csata meglehetősen intenzív volt. Frusztrált, hogy mögötte kellett kijönnöm a bokszutcából, így elég sokat kockáztattam, hogy megelőzzem a kivezető körön, mielőtt felveszi a ritmust. Nem könnyű egy Lewis kaliberű versenyzőt megelőzni. Próbálkoztam néhányszor, és remek csatát vívtunk, mivel az autóink gyengeségei, illetve erősségei a kör különböző részeiben mutatkoztak meg, így nem volt könnyű véghezvinni az előzést. Élveztem, de jobban szerettem volna, ha sikerül megszerezni azt az extra pozíciót, amit szerintem a teljesítményünk alapján megérdemeltünk, azonban a McLaren szép munkát végzett, és Lewis is jól vezetett. Ma sok volt a pozitívum, jól kaptam el a rajtot, és szép eredményt értem el. Hihetetlen teljesítmény, hogy a csapat megszerezte a konstruktőri címet - fenomenális érzés egymás után kétszer megnyerni a konstruktőrök világbajnokságát. Remek év volt mindenkinek, a csapatnak, azoknak, akik Milton Keynes-ben az autó tervezésével és építésével foglalkoznak, azoknak, akik Viry-ben a Renault-nál a motorokat építik, amelyek eddig 100 százalékig megbízhatóak voltak, és mindenkinek az ausztriai Fuschlban. Biztos vagyok benne, hogy ma este egyesek komoly fejfájásra számíthatnak."

McLaren

Lewis Hamilton(2.): "Ez az egyik legerősebb versenyem volt idén. Mark (Webber) keményen támadott, és nagyon könnyű lett volna hibáznom, elfékeznem magam vagy lesodródnom a pályáról -igazán örülök neki, hogy egyszer sem tettem így. Szerintem a nyomásnak jól ellenállni világbajnokhoz méltó teljesítmény, ezt a mai versenyen bebizonyítottam. Az autónk eleinte tűrhetően ment, az eleje azonban egyre kevésbé tapadt. A pilótafülkében végül minden olyan kapcsolót, ami segíthetett ezen a helyzeten, a maximális állásba fordítottam! A differenciálmű és az első szárny is a maximális állásban volt, többet nem tehettem. A kormányt szinte koppig fordítottam, az autóm mégsem akart befordulni - ezért nem tudtam elég nagy lendületet vinni a kanyarokba, Mark így ért utol. Csak a verseny után vettem észre, hogy az autóm első szárnya alá törmelék került, alighanem ez okozta az alulkormányzottságot. A csapat számára ez erős eredmény volt. A srácok egész hétvégén egyetlen hibát sem követtek el, úgyhogy a mai szereplésünkre büszkék lehetünk - de nem adták könnyen! Nagyon remélem, hogy a következő három versenyre is meg tudjuk őrizni a lendületünket. Jó érzés, hogy visszatértünk."

Jenson Button(4.): "Szerintem ma nem érhettem volna el sokkal többet ennél a 4. helynél. Az egész versenyen képtelen voltam megszabadulni az alulkormányzottságtól, úgyhogy a 4. hely híven tükrözi, hogy az autónk ma mire volt képes. Amikor az első körben fékeztem a 3-as kanyar előtt, Felipe (Massa) belülről megelőzött, ezzel kívülre szorultam, és több pozíciót elbuktam. Az első kör végén már csak hatodik voltam, de nem hiszem, hogy ez bármit is változtatott a végeredményen. Az első tengelyen végig hiányzott a tapadás. DRS-távolságon belülre is nehezen tudtam kerülni, és az egyenesben szerezhető sebességelőny nélkül mindig nehéz volt felzárkóznom az előttem haladó autóhoz. Az első kerékcserémnél Nico (Rosberg) is megelőzött, de a boxkijáratnál kifékezte saját magát. A kijárat itt kissé szokatlan: ha egy másik autó mögött hajtunk ki rajta, jó eséllyel meg tudjuk előzni, mert a 3-as kanyar előtt aktiválhatjuk a DRS-t. Nico azonban állóra fékezte a kerekeit, és lesodródott a pályáról a boxból kifelé, ezért már ott megelőztem. Így viszont a DRS mérési pontján mögöttem haladt át, és az egyenesben felnyithatta a hátsó szárnyát. Azért viszonylag gyorsan visszaelőztem, és felzárkóztam a második helyért küzdő Lewishoz és Mark (Webberhez). Az első kerekek tapadása azonban minden etap végén romlott, így az utolsó szektorban egyszerűen nem tudtam elég közel kerülni hozzájuk a támadáshoz. A kerékcserék során meredekebbre állíttattam az első szárnyat, de ennek ellenére súlyos alulkormányzottsággal küszködtem, és nem tudtam olyan kicsire csökkenteni a lemaradásomat Markhoz képest, hogy használhassam a DRS-t. Úgy emlékszem, az egész verseny alatt csak egyszer nyithattam fel."

Ferrari

Fernando Alonso(5.): Nagyon szoros verseny volt, ahogy a szezonnak ebben a részében általában lenni szokott. Ahogy idén megszoktuk, a Red Bull és a McLaren tisztán erősebbek az időmérőn, de aztán vasárnap sokkal közelebb vagyunk hozzájuk. Mindent egybevetve ez egy érdekes verseny volt, sok akcióval. A rajtnál kicsit küszködtem azzal, hogy felvegyem az élen lévők tempóját, mert a szuperlágy gumik miatt már pár kör után alulkormányzottá vált az autóm. Ráadásul, mivel végig forgalomban haladtam, ez tovább rontotta a gumik teljesítményét, mivel nem volt annyi aerodinamikai leszorítóerőm. Amikor a lágyakra váltottunk, a helyzet jelentősen javult, a tiszta pályán képes voltam olyan keményen nyomni, ahogy csak bírtam, de aztán nehéz volt utolérni azt a kis bolyt, amely a dobogóért küzdött. Ezért mondtam azt a rádión (azt mondta a verseny utolsó szakaszában, hogy feladja, nem tudja támadni Buttont - a szerk.), figyelembe véve, hogy mindent beleadtam 20 körön keresztül, egyszerűen két körrel a vége előtt már nem tudtam mit tenni. Meg kell próbálnunk javítani a szombati teljesítményünkön, de nem adjuk fel, hogy szerezzünk még egy győzelmet ebben a szezonban. Emellett folytatjuk a felkészülést a jövő évre is, kipróbálunk új alkatrészeket, és talán egy kis kockázatot is fogunk vállalni a stratégiánkkal."

Felipe Massa(6.): "Nem vagyok elégedett, mert kis dolgok akadályoztak meg abban, hogy jobb eredményt érjek el. Jó rajtom volt, az első körben fel tudtam jönni pár helyet, aztán az első kerékcserém után Rosberg és Button mögé jöttem vissza a pályára. Ez főleg azért volt, mert Michael pont jött, így nem engedhettek ki időben a bokszból, és azért is, mert a másik kettő előttem hajtotta végre a kerékcseréjét. A verseny első felében, a szuperlágy gumikkal kissé küszködtem azzal, hogy felvegyem az élmenők tempóját, de aztán a lágyakon sikerült nagyon gyorsan menni. Aztán a második kerékcserém után egy Toro Rosso és egy Force India mögött találtam magam, akik pozícióért harcoltak egymással, ekkor értékes időt vesztettem, ami lehetővé tette Fernandónak, hogy elém kerüljön. Ma a teljesítményünk jobb volt, mint tegnap az időmérőn, egész évben így volt ez. Most megyünk majd az Indiai Nagydíjra, ami egy új verseny a Forma-1 számára. Nem ismerem az országot, nagyon kíváncsi vagyok rá, mert szerintem sokban hasonlít Brazíliára, mindkét ország erős növekedési fázisban van."

Toro Rosso

Jaime Alguersuari(7.): "Az az igazság, hogy a Toro Rosso csapat fantasztikus munkát végzett, nem csak ezen a hétvégén, hanem Szuzukában is, ahol bevezettünk pár új fejlesztést az autón. Japánban nem hoztunk ki mindent ebből, de a két verseny közötti pár napban a csapat nagyon jól dolgozott, és előreléptünk ide. Az időmérőn jó volt a köröm, aztán ma nem aggódtam a gumik elhasználódása miatt, hittem benne, hogy a két kiállásos stratégia a helyes számunkra, és tökéletesen is működött. Fantasztikus volt az autó sebessége az egyenesben, így tudtam Nico Rosberget is megelőzni az utolsó körben. Hozzá képest kissé küszködtem a második szektorban, ezért az összes KERS-emet az első kanyar utánra tartogattam, hogy közel tudjak maradni hozzá, hogy aktiválhassam a DRS-t. Végül tudtam használni az összes KERS-t és a DRS-t is, ami kifizetődött pont a végén. El kell mondanom, nem hittem, hogy meg tudom csinálni, nem számítottam rá, de a végén még tettem egy próbát és sikerült előznöm. Kicsit annak is köszönhetően, hogy ő vétett egy kis hibát abban a körben. Ez a fantasztikus eredmény úgy jött össze, hogy a kerékcseréink is remekek voltak. Nagyon boldog vagyok a csapat miatt, nagyon keményen dolgoztak, különösen a szerelők, akik beépítették az új alkatrészeket. Most már közelebb vagyunk a Sauberhez, és mivel még három verseny hátra van, van esélyünk megelőzni őket, ha továbbra is így teljesítünk, és a legjobb tízben végzünk."

Sébastian Buemi(9.): "Extrém módon elégedett vagyok a versenyemmel. Valaki belém hajtott az első kanyarban, ami négy helyembe került, nem igazán tudom, mi is történt. Ezután keményen kellett dolgoznom, hogy megelőzzem a többi autót - mindkét Williamst, mindkét Saubert, és mindkét Force Indiát -, hogy feljebb jöjjek a helyezésekben. Nagyon versenyképes volt az autó, jó volt a végsebessége az egyenesben. A bokszkiállások ugyancsak nagyon jól mentek, ezért köszönetet szeretnék mondani a csapatnak, akik remek munkát végeztek a hétvége elejétől kezdve. Most már alig várom, hogy Indiában legyünk, mert úgy tűnik, versenyképes az autónk, és én kész vagyok arra, hogy több pontot szerezzek az ottani legelső versenyen. Most már csak pár ponttal vagyunk a Sauber mögött a bajnokságban, és ha továbbra is keményen dolgozunk, akkor szerintem reális esélyünk van arra, hogy megelőzzük őket a hátralévő versenyeken."

Mercedes

Nico Rosberg (8.): "Jó tempót diktáltam a verseny elején, de miután átváltottunk a keményebb keverékre, nehezebb helyzetbe kerültem, mivel nagyon koptak a gumik. Részem volt néhány szép küzdelemben Jenson (Button) és a Ferrarik ellen, és keményen nyomtam a gázt, hogy megvédjem a pozíciómat Felipe (Massával) és Fernando (Alonsóval) szemben a középső etapban. Eközben kockásra fékeztem az első gumijaimat, így a vártnál korábban kellett bejönnöm kerékcserére, ezért az utolsó etapom nagyon hosszúra nyúlt. A végén nem volt elég nagy a tapadás, így nem tudtam megvédeni a pozíciómat Jaime-mel szemben. Nehéz verseny van a hátam mögött, de örülök, hogy pontokat szereztem."

Michael Schumacher(-): "Megint szerencsétlenül ért véget egy olyan futam, ami bíztatóan alakulhatott volna. Nagy kár, mivel az autónk megint remekül ment a versenyen, és már sikerült javítanom néhány helyezést. Érdekest lett volna látni, mire vagyunk képesek, szerintem mindenképp szerezhettünk volna néhány pont. Ami a balesetet illeti, nem láttam, hogy Vitalij (Petrov) érkezik, egyszer csak megpördültem, és nem abba az irányba álltam, amerre szerettem volna menni, aztán láttam, hogy lóg a hátsó szárnyam. Szerencsétlen baleset volt, de az ilyesmi megtörténik, amikor az ember keményen harcol - ilyen a versenyzés."

Force India

Paul di Resta (10.): "Örülök, hogy sikerült szereznünk egy pontot, de végül is ma nem volt meg a kellő teljesítményünk, hogy felvegyük a harcot a Toro Rossókkal. Úgy tűnt, hogy az utolsó körökben feltarthatjuk (Sébastien) Buemit, és mienk lehet a 9. hely, de a gumik hat-hét körrel a vége előtt elfogytak, így nem tudtuk feltartóztatni. Ami az abroncsokat illeti, valószínűleg egy kicsit agresszívabb stratégiát kellett volna alkalmaznunk, és az új szett szuperlágy gumikat kellett volna feltennünk a verseny elején a használtak helyett, de nem vagyok benne biztos, hogy ez változtatott volna a végső helyezésünkön. Persze az év végén minden egyes pont számít, és ezzel a Sauberen is hoztunk egy pontot, ami fontos."

Adrian Sutil (11.): "Nem a legkönnyebb versenyben volt ma részünk, és csalódott vagyok, hogy lemaradtam a pontszerzésről. A rajt rendben ment, de (Michael) Schumacher és (Jaime) Alguersuari elég hamar elmentek mellettem. Szerintem jó stratégiát választottunk, és a Safety Car pályára küldésekor teljesítettem az első kiállásomat, de ma a legfőbb ellenfelünk a Toro Rosso volt, és egyszerűen nem volt meg a tempónk, hogy megverjük őket. Egyértelmű, hogy nagyon keményen kell küzdenünk az utolsó három versenyen, mivel a közeli ellenfeleink versenytempója igen erős, és pontokra van szükségünk, hogy megtarthassunk a hatodik helyünket."

Williams

Rubens Barrichello(12.): "Ma jó tempót diktáltunk, és képesek voltunk felvenni a versenyt a gyorsabb autókkal. A Safety Car megint nem játszott a kezemre, és emiatt pozíciókat vesztettem. Ezzel együtt élveztem a versenyt, és jó szórakoztam az előzések közben. Kár hogy nem szereztünk pontot."

Pastor Maldonado(-): "Jól kaptam el a rajtot, és úgy tűnt, a tempóm is rendben van. Sajnos elkövettem egy hibát a bokszutcába menet, ami egy áthajtásos büntetésembe került. A versenyemnek az vetett véget, amikor a csapat észrevett egy problémát a motorral, és ki kellett állnom. Nem alakult remekül a hétvége, de most már arra koncentrálok, hogy Indiában jobb eredményt érjünk el."

Renault

Bruno Senna(13.): "Ez messze volt attól, hogy a legjobb versenyem legyen. Rosszul indultam, és onnantól kezdve folyamatosan alulról kellett felkapaszkodnom. Az, hogy sok autó mögé beragadtam, jelentősen lecsökkentette az esélyét a pontszerzésnek; nem éreztem úgy, hogy az autó bármely teületen gyenge lett volna, egyszerűen csak képtelen voltam jelentősen előrejönni onnan, ahol voltam. Meg fogjuk nézni, mit tehetnénk, hogy jobb váljon a helyzet, és utána minden figyelmünket Indiára összpontosítjuk. Ez egy olyan kultúra, amiről semmi tapasztalatom nincs, és egy olyan verseny, amit várok."

Vitalij Petrov(-): "Megpróbáltam védeni a pozíciómat Fernandóval szemben, de a fékezési zónában voltam a piszkos oldalon, ami azt jelentette, hogy blokkoltak a kerekeim, és belecsapódtam Michaelbe. A Fernandóval vívott csatámra koncentráltam, meg volt a lehetősége annak, hogy előtte maradjak. Mindketten későn fékeztünk, és mindketten elrontottuk a kanyart is. Addig a pontig elégedett voltam a stratégiával, és a verseny alakulásával. Elnézést kérek Michaeltől, ez nem az ő hibája volt, abszolút az enyém volt - miután a kerekeim blokkoltak, már nem volt mit tenni. De ilyen a versenyzés, holnap új nap virrad."

Lotus

Heikki Kovalainen (14.): "A Japán Nagydíjon mutatott fantasztikus teljesítményünk után ez egy újabb nagy előrelépés - 14. helyen végeztünk, mindkét Sauber előtt, és érintési közelségre Sennától az utolsó körben, biztos, hogy ez a valaha futott legjobb versenyünk. Remek érzés nekem, és a csapat számára is, hogy harcoltunk autók nagy csoportjával rögtön az első körtől kezdve. Újabb remek rajtom volt, megelőztem egy csomó autót az 1-es kanyarig, úgy tűnt, mintha ők mind tolatnának. Jó első etapom volt az opciós gumikeverékkel, sikerült olyan jól bánnom velük, hogy még pár extra körre kint tudtam maradni, ami tényleg segített az első bokszkiállásnál. Aztán az elsődleges keverékre váltottunk, és a sebességem azon egyszerűen fantasztikus volt, elég jó ahhoz, hogy megfussam azokat az időket, amiket a fiúk előttem, 10. helyig bezárólag. A második szett kemény gumi pontosan ugyanolyan volt - a kopást ellenőrzés alatt lehetett tartani, és tényleg nyomhattam minden körben. Tudjuk, hogy volt néhány autó előttünk, akik nem értek el a végéig, de ha lett volna még egy fél köröm, biztos, hogy megelőztem volna Sennát. Nagyon jó érzés, hogy erőből és stratégiából megelőztük mindkét Saubert. Egész hétvégén erősek voltunk, remek az egész csapat számára, hogy egy olyan autóval közelítünk a szezon végéhez, ami megadja nekünk a lehetőséget, hogy igazán megmutassuk, mit tudunk. Őszintén, szeretném visszapörgetni az időt, és újra megtenni - nem tudok várni Indiáig."

Jarno Trulli(17.): "Nagyon erős versenyt teljesítettünk, egyértelműen az idei legjobbat. Szeretnék gratulálni az egész csapatnak a munkáért, amit itt és a gyárban végeztek, hogy egy olyan autót bocsássanak a rendelkezésünkre Heikkivel, amivel tényleg versenyezhetünk. Az én rajtom nem sikerült olyan jól - veszítetem néhány helyet az első kanyarba menet, de aztán gyorsan visszaszereztem őket az első szett gumikon, és amikor átváltottunk a keményebb keverékre, remek köridőket futottam. Heikki és én képesek voltunk tartani a középmezőny tempóját, és könnyedén elhúztunk a mögöttünk lévő autóktól, de aztán a második kiállásomnál volt egy kis problémám a bokszutcai forgalommal, így veszítettem némi időt, és a tervezettnél hátrébb jöttünk vissza a pályára. Amikor a verseny végén megjelentek a kék zászlók, le kellett lassítanom, és biztos vagyok benne, hogy ezek nélkül a problémák nélkül Heikkivel együtt Kamui (Kobajasi) és Sergio (Pérez) előtt végezhettem volna. Ennek ellenére jól alakult a hétvége, és most még van három versenyünk, amelyeken építhetünk a mai teljesítményünkre, és a lehető legjobban fejezhetjük be a szezont."

Sauber

Kamui Kobajasi (15.): "A rajtom rendben ment, attól eltekintve, hogy egyáltalán nem tudtam javítani a helyezésemen. Amikor Sébastien Buemivel harcoltam, az autóink összeértek, és megsérült az első szárnyam. Tíz kör után átváltottam a szuperlágy gumikra, mivel a lágyakon rajtoltam. Amikor bejött a Safety Car, elvesztettük a friss gumik jelentette előnyt, mivel ekkor mindenki bejött a bokszba. A hátsó szárnyam is megsérült egy kicsit, de nem igazán tudom, hogy mitől. Majdnem féltávnál jártunk, amikor Bruno Senna mögöttem haladt, én pedig különösen keményen nyomtam a gázt, aminek aztán egy sérült első szárny lett a vége. Emiatt az autóm nagyon alulkormányzottá vált, a gumik pedig elkezdtek hólyagosodni. A tervezettnél korábban kellett bejönnöm a bokszba, hogy kicseréljük az első szárnyat. A második kiállás után sikerült megelőznöm néhány autót a mezőny hátuljában, de nyilvánvalóan ma nem volt esélyünk a pontszerzésre. Egyszerűen túl lassúnak bizonyultunk, de ezen dolgozni fogunk majd."

Sergio Pérez(16.): "Először elég jól sikerült a rajtom, de aztán beragadtam néhány autó mögé, és újra elveszítettem a korábban megszerzett pozíciókat. Kezdetben a lágy gumikon egész jól mentem, a szuperlágyakon azonban már szenvedtem. Az utolsó etapban különösen durván koptak. A leintés előtt három körrel be kellett jönnöm lecserélni őket, mivel a jobb első gumin volt egy luk, már lehetett látni a karkaszt. Kár érte, de esélytelen volt, hogy ezekkel az abroncsokkal befejezzem a versenyt. Mindemellett ma nem volt meg a tempónk, hogy pontokat szerezzünk."

Virgin

Timo Glock (18.): "Jól alakult számunkra a hétvége. Stratégia szempontjából helyes döntést hoztunk. Az autó az egész versenyen remekül, és nagyon egyenletesen teljesített, így az utolsó körig nyomhattam a gázt, és a problémák, amelyekre előzetesen számítottunk, nem is bizonyultak olyan komolynak. A Pirellik nagyon jól és egyenletesen működtek. Remekül szórakoztam, és a futam végéig keményen nyomhattam a gázt, egészen az utolsó körig. A verseny közepén harcoltunk egy kicsit a HRT-vel, amelynek versenyzői hirtelen nagyon felgyorsultak, és egyre keményebben kellett nyomnom a gázt. Összességében elégedett vagyok, és úgy érzem, kihoztuk a maximumot az autóból. A kerékcserék jól sikerültem, így ezen a területen is nagyot léptünk előre. Most következik az indiai nagy kalandunk, amit szerintem már az egész csapat vár."

Jérome D'Ambrosio(20.): "Nem volt egy remek verseny a mai, de tegnaphoz képest, és figyelembe véve, hogy a szabályok miatt nem változtathattunk az autón, szerintem egész jól ment. Mindent megpróbáltunk, hogy kompenzáljunk a rendelkezésünkre álló eszközökkel, és kedvező irányba haladtunk. Így összességében jól alakultak a dolgok, mindenképp jobban, mint tegnap."

Hispania

Daniel Ricciardo(19.): "Jó versenyünk volt, az eredményünk a hétvégén történt előzmények fényében szép. Végig erős tempót diktáltunk, és jót harcoltunk a Virginekkel, vagyis ez már a második olyan verseny volt, amikor sokkal közelebb kerültünk hozzájuk, ennek örülünk. Kicsit mérges vagyok magamra, mert a Safety Car-fázis utáni újraindításnál támadást indítottam (Timo) Glock ellen, ami balul sült el, így (Jérome) D'Ambrosio előzött meg engem. Utána nehéz volt visszakerülni elé, de legalább beférkőztünk a Virginek közé. Legközelebb igyekeznünk kell, hogy mindkettőt megelőzve érjünk célba."

Tonio Liuzzi(21.): "Nagyon jól rajtoltam, megelőztem néhány autót, de a 3-as kanyar felé tartva összekoccanhattam valamelyikkel, mert repkedni kezdtek az alkatrészek. Valamit eltaláltam az autóm elejével, emiatt fékezés közben blokkoltak az első kerekeim, és a 4-es kanyarban eltaláltam az egyik Virgint. Utána megsérült az autóm első vezetőszárnya, és ki kellett mennem a bokszba, ami megölte a versenyemet. A nyitó etapban egész jó volt a tempónk, a Safety Car azonban a lehető legrosszabb pillanatban jelent meg a pályán, éppen, amikor az éllovasok leköröztek, ezért körhátrányba kerültem a közvetlen ellenfeleimhez képest. A verseny ettől kezdve nagyon nehézzé vált, a balansz össze-vissza változott, az autómat alig lehetett vezetni. A problémák ellenére mégis eljutottam a kockás zászlóig, ami pozitívum."