Vettel maradt az élen a rövidített edzésen
2013. október 26. 07:34
Köszöntjük kedves olvasóinkat az Indiai Nagydíj szombat délelőtti szabadedzéséről élőben készülő tudósításunkban! A Buddh International Cicuiten 28 fok van, az aszfalt 34 fokos.
15 perccel elhalasztották, így magyar idő szerint 7.45-kor engedik ki az autókat a pályára. Az ok a rossz látási viszonyokban keresendő: ilyenkor a mentőhelikopter nem tudna felszállni. Ez azt is jelenti, hogy a csapatoknak csak háromnegyed órájuk lesz felkészülni az időmérőre.
Tegnap mindkét edzést megnyerte, és az előnye, amint az esélylatolgató elemzésünkben olvasható, a látszólagosnál is nagyobb volt. A hosszú etapon is ő bizonyult a legerősebbnek. A Red Bull egyetlen gyenge pontjának az tűnt, hogy a lágy keverékű gumikat hamar felhólyagosították.
Komoly, 60 ezer eurós pénzbírsággal sújtották a csapatot, mert Maldonado autójáról leesett az egyik kerékanya, ami veszélyeztetheti a többi versenyző biztonságát. Visszaesőnek minősültek, hiszen már Szuzukában is történt velük hasonló. Akkor is 60 ezer euróra büntették őket. Most azért nem súlyosbították a büntetést, mert maga a kerék ezúttal az autón maradt.
7.50-kor kezdődik az edzés, vagyis csak 40 perces lesz.
Ne felejtsük el, hogy vasárnap nem csupán Vettel lehet bajnok az egyéniben, hanem a Red Bull is a konstruktőriben - zsinórban negyedszer. A németet nehéz lesz megakadályozni a végső győzelemben, amelyhez már egy 5. hely is elég számára. Viszont közvetlenül a verseny után Zürichbe kell repülnie, úgyhogy nagy ünneplésre nem lesz ideje.
Sokan azonnal kijhajtanak a pályára, hogy megtegyék az ellenőrző körüket, de néhányan, például Alonso, nem sietnek. Most mindenki 40 percbe próbálja majd besűríteni az egyórás programot - mozgalmas lesz!
Többen vissza sem tértek a bokszba, azonnal nekivágtak az első etapjuknak. Máris heten iratkoztak fel a tabellára, egyelőre 1:27.897-es idejével Webber a leggyorsabb közülük. Még mindenki a közepes gumikat használja.
1:27.792-vel, közvetlenül Massa előtt. Webber azonban visszavág, és 6 tizedet ver a Ferrarikra: 1:27.180. Már csak Maldonado nem járt a pályán.
7 ezredre csökkenti a hátrányát az azóta a bokszba visszatérő ausztrállal szemben, és Massa és 34 ezredre közelíti meg a Red Bullt. Közben Pérez lecsúszott a pályáról a 7-es kanyarnál. Közben Rosberg feljött negyediknek, de az ő lemaradása még 6 tized.
Az ideje 1:27.136. Ő egyébként laposabb hátsó szárnyat használ ma, mint Button. Webber viszont a szuzukai tapasztalatok alapján ezúttal Vettelhez hasonlóan választott.
1:27.011-gyel. Hülkenberg, aki folyamatosan futotta a legjobb részidőket az első szektorban, szintén megelőzi Pérezt.
Az első mért körében 1,6 másodpercet ver mindenkire: 1:25.332. De nyugalom! A különbség oka, hogy szokatlan módon azonnal a lágy gumikon hajtott ki a pályára, amelyeket most Webber is megkapott. A Red Bull nyilván tudni akarja, hogy ma több kört tudnak-e megtenni ezekkel, mint tegnap. Ez a holnapi bokszstratégia szempontjából döntő fontosságú lesz.
Amikor begurult a bokszba. Úgy tűnik, nincs nagyobb baj: magától felállt, aztán leült, hogy kifújja magát, és az orvosok is a segítségére siettek. Webber 0,560 másodperccel lassabb volt Vettelnél a lágy gumikon. Már Massa is azokon tette meg a körét, de ő 1,1 másodperces hátrányt szedett össze.
20 perc után: Vettel, Webber, Massa, Räikkönen, Grosjean, Alonso, Button, Hülkenberg, Pérez, Maldonado. De még csak az első három helyezett érte el lágy gumikon az eredményét.
Tavaly ilyenkor 1:25.842-vel végzett az élen. Közben Gutiérrez csúnyán átugratott az egyik rázókövön, a Sauber alja keményen lecsapódott az aszfaltra. "Az autó rendben van, de..." - mondta a rádión. A hátának valószínűleg nem esett jól.
Az előbb az időmérőt szimulálta, most visszatért a pályára a lágy gumikon, de sok benzinnel: az autója láthatóan kevésbé mozog agilisan, és 1:31-es kört megy vele. A két Lotus is megkapta a gyorsabb Pirelliket.
318 km/ó volt a végsebessége, akárcsak Di Restának és Péreznek. Egyre többen próbálkoznak a lágy gumikkal, köztük Alonso és Hülkenberg.
Most elsősorban a lassú kanyarokban panaszkodik erre. Csak a 8. helyen áll, de még nem próbálta ki a lágy gumikat. Közben Alonso 8 tizedes hátránnyal a 3., Hülkenberg 1 másodpercessel a 4. helyre jön fel, míg Räikkönen csak 1,3 másodperccel tudja megközelíteni Vettelt. Még 7 perc van hátra.
Mindössze 2 kört tett meg a lágy gumikon. De egy gyors kiállás után visszatér a pályára, és folytatja az etapját, miközben Vettel ideje 1:34-re esik vissza. Grosjean feljött Hülkenberg mögé, az 5. helyre.
Hamilton hátránya a lágy gumikon is 1,957 másodperc, ez valószínűleg nem normális. Rosberg is csak 1,1 másodpercre tudta megközelíteni Vettelt. A sorrend: Vettel, Webber, Alonso, Hülkenberg, Grosjean, Massa, Di Resta, Rosberg, Räikkönen, Maldonado. A Ferrari edzéstempója ígéretesebb a szokásosnál.
És ezzel keresztbe tesz Hamiltonnak, aki épp javított az első két szektorban, de az egyik kanyart levágva kellett kikerülnie a Lotust.
A második körében 3 tizedet vesztett az első szektorban. Enélkül kb. 4 lehetett volna, így viszont csak a 10. helyre kormányozza a Mercedest. Vettel még a lágy gumikkal teljesített 15. körében is 1:34.077-es időt ért el, az utóbbi időben tehát nem lassult, de a bal elsője borzalmasan néz ki.
Vettel maradt az élen a csak 40 perces tréningen. Köszönjük a figyelmet! Hamarosan jelentkezünk az eredményekkel és az összefoglalóval.
Sebastian Vettel volt a leggyorsabb az Indiai Nagydíj szombat délelőtti szabadedzésén is, melyet húsz perccel később indítottak el a tervezettnél, mert a rossz látási viszonyok miatt a mentőhelikopter nem tudott volna felszállni. A csapatoknak így csak negyven percük maradt, hogy lóhalálában felkészüljenek az időmérőre.
Vettel ezért szokatlan programmal teljesítette a tréninget. A többiekkel ellentétben ki sem próbálta a közepes keverékű gumikat, hanem kapásból a lágyakon hajtott ki a pályára, és a rövid időmérő-szimulációt követően nekivágott egy hosszabb etapnak. A Red Bull azért követte ezt a stratégiát, mert a lágy keverékű Pirellik tegnap gyorsan felhólyagosodtak az autójukon, és ki akarták deríteni, hogy hány kört tudnak megtenni velük.
Annak ellenére, hogy a többieknél korábban, még a nyers pályán érte el az eredményét, Vettel több mint fél másodpercet vert Mark Webberre, a 3. helyezett Fernando Alonsóra pedig csaknem nyolc tizedet. A Ferrari edzéstempója erősebbnek tűnt a mostanában megszokottnál, de a képet torzította, hogy mások rendellenesen lassúak voltak. Lewis Hamilton például nem tudta kihasználni a lágy gumik által jelentett előnyt, mert az első mért körében ki kellett kerülnie a pályára egy kicsúszás után visszatérő Romain Grosjeant, a másodikban pedig legalább három tizedmásodpercet vesztett.
Így Alonsón kívül az ismét remeklő Nico Hülkenberg lett az egyetlen, aki egy másodpercen belül tudott kerülni Vettelhez képest. A német versenyző a bokszba az egyik alkalommal visszatérve elütötte a Sauber egyik szerelőjét, aki azonban szerencsére nem sérült meg komolyabban. A Lotusszal ezúttal Grosjean sem tudta megszorongatni a Red Bullokat, Kimi Räikkönen pedig még a legjobb tíz közé sem jutott be.
Az időmérő szokatlan időpontban, magyar idő szerint 10.30-kor veszi majd kezdetét.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!